-As Elora-
"Abang nak pergi honeymoon kat mana, abang? "
"Kat Paris nak? ",suamiku membuat muka comel.. Menyampah aku tengok.. Nasiblah El sayang abang..
"Boleh jerr.. Bila nak pergi sana bang? ",jawabku teruja..
"Lepas habis SPM, okay tak? " bagus.. Aku suka..
"Okay Boss! ", jawabkum. Teruja lah tu.. Hehhehe
Tiba-tiba, iPhone 7 aku berbunyi..
"Abang, tolong sayang jawab panggilan tu dulu.. sayang nak memasak ni",aku memanggil Nathan untuk membantu aku.
"Okay sayang.. ",jawabnya.
On call~
El? cepat ke hospital El!!
Ada apa tu papa? Ni Nathan ni.. El memasak tu
Mama El masuk hospital Nathan..!! cepat datang sini.. Mama El nak jumpa El tu..
Okay.. Kejap.. Kitorang datang sekarang..
Hati-hati bawak kereta tu, Nathan
Alright papa.. !
End call~
"Sayang.. Bersiap cepat.. Kita nak tengok mama kat hospital.. ",suamiku memanggil untuk bersiap.. Nak ke mana pula?
"Nak ke mana,bang?",soalku hairan.
"Mama El masuk hospital.. Dah jom.. Gerak.. Aku tunggu kat dalam kereta...",Jawab Nathan.. Mama masuk hospital?!! Mama!!!!
Aku segera bersiap dan memuatkan diriku ke dalam perut kereta.. Aku mekihat muka Nathan semakin pucat.. Aku mulai risau..
"Sa.. Yang... ",Nafas Nathan tersekat-sekat memanggilku.. Kereta sudah dia berhentikan..
"Abang!!",aku terjerit-jerit membangunkannya. Tanoa berfikir panjang, aku meletakkan suamiku di kerusi tempat aku duduk tadi.. Aku memandu kereta itu perlahan-lahan.. Mujur aku tahu memandu.. Haih..
Setibanya aku di hospital, aku memanggil jururawat untuk membawa suamiku ke dalam untuk dirawat..
Mereka membawa suamiku ke dalam hospital dan meminta aku untuk duduk sebentar sementara mereks memeriksanya.
Tanpa membuang masa, aku pergi ke bilik mama.. Nak jumpa mama!!
Papa aku terus menarik tanganku masuk sebaik sahaja dia ternampak aku..
"Mama!! ",aku menangis-nangis melihat mama aku kena cucuk jarum..
"Meh sini duduk sebelah mama",mama aku memanggilku untuk duduk..
"Ni berapa bulan dah, El? ",mama mengusap-usap perutku yang semakin membesar.
"Baru 2 bulan, ma",jawabku perlahan.
"Nathan mana? "
"Dia pengsan tadi.. El hantar dia ke hospital.. ", jawabku.
"El... Jaga Nathan baik-baik.. Sebulan lagi korang akan hadapi peperiksaan besar El.. Jangan melawan cakap suami.. Sebagai seorang isteri, El kena turuti semua kehendak suami El.. El kena belajar mencintai suami El dengan segenap hati El.. El kena pujuk dia bila dia merajuk.. Jaga kandungan kamu baik-baik.. Sebab dialah yang akan menjadi permata dalam rumah tangga kamu nanti.. Jaga Kak Yona, Abang Mar dengan Abang Elvin baik-baik El.. Mama tau kamu lebih matang berbanding diorang.. Diorang dah jumpa mama tadi.. Diorang tak seperti kamu El.. Kamu lebih matang... Jaga suami El.. Cakap baik-baik.. Ingat El... Kamu isteri dia.. Kamu kena dengar cakap dia.. Dia perlukan kasih sayang kamu, El.. ",mama mengesat air matanya.
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...