Krisztián
A „Sleepwalking" üdvöltő refrénje cibált vissza a valóságba. Fáradt voltam, mert hajnalban kicsit túltoltam a programozást. Fél kézzel kezdtem masszírozni az arcomat, hogy életet leheljek magamba, miközben csukott szemmel hallgatni kezdtem a zenét.
- Aj, már! Kapcsold ki azt a szart! – nyafogott fel Lilla, aki még most is úgy tekeredett rám, mint egy rohadt óriáskígyó. Megjegyzésére egy határozott mozdulattal rántottam ki a karomat a feje alól. Leszólja a „The Chain Gang of 1974"-et! Pofám leszakad! – Hé! Ne legyél már ennyire durva! – vetette a szememre, miközben én lerúgtam magamról a takarót és kiültem az ágy szélére.
- Az este mintha mást mondtál volna... - emlékeztettem, miközben hanyagul rápillantottam. A hatás nem maradt el, a vörös legmélyebb árnyalatáig pirult. Unottan nyúltam a telefonomért, de még mindig nem vettem a fáradtságot arra, hogy kinyomjam az ébresztőt, helyette inkább elkezdtem böngészni a közösségi felületeimet. Még csak pár posztot sikerült átlapoznom, amikor Lilla a hátamhoz nyomta meztelen mellkasát. Azt hitte, ezzel majd felhívja magára a figyelmemet, azonban én már megkaptam azt, amit akartam.
- Nem lenne kedved inkább szórakozni egy kicsit? – búgta a fülembe mázos hangon.
- Kösz nem – vakkantottam, miközben tovább fixíroztam a különböző bejegyzéseket. Az egyértelmű lekoptatásom hallatán dühösen csapott rá a hátamra, majd sértődötten öltözni kezdett.
- Akkora paraszt vagy, Krisztián! – vetette a szememre éles hangon.
- Mondj olyat, amit nem tudok! – reagáltam pont olyan érdektelenül, ahogyan eddig is.
- Mindenkinek el fogom mondani, hogy milyen ember vagy! – fenyegetett, mire ráemeltem a tekintetemet.
- Szerintem nem fogsz találni olyat, aki nem tudja, de sok sikert a próbálkozáshoz – kedveskedtem, mire artikulálatlanul felkiáltott és kiviharzott a szobámból. – Hülye picsa... - csúszott ki a számon egy vigyor társaságában. Ezek a Szent Jónásos csajok rohadtul nem ezen a földön járnak. Pontosan tudják, hogy nem akarok kapcsolatot, ennek ellenére már egy dugás után az esküvőt szerveznék. Szánalmas idióták. Lilla is csak azért nyomult ennyire, mert úgy érezte, ő kimaradt a szórásból. A két barátnője már év közben megvolt, de szeptember elsejére csak sikerült beérnie őket. Mint nő különben nem érdekel, de amit kell, azt tudta, ami jelen helyzetben elég is volt.
Amint a majd négy perces zeneszám a végére ért, kikapcsoltam az ébresztőt és egy szál boxerben sétáltam át a konyhába, hogy megigyam a reggeli kávét és elszívjam a cigimet. Minden reggelemet így kezdtem. Fater szerencsére nem egy rendőrőrnagy, így jóformán rám hagyja az életem szervezését. Talán így akar kárpótolni azért, hogy a munkája miatt szinte sosem látom. Mondjuk az anyám is pont ilyen. Jóformán csak az interneten kommunikálunk. Két szívás között az órára tévedt a tekintetem, ami azt jelezte, hogy eléggé késésben vagyok, ám ennek ellenére továbbra is ráérősen haladtam. Zuhanyzás után a kezeimhez legközelebb eső ruhadarabokat rántottam magamra, fésülés gyanánt meg összeborzoltam a hajam, aztán kiléptem a őszhöz képest kissé meleg napfényre.
Ám hiába tettem meg mindent azért, hogy késsek, még bőven odaértem az iskola elé bő tizenöt perccel a csengetés előtt. Nos, ha már így alakult, akkor elszívok még egy szálat a sok kötelező nyűg előtt. Ahogy a számba vettem a cigit és rákészültem, hogy meggyújtsam, észrevettem egy újonnan kihelyezett táblát az ajtóra. „Tilos a dohányzás!" Lelki szemeimmel láttam alatta egy kiegészítő táblát is, amin az állt: „Igen Szürke Krisztián, ez rád is vonatkozik!" Felhorkantam, majd a tiltás ellenére meggyújtottama nikotinropimat.
