PJM : Chapter 25 💮

1.8K 124 6
                                    

💮 DIMPLE 💮

💮 Chapter 25💮

💞💞💞

I want you to be your light, baby
You should be your light
더는 아프지 않게
네가 웃을 수 있게
I want you to be your night, baby
You could be your night
이 밤이 너에게 솔직할 수 있게

이젠 내게 약속해, oh oh
하루에 몇 번씩 oh oh
혼자라 느껴도 oh oh
널 버리지는 마 oh oh
Oh oh oh oh 여기 잠깐 멈춰서
새끼 손가락 걸고
이젠 내게 약속해 oh oh oh oh

[ 약속 by Jimin ]

💞💞💞

💞 JIMIN 💞

Nampaknya malam ini berakhir dengan kegembiraan yang aku tunggu sejak bersama dengan Park Seul. Jujur aku katakan, tiada apa yang lebih menggembirakan dari menjadikan Park Seul milikku.

“Awak tak rasa ini terlalu cepat ke, Jimin?” Tanya Park Seul dengan senyuman yang manis. Bagi aku dia senyum macam mana pun nampak cantik dimataku.

“Tak, malah saya lebih rasa senang dan tenang. Awak akan jadi milik saya seorang.” Jawabku. Aku cuba menjadi romantik kalini. Park Seul tertawa kecil.

“Awak cuba nak jadi romantik tapi saya nampak awak tengah bergatal.” Tawa Park Seul. Aku redha, cepat betul dia tangkap. Aku pun tertawa hambar.

“Jimin, nah bawa ni balik untuk Taehyung kat rumah tu. Kesian pulak. Tapi bukannya dia boleh sertai perbincangan keluarga kita ni.” Datang eomma Park dan menyerahkanku sebungkus besar bekal makanan kepadaku.

“Baik, eomma.” Akurku. Setelah perbincangan, aku dibenarkan memanggilnya eomma. Eomma pun terus berlalu kembali memasuki ke dalam rumah.

“Sayang, jangan lari tau. Lagi beberapa hari kita akan bertunang. Janji, please.” Rayuku sekali berpesan. Park Seul tertawa kecil.

“Jangan risau, Jiminku sayang. Saya janji saya tak akan lari dan saya janji saya akan jadi milik awak seorang je.”Akur Park Seul. Aku tersenyum lebar.

Can I kiss you, baby? Sekali je, bolehlah? Please?” Pintaku. Park Seul malu, jelas kelihatan pipinya memerah.

“Nanti eomma dan appa nampak, habis saya.” Enggan Park Seul. Aku mula hendak merajuk.

“Takpelah, saya balik dulu. Bye.” Rajukku. Cepat saja kakiku melangkah pulang. Tak tahu pula Park Seul mengejarku dari belakang. Tahu-tahu saja dia menarikku dan mencium bibirku secara mencuri.

“Hadiah dari saya untuk malam ni. Ini mahal tau, pastikan nanti awak bayar balik kat saya.” Ugut Park Seul. Pipinya merah.

“Tak sangka saya, awak ni seksi. Tak sia-sia saya nanti bila lepas kahwin.” Kataku. Park Seul hanya menjelingku tajam sambil pipinya masih merah.

“Bayar nanti ek.” Katanya garang. Uwu! Paling aku suka dengan dirinya. Aku dekat dengannya dan bisik di telinganya.

“Saya akan bayar balik dan saya pasti awak tak akan menyesal.” Bisikku dan menghembus lembut ke telinganya.

Kakiku melangkah pulang dan meninggalkan Park Seul kaku berdiri di situ. Aku terus memasuki ke dalam rumah tanpa menoleh ke arahnya. Aku cuba intai Park Seul dari sebalik langsir dalam rumah. Tertawa melihatnya sekarang ini. Park Seul, awak ni comel betullah.

💞💞💞

💞 PARK SEUL 💞

Oh, Park Jimin. Saya ingatkan awak ni terlalu comel je, rupanya seksi juga. Rupa yang comel mempunyai sisi yang seksi. Ish, aku tergugat! Aduhai jantung, betul-betul berdegup laju. Aku melompat-lompat tak tentu arah mengikut rentak detak jantung ni.

Tanpa aku sedari, ada yang sedang tertawakanku.

Park Jimin, awaklah namja yang paling comel dalam dunia ni.

Eonnie, sudahlah tu. Dah macam orang gila Saera tengoknya. Masuk sekarang atau Saera tak mengaku Seul eonnie ni eonnie Saera.” Kata Saera. Aku saja mengusiknya.

Jealous eh?” Usikku sambil mencuit bahunya.

“Sepatutnya Saera yang jadi tunang Jimin oppa, bukannya katak.” Kata-kata Saera membuatkan aku terbuntang mata.

“Katak kau cakap? Eii budak kecil ni. Dahlah suka kutuk eonnie sendiri lepas tu kuat perasan kan?” Aku bercekak pinggang. Dia menjelir lidahnya dan berlari sambil ketawa meninggalkanku.

“Woi, Park Saera! Sini kau! Jangan lari!”

💞💞💞

💞 TAEHYUNG 💞

Dah kenapa si pendek Jimin ni ketawa macam orang gila kat langsir tu. Mengilai pulak tu bunyinya. Eh, ke itu jelmaan pontianak?

“Woi, pontianak hodoh! Nyah kau dari sini!” Aku menjerit dan terus menyerangnya.

“Siapa pontianak hodoh setan!” Jeritnya. Aku tak kira.

“Kaulah, hodoh! Setan kau! Mana Jimin! Pulangkan Park Jimin aku!!” Jeritku. Tiba-tiba muka aku kena penampar paling padu. Terdiam aku dibuatnya.

“Ni aku, Setan. Park Jimin satu-satunya pasangan gay kau ni. Kau nak bunuh aku ke? Nasib baik aku tak mati tercekik tadi.” Marahnya. Aku memuncung bibir dan memandangnya sengaja mengelipkan mata tanda nak memujuk.

“Ala, sayang. Maafkan, babytae. Baby Tae ingatkan tadi pontianak sebab Jimin oppa gelak kuat sambil mengilai.” Jawabku macam girlish.

“Banyak kau punya pontianak, Tae. Nasib baik bekal makanan eomma Park bagi ni tak jatuh dan berkecai. Kalau tak, kempunanlah kau malam ni Tae. Nah, makan kenyang-kenyang.” Ujar Jimin lalu memberikanku bungkusan bekalan makanan. Wah, terliur aku dibuatnya. Bau makanan yang menyengat ke dalam hidung menambahkan nafsu makan aku.

Gomawo, Jimin oppa. I love you, oppa!” Kataku. Jimin tidak pedulikanku. Aku tahu dia geli, saja nak usik. Sekarang tunggu apa lagi kan?

Jom mencekik!

💞💞💞

To Be Continue ... 💞

🌸 Tinta buat readers.

Happy New Year!!! Jangan lupa sambut tahun baru kita dengan berjanji dengan Park Jimin!

Let’s stream 약속 by Park Jimin! 🌸

HAPPY NEW YEAR 🎉

By : kelipkelipjeon ✨

✔️✔️ DIMPLE ✨ Park Jimin [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now