-As Chanilia-
Hari ni aku bercadang nak bawa suami aku ke klinik tapi dia tak nak.. Aku takde jalan selain bawa doktor pergi rumah kitorang.
"Assalamualaikum... Ini rumah Puan Chanilia, keh? "
"Walaikumusalam.. Ya ini rumah saya, doktor", jawabku.. Lalu aku membawa doktor ke bilik kami untuk melihat keadaan suamiku.
Setelah beberapa lama doktor itu memeriksa suamiku, akhirnya doktor itu sendiri meminta pembantunya untuk membawa Adam ke hospital..
"Ada apa, dok? ", tanyaku hairan.
"Suami puan nampaknya bukan mengalami sakit kepala biasa.. Pihak kami harus membuat pemeriksaan selanjutnya di hospital.. ", terang doktor itu..
Aku mengikuti doktor itu ke hospital.. Hati aku sudah mulai risau.. Lebih-lebih lagi, Adam ditahan di wad pada hari itu.
Aku menelefon mama dan papa serta Ibu dan ayah untuk datang ke hospital.
On call ~
Ada apa tu Lia?
Ibu, Adam kena tahan kat wad..
Bawak bertenang sayang.. Kami datang pergi sana sekarang..
Okay, ibu
End call~
Ya Tuhan.. Apakah semua ini?? Mengapa semua ini terjadi kepada rumah tangga ku ya Tuhan??
××××××"Abang.. Abang nampak resah jerr.. Kenapa ni? ", El bertanya kepada Nathan setelah dia melihat Nathan yang asyik termenung.
"Abang tak tau, El.. ", Jawab Nathan.
"Okay .. Smile please, abang.. ", pujuk Elora.
"Okay.. ", jawab Nathan tersenyum.
"Dah jom turun lepak dengan diorang Kak Tasya dengan Abang Mar", Elora mengajak Nathan..
Nathan hanya menurut.
××××××
"Puan..", seorang jururawat memanggil Chanilia.
"Ya.. Ada apa? Apa jadi dengan suami saya, cik? ", tanya Chanilia risau.
"Tenang.. Puan.. Suami puan ada ketumbuhan di bahagian kepala.. Ianya memerlukan kos yang agak tinggi untuk menjalankan pembedahan", terang jururawat itu.
Mata Chanilia mulai berkaca.. "Berapa kosnya, cik", tanyanya lagi..
"RM32000,puan.. Sebab ketumbuhannya agak besar juga.. " Terbuntang mata Chanilia.. Lalu dia pengsan.
Ibu Chanilia segera menyambut tubuhnya. Dia juga buntu di mana harus mencari wang sebanyak itu sedangkan syarikat Encik Izham dan Encik Devin pun masih dalam proses membaik pulih semula setelah bankrupt sebulan lepas.
On call~
Wey.. Bro
Asal kau call aku? Ada apa?
Adam masuk hospital kot.. Dia ada ketumbuhan kat dalam kepala dia.
Kau bagitau aku, pe hal?
Lahh.. Takkan kau tka kesah langsung kot pasal kawan kau tu..
Lantaklah dia nak jadi apa..
YOU ARE READING
Maafkan Aku
Romance#COMPLETE# Persahabatan yang terbina sejak kecil musnah hanya kerana seorang perempuan Adam bertekad untuk memohon maaf kepada kawannya, Nathaniel Anderson. "Nathan maafkan aku" "Hati aku tak terbuka untuk maafkan kau" "Maafkan aku.. Aku minta ka...