- A szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket... - mondtam, majd a tábla közepének fújtam az első adag füstömet. A csellengő diákok úgy bámultak rám, mintha kiskutyát boncoltam volna. Könyörgöm ez csak egy szaros cigaretta! Úgy bírom, hogy sok kis nyugger azt hiszi, hogy a „Szent" szó a suli nevében valami protokollt jelent. Mindenki csak megjátssza magát, holott pontosan tudom, hogy a lelkük mélyén csak irigyek rám, hogy én meg merem tenni azt, amit akarok.
- SZÜRKE KRISZTIÁN! – hallottam a távolból egy már jól ismert hangot. Bencik igazgatónővel már annyi ügyünk volt, hogy lassan tegezhetnénk is egymást a közös élményekért. Gyorsan elnyomtam, majd elpöccintettem a csikket, és a világ legnagyobb kamumosolyával fordultam az igazgatónő felé.
- Jó reggelt igazgatónő!
- Mit művelsz már megint?!
- Hogy én? – tudakoltam ártatlanul, hasonló állású szemekkel. – Én nem csináltam semmit, asszonyom! - védekeztem udvariasan. – Megesküszöm az iskolánk névadójára is!
- Te csak ne esküdözzél itt nekem! – kiáltott rám, miközben fenyegetően felemelte a mutatóujját. – Még el sem kezdődött a tanév, de te máris csinálod a műsort!
- Nem, azt ön fogja perceken belül az évnyitó keretében. – Van egy nagyon jó tulajdonságom: soha nem tudom, mikor kellene befogni a pofám. Ez pont egy ilyen pillanat.
- Ne szemtelenkedjél velem, édesfiam, mert kihúzod a gyufát!
- Inkább az öngyújtott preferálom, azzal kevesebb a macera – magyaráztam, nyugodt hangon. Benciknek még a szája is tátva maradt a válaszomra.
- Azonnal add ide azt, ami nálad van! – kiáltotta, miközben kinyújtotta felém a tenyerét. Nagy ziccer lett volna, ha belecsapok, de fater lelkibékéje miatt, inkább nem csapatom ki magam az utolsó előtt év elején.
- Nincs nálam.
- Nincs? Akkor miért állították többen is, hogy dohányozni láttak?!
- Nem tudom, biztosan káprázott a szemük.
- Krisztián, ne játszadozz a türelmemmel – nyomatékosította, miközben még egyszer odavágta tenyerét. Már megint a fránya pacsi gondolata...
- Igazgatónő – mondtam, miközben a szemeibe néztem. – Ha nem hisz a szavaimnak, akkor motozzon meg! – ajánlottam fel, miközben széttártam a karjaimat. Azt hittem, már láttam Bencik legdöbbentebb arckifejezését, de nem így volt. Most láttam.
- Takarodj be az iskolába, Szürke! – ordította, én meg engedelmes gyermek lévén, követtem az utasítást. Természetesen az évnyitót, mint olyant, azt inkább mellőztem. Minden évben ugyanaz a fáma. Ennyi erővel videóra is felvehetnénk az egyiket és minden szeptember elsején lejátszhatnánk. Hogy kibújjak a kötelezvények alól, a könyvtárba menekültem, ahová majdnem olyan rendszeresen jártam, mintha csak haza jártam volna. Csendes volt, nyugodt és a legfontosabb: kihalt. A szokásos helyemre dobtam le magam, majd egy asztalon felejtett könyvet húztam magam elé. Valami verses kötet. Hm... párnának pont jó lesz! Azzal előkaptam a fülhallgatómat, a fülembe pattintottam, majd elindítottam a „könyvtári alvós" válogatásomat, amit pont az ilyen alkalmakra szelektáltam. Talán az első szám közepénél járhattam, amikor egyszer csak elnyomott az álom.
YOU ARE READING
Kliséji románcok
RomanceMary Sue Smith egy átlagos lány egy átlagos amerikai iskolában. Egészen addig, míg édesapját el nem küldik kiemelt fizetéssel Magyarországra, azon belül is Budapestre dolgozni, a frissen megalapított új leányvállalat igazgatójaként. Édesanyja termés...