#30

64 3 1
                                    

POV Noa
Even had ik een paar zorgen over het feest. Deze ochtend was Meredith niet helemaal fit, maar gaandeweg de dag ging het weer beter en kon het feest door gaan. Inmiddels was het al donker en stonden de lichten op het plein aan. Meredith staat met Liv en Livia te praten en te lachen, dus geef ik een seintje aan Mason. Hij rent naar het podium en pakt de microfoon die daar klaar staat voor de band die gaat optreden.
'Okay dames en heren. We zijn hier op de verjaardag van een van mijn beste vrienden, Noa. Kom naar voren en geef ons eens een speech.' Ik lach en geef mijn drankje aan Bruce die hem gelijk op drinkt. Er klinkt geklap als ik het podium op klim.
'Zo, dus... een speech. Laat ik maar eens beginnen met het bedanken van jullie allemaal voor het komen. Applaus voor jezelf. Uhm... vervolgens kan ik zeggen dat ik heel erg blij ben met dat wat ik en mijn vrienden hebben bereikt. Jongens we runnen gewoon een succesvolle camping.' Er klinkt gelach. 'En natuurlijk heb ik tegenslagen gekend dit jaar. Die heb ik met name samen met Meredith overwonnen. Kom maar naar voren.' Verbaasd komt ze op me af. Als ze naast me staat pak ik haar handen vast en praat ik wat harder. 'Lieve, lieve Meredith, we hebben al zo veel overwonnen. En nu worden we gewoon een gezinnetje. Ik ben zo trots op jou en ons. Maar er mist nog een klein dingetje.' Ik ging op mijn knie en haalde het doosje uit mijn zak. Ik opende hem voor haar en zag haar ogen voor verwondering en verbazing me aanstaren. 'Meredith, wil je met me trouwen?' Ze knikte en ik deed de ring om haar vinger.

'Je hebt dit gepland of niet,' fluisterde ze tegen mijn borstkas aan. Ik knikte.
'Ik zal je zeggen dat ik blij ben dat gedaan te hebben. Ik was zo zenuwachtig. Ik wilde het een perfect moment voor je maken.'
'Ja dat hoorde ik. Liv vroeg aan Femke waarom het zo lang duurde voor je het podium op kwam. Ik wist niets van het aanzoek dat beloof ik je, maar ik wist dat er iets aan zat te komen.'
'Ik kan die twee ook echt niets vertellen. Daarvoor moest ik gisteren naar hen komen. Ze wilden de ring zien. Hoe vind je hem?'
'Ontzettend mooi. Je kent me ook zo goed. Waar heb je hem gevonden?'
'Ik heb hem voor je laten maken. En eigenlijk heb ik nog een verrassing waar niemand van af weet. Maar daar hoor je morgen van alles over.'
'Oh nee, dat ga je me na het feest vertellen.'
'Oh nee echt niet.' Koppig sloeg Meredith haar armen over elkaar.
'Oh ja echt wel.' Ik glimlach en geef dan toe.

'Okay vertel op,' zegt Meredith. We zitten op de bank met wat drinken op de tafel en een film op de televisie.
'Ik had het idee om een huis in het bos te kopen met een groot landgoed erbij. En nu heb ik twee opties. (Zie media onderaan). De eerste is een mooi landhuis met een zwembad en een hectare aan grond. Zeker met kinderen leek me dat de beste. Hij is wat moderner en is wat dichterbij alles dan de tweede. De tweede heeft iets authentieks en schattigs. Ik pak de foto's er even bij.' Even leek Meredith te twijfelen.
'Ik denk dat we maar eens moeten gaan kijken bij de eerste dan.' Ik glimlach en ben blij.
'Hey, misschien kunnen de jongens en jij dan een boomhut bouwen.'
'Dat is zeker leuk. Maar ik wil in de achtertuin zeker een echte steenoven. Dat moet gewoon.' Meredith lachte en knikte.
'Die krijg je lieverd. Die krijg je. Als ik maar een hangmat krijg.' We lachen en kijken de film verder aan.

' We lachen en kijken de film verder aan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Town of LegendsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu