Ik ben Noa en ik ben 18 jaar. Ik woon samen met mijn ouders en huisdieren in een grote stad vlak bij het paleis en tegen de bosrand aan. Ik heb drie vrienden die bij me in de klas zitten en een vriendinnetje die op dezelfde school zit. Ik doe aan honkbal en zwemmen en ben dol op reizen. Mijn ouders en ik gaan vaak naar verre landen waar we altijd veel leren. Momenteel is het schooljaar net begonnen en ga ik beginnen aan een vervolg studie. Het is per toeval dat mijn vrienden en ik in dezelfde klas zitten, maar je hoort ons niet klagen. Het is gezellig. Ik weet alleen niet zeker of mijn ouders er blij mee zijn.
Mijn ouders werken in het paleis. Het is de laatste jaren een plek waar alleen maar mysteries omheen hangen. De koninklijke familie bestaat uit de koning en zijn twee dochters, een tweeling. Meredith, de oudste, is een rustig en vriendelijk meisje. Ze ziet het mooie in iedereen en is erg vergevingsgezind. Haar zusje Liv daarentegen is arrogant en bekommert zich alleen over haarzelf. Koning Joey staat bekend als een wreed persoon met weinig inlevingsvermogen. Toen een aantal jaar geleden Meredith van de aardbodem verdween, werd bekend gemaakt dat Liv de troonopvolgster zou zijn. Meredith zou volgens hen niet willen en niet kunnen, maar dat geloof ik niet. Mijn vader is er hoofdbeveiliger en mijn moeders werk is geheim, dus ik mag er niet naar vragen. Ook niet naar de inhoud van mijn vaders baan trouwens.
Sowieso hangt er rond deze plek een mysterieuze sfeer. Er is een legende dat op een groot meer in het bos een volk magiërs woont nadat 250 jaar geleden magie werd verbannen. Niemand in mijn omgeving gelooft het niet en gelooft dat magie niet bestaat, terwijl ik heb gevoel heb dat het wel zo is. Alsof ik er verbonden mee ben. Maar het grootste mysterie vind je in het bos. Dat is om die reden een plek waar ik niet heen mag gaan van mijn ouders, terwijl ik wel wil. Het bos voelt fijn. En de legende die ik net beschreef, daarvan wil ik met eigen ogen zien of hij waar is. En zo ja, dan gaat er nieuwe wereld voor me open.
JE LEEST
Town of Legends
FantasyNa honderden jaren is het dorp van Femke een legende waar ouders hun kinderen over vertellen. Maar alles is waar. Het leven bloeit daar volop en het is er gezellig. Het is enigszins uitgebreid, het plein is vergroot en met de verjaardagen van Emma...