LOVE DIMPLE 💮
Chapter 14 💮
🌸🌸🌸
❝ What can we do? We did the official thing
So we need to follow the rules
Even in this wandering maze
Even on this mysterious path
We’re taking care of each other
I always think, even if eternity is hard
I wanna try it, let’s be forever
Our own mountain, our own climb
Our own world, our own heart
Travel toward the exit
Our held hands will be the map❞~ Love Maze ~
🌹🌹🌹
💮 PARK SEUL 💮
“Baby, dah siap ke? Cepatlah! Dorang dah tunggu kita ni.” Laung Jimin dari luar pintu kamar mandi. Pakaian lengkap dari Jimin. Seluar jeans dipadankan dengan t-shirt pink kosong. Aku rasa taste Jimin memang serasi dengan aku. Aku menelek badan di hadapan cermin sebesar alam ni. Rasa sudah lengkap, aku keluar dari kamar mandi. Terkejut juga aku Jimin menunggu aku di luar pintu dengan memakai t-shirt pink yang sama aku pakai.
“Awak pakai pink?” Tanyaku.
“Ya. Kenapa? Sweet tak? Macam couple kan?” Katanya. Aku garu-garu kepala. Mampos! Tiba-tiba Jimin memakaikan aku topi merah. Warna kegemaran aku. Dust red. Aku sukakannya. Jimin pun turut pakai topi yang sama warna juga menyarungkan jaket jeans biru jenama Tommy Hilfiger. Hati aku berbunga-bunga.
“Nah, pakai kasut ni.” Jimin menghulurkan kasut sport berwarna pink yang diikat reben. Comelnya.
“Cantiknya. Mana awak dapat ni?” Tanyaku. Jimin senyum.
“Saya beli semalam kat bandar.” Jawab Jimin. Aku menyumbatkan kakiku ke dalam kasut itu. Wah! Betul-betul saiz kaki aku. 36-37. Kaki aku kecik je. Haha!
“Jom. Eh! Nanti dulu.” Ajak Jimin sebelum menghalang aku. Aku memandangnya pelik. Tiba-tiba bibir aku dirampas oleh bibirnya. Aku terkebil-kebil.
“Geram. Comel je bibir ni, rasa tak nak lepas.” Usik Jimin. Muka dia gatal. Aku pantas tarik telinga dia kuat. Menjerit dia. 😂
“Dahlah. Menyampah!” Kataku berjalan keluar dari bilik Jimin. Tiba-tiba aku menolak Jimin masuk ke dalam biliknya semula dan aku menutup pintu.
“Kenapa ni? Oh! Saya tahu ni! Mesti nak aum dengan saya kan?” Nakal Jimin. Aku memandangnya tajam sebelum berbisik.
“Diamlah. Hyuna eonnie datang. Macam mana ni?!” Aku menjerit dalam keadaan berbisik. Jimin cuak tiba-tiba. Digosok-gosoknya muka dengan gelabah. Tiba-tiba pintu bilik Jimin diketuk dari luar.
“Pendek! Cepatlah! BTS dah tunggu kat bawah tu!” Jerit Hyuna eonnie. Jimin cuak.
“Nak cakap apa ni?” Bisiknya. Aku menepuk dahi. Bodohnya dia ni.
“Cakaplah sekejaplah. Aduh!” Bisikku.
“PARKING JIMIN!!!” Jerit Hyuna eonnie. Tiba-tiba aku mahu gelak.
“Ya. Ya, Sekejap! Kejap lagi Jimin turun!” Laung Jimin kuat. Aku menekup mulutku menahan ketawa. Sudah dirasakan setelah beberapa minit tidak dengar lagi suara Hyuna eonnie, aku melepaskan tawaku.
“Dah kenapa gelak?” Serius Jimin. Aku tekan perut aku tak tahan gelak. Rasa nak terkeluar usus dah ni.
“Parking Jimin? Hahahahahaha” Tawaku lagi. Jimin terus geletek aku. Aku bertambah-tambah ketawa.
YOU ARE READING
✔️✔️ DIMPLE ✨ Park Jimin [ COMPLETE ]
FanficCOMPLETE ✔️✔️ [+16] Kisah seorang Park Seul jatuh cinta dengan jiran yang cute. 🌸 . . . . . *Hello, kalau suka fanfic ini, harapnya vote 💜 Vote anda semua amat diperlukan* Start : 23 Sept 2018 End : 21 Jan 2020