PJM : Chapter 3 💮

2.4K 198 14
                                    

❝ LOVE DIMPLE, JIMIN ❞

Chapter 3 🌸

*****

❝ajik naneun yeojeonhi ttokgateun nainde
yejeongwa ttokgateun naneun yeogi inneunde
neomuna keojyeobeorin
geojisi nal samkiryeo hae

Caught in a lie
sungyeolhaetdeon nal chajajwo
i geojit soge heeonal su eobseo
nae useumeul dollyeonwajwo

Caught in a lie
i jiogeseo nal kkeonaejwo
i gotongeseo heeonal su eobseo
beolbanneun nareul guhaejwo❞

*****

Setelah usai makan, aku memasuki kamarku. Seolah-olah ada buah fikiran, aku mengambil teropong kecil yang aku simpan dari sejak kecil dan terus ke tempat kabinet sofa yang berada di tingkap. Langsir aku selak sedikit dan aku teropong ke arah bilik yang mempunyai beranda di hadapan kamarku.

Alangkah terkejutnya sehingga teropong kecilku terpelanting. Aku terpaku melihat jiran baru yang merenungku tajam dari beranda luar biliknya. Renungan tajam itu mengingatkan aku tentang seorang yang pernah memandangku sebegitu sewaktu pertama kali bertemu. Tanpa aku sedar, aku merenungnya. Kenapa aku seolah pernah kenal manusia yang satu ini? Selain dari laman media sosial, siapakah dia sebenarnya?

Aku menutup langsir dan lantas menutup lampu bilik. Perasaan aku seolah-olah kacau bilau. Aku terpandang bingkai gambarku bersama rakan sekecilku juga harabeoji. Aku menatap wajah kanak-kanak lelaki itu tanpa lepas.

"Chimchim?" Gumamku sendiri.

*****

JIMIN POV 🌸

"Park Seul. Kenapa aku tak pernah ingat nama yeoja ni? Sejak kemalangan tu, aku kehilangan memori lama. Memori yang aku pernah anggap tiada nilai." Tanyaku sendiri. Aku memegang dada.

"Suatu perasaan yang aneh dan tak terasa asing."

Aku memegang kepalaku. Sakit yang teramat. Aku cuba mengawalnya. Aku terbayang sesuatu yang asing.

"Seul! Buat apa tu?!"

"Teropong chimchim oppa dari sinilah! Hehehe."

"Hyung! Hyung tak apa-apa?!" Aku terdengar suara Jungkook. Sayup-sayup, pandanganku kabur. Bibirku disuakan secawan air kosong dan agak dingin. Aku meneguknya rakus.

"Hyung? Gwenchana?" Tanya Jungkook. Pandanganku mula kembali normal. Aku menggenggam baju Jungkook.

"Jungkook, panggil Dr. Jin." - Pintaku. Lantas Jungkook mendail nombor Dr. Jin.

"Dr. Jin, tolong datang ke rumah sekarang. Ya, dia perlukan Dr. Jin. Sekarang." Talian dimatikan, Jungkook terus memapahku sehingga ke katil.

"Kook nak ambilkan air sejuk untuk hyung. Berehat dulu sebelum Dr. Jin sampai." Jungkook berlalu pergi.

"Teropong?" Gumamku. Lantas fikiranku melayang ke wajah Park Seul yang meneropongku tadi. Teropong yang sama. Mata yang polos sama dengan anak kecil itu.

"Park Seul..."

*****

"Tak ada apa-apa, cuma aku nampak kau seperti ada kemajuan tentang ingatan kau tu. Mata yang agak normal lebih daripada biasa, kau ada ternampak bayangan dalam minda kau ke?" Tanya Dr. Jin. Aku mengangguk benar.

"Kau tak perlu lagi ceritakan kepada aku. Minggu depan aku akan jenguk kau lagi untuk mengetahui perkembangan ingatan kau. Berehatlah dulu. Jangan memaksa diri." Pesan Dr. Jin.

"Terima kasih, hyung. sebab sudi datang." Kataku kepada Dr. Jin. Dia hanya menjeling.

"Hyung! Kook nak balik dulu. Eomma appa dah panggil suruh balik. Nanti Kook datang jenguk lagi ya." Aku mengangguk apabila Jungkook minta diri untuk pulang.

"Dan jangan lupa makan ubat." Pesan Dr. Jin. Sebelum mereka keluar. Rumah ini mempunyai pintu automatik. Maka ianya akan tertutup sendiri dari dalam. Aku tak perlu risau. Mataku terlelap.

*****

* Back to Park Seul POV *

"Chimchim!" Aku terbangun dari mimpi buruk. Mimpi berkaitan tentang kemalangan. Kemalangan yang sangat teruk.

"Chimchim. Neo gwenchana??"

To Be Continue..

✔️✔️ DIMPLE ✨ Park Jimin [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now