PJM : Chapter 10 💮

2.1K 186 51
                                    

LOVE DIMPLE 💮

Chapter 10 💮

🌹🌹🌹

❝ 넌 내 푸른 곰팡이
날 구원해 준
나의 천사 나의 세상

난 네 삼색 고양이
널 만나러 온
Love me now touch me now ❞

~ Serendipity ~

🌹🌹🌹

💮 PARK SEUL 💮

Aku terjaga dari mimpi di siang hari. Matahari punya tinggi tu Seul. Siapa suruh kau tidur? Aku garu kepala. Seram pula mimpi tadi tu. Aku bingkas bangun bersihkan diri di dalam kamar mandi.

Setelah beberapa minit usai mandi, aku mengenakan tshirt labuh hingga paras lutut berwarna pink. Mengenakan dengan sling bag kepunyaanku yang berwarna merah darah. Dust red. Juga aku mengenakan kasutku berjenama Vans. Tak adalah berjenama pun, barang fufu je. Aku tak banyak duit. Haha. Tidak lupa juga topi baseball berwarna dust red. Aku suka pink dan dust red. Aku lantas keluar dari bilik.

"Oh, Seul. Baru keluar?" Aku yang sedang hendak mengunci pintu terkejut dengar suara Jimin yang turut juga baru keluar dari biliknya. Adakah ini jodoh? HAHAHAHAHA

"Hehe. Ya. Awak pun?" Aku tersengih sambil menjawab ya sebelum bertanya. Dia senyum juga.

"Kita sama-sama tertidur lah ni kan? Sebab tu sama-sama terlambat." Katanya. Pipiku memerah. Jimin senyum sambil menunduk.

"Eh, jomlah ke lobi. Nanti kawan-kawan awak tertunggu." Kataku. Tapi Jimin menarik pergelangan tanganku. Aku memandangnya. Woi! Crush aku pegang tangan aku!

"Awak dah tak marahkan saya?" Tanyanya yang muka polos. Alah! Kenapalah awak ni comel sangat Jimin? Aku termengelamun.

"Seul." Aku tersedar dari lamunan. Lantas aku menutup dadaku. Aku memandangnya tajam.

"Awak jangan ungkit eh. Saya malu tau! Kalau awak ungkit, saya tak nak dah kawan awak dan saya balik ke Seoul." Kataku dengan serius. Jimin terkebil-kebil sebelum memeluk lenganku.

"Ah! Awak tak boleh balik! Awak seorang diri kat sana, siapa nak jaga awak nanti?" Katanya. Jap! Adakah ini petanda crush aku suka aku balik? Berhenti berangan Seul. Mungkin dia anggap kau kawan je. Sebab tu dia prihatin.

"Saya boleh jaga diri sendiri." Jawabku dengan tidak memandang wajah Jimin. Wajah comel dia buat aku jatuh hati selama ini.

"Tak! Awak tak boleh balik. Walaupun awak boleh jaga diri sekalipun, saya orang pertama akan halang awak balik Seoul." Kata Jimin dengan bersungguh-sungguh.

"Tuan Muda, semua kawan-kawan Tuan Muda sudah menunggu di lobi." Tegur seseorang. Aku dan Jimin sama-sama terkejut memandang lelaki tua di hadapan kami. Jimin mengurut dadanya.

"Ahjussi, terkejut Chim... Min." Aku memandang Jimin. Chim.. Min? Aku melihat Jimin mengalihkan wajahnya. Ada sesuatu ke yang dia sorokkan?

"Maafkan saya, Tuan Muda. Tapi mereka sudah menunggu dibawah dan mula membebel." Selamba ahjussi ni. haha. Savage.

"Jom, Seul ku." Kata Jimin sambil menarik lenganku. Aku menampar bahunya kuat. Jelas dia kesakitan. Jalan tergeliut-liat jadinya. Padan muka. Dahlah tarik lengan aku kuat. Laju pula tu berjalan.

Setibanya kami di lobi, Taehyung jeling tak puas hati kepada aku. Lepas itu dia buat muka merajuk. Tak ada masa aku nak pujuk kau.

"Lambat. Dah jomlah." Ajak seorang namja yang dingin macam nak marah saja mukanya. Siapa?

✔️✔️ DIMPLE ✨ Park Jimin [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now