DIMPLE 💕
Chapter 18 💕
🎶🎶🎶
❝ I still remember
Loving the danger
you set me on fire
When Iʼm by your side
you taking me higher
I follow you down
If we go down
Now you say you wanna get away.
You wanna take me all the wayMight get burned
if you get too closer
To the sun
(I want yah)
We can burn together
Fading into one another
ooooh
well dont you knowYouʼre still heaven to me
Baby we could run free
if you do it just the way I like
maybe I could waste my time on you
Never mind all our worries
if you do it just the way I like
maybe I could waste my time on you ❞~ Deep Chills ~
🎶🎶🎶
💞 JIMIN 💞
Hati aku berdebar-debar. Aku memegang dada. Dah lama perasaan macam ni tak datang. Ya, aku cintakan Park Seul. Aku semakin sembuh. Semakin mengingati masa kecil aku dan aku yakin dengan apa aku nak buat ni. Tiba-tiba telefon pintar aku berbunyi menandakan ada mesej masuk.
💌
Harabeoji dah tahu semuanya, Chimchim. Berani kamu tak beritahu haraboeji?! Lagipun harabeoji dah terlalu rindukan cucu Seul kesayangan harabeoji tu.
Aku tersenyum lebar. Tiba-tiba rasa cemburu. Park Seul cucu kesayangan harabeoji?! Fuh! Parah ni. Silap haribulan jawatan CEO tu Park Seul yang dapat. Bahaya macam ni. Haha! Tapi bagus jugak. Aku tak pernah lagi nak merasa jadi suami sepenuh masa kat rumah. Haha!
“Woi! Berangan apa kau ni? Hidung kembang mcm bunga. Kalah Hoseok hyung yang bunga mengembang tu.” Sergah Taehyung. Dengan wajah yang blur.
“Adalah. Sibuklah kau ni.” Kataku kepada Taehyung sambil menaip dan hantar mesej kepada harabeoji. Aku senyum nakal.
💌
Malam ni, Chimchim nak bercinta dengan Park Seul. Harabeoji jangan kacau tau. Bye.
Aku tertawa kecil sebelum mematikan telefonku. Aku tahu harabeoji akan rasa meletup bila baca mesej tu. Aku kenal sangat sikap harabeoji. Mungkin disebabkan aku sudah mula ingat sedikit demi sedikit tentang Park Seul dan harabeoji juga BTS dimasa lalu aku. Tiba-tiba telefon Taehyung berdering.
“Weyh! Atuk kau!” Dicampaknya handphone tu kepada aku dan dia larikan diri. Sudah tentu dia lari. Dia takut dengan harabeoji. Di zaman kecil aku dulu, harabeoji aku ni garang. Sangat garang. Dia ni paling takut dengan harabeoji. Orang nakal memang macam tu. Haha! Aku malas jawab. Berani kan? Tengoklah esok. Kena bebel. Handphone Taehyung aku campak je di atas kerusi rehat.
Aku hanya nak fokus kepada kejutan yang aku buat ni terhadap Park Seul. Aku menghembus nafas perlahan-lahan cuba mengurangkan rasa berdebar dalam dada ni.
“Dia dah sampai!”
Aku memandang Park Seul yang berjalan sambil memeluk tubuhnya. Aku tersenyum. Wajahnya cemberut.
“Cantiknya..” Gumamku. Tanpa aku sedar dia sudah berada di hadapanku.
“Awak ajak dinner tengah malam buta ni lepastu suruh saya pakai baju tidur?” Tanyanya yang tidak puas hati sambil memegang baju sejuk ditangannya.
“Comel apa? Tengok ni. Kan saya pakai baju tidur sama dengan awak. Comel kan?” Tanyaku beria-ia. Park Seul hanya ketawa kecil.
“Eleh. Kitaorang semua pun pakai baju tidur. Tengok ha! Siap Pajamas Couple lagi tau! Warna je lain-lain.” Bajet Taehyung.
YOU ARE READING
✔️✔️ DIMPLE ✨ Park Jimin [ COMPLETE ]
FanfictionCOMPLETE ✔️✔️ [+16] Kisah seorang Park Seul jatuh cinta dengan jiran yang cute. 🌸 . . . . . *Hello, kalau suka fanfic ini, harapnya vote 💜 Vote anda semua amat diperlukan* Start : 23 Sept 2018 End : 21 Jan 2020