Moord - Zayn

502 8 3
                                    

Zayn
Met tassen vol eten loop ik zacht neuriënd over straat. Ik heb boodschappen gedaan, want we hadden niks meer in huis.

Het is rustig op de weg en de straten zijn bijna helemaal leeg. Ik vind het bijna jammer dat mijn auto daar geparkeerd staat.

Ik zet de tassen in de kofferbak, en ik wil net de deur weer dicht doen en naar de laatste winkel gaan voor een cadeautje voor mijn moeder. Maar dan komt er een meisje naar mij toe komt rennen. Ze is klein, waarschijnlijk iets van 10 jaar. De angst staat in haar ogen.

'M-meneer, help me,' zegt ze met een trillende stem. Tranen stromen over haar wangen. 'E-er zit een m-man achter mij a-aan, m-met een m-mes.'

Mijn ogen worden groot. Shit, wat kan ik doen? Ik denk even na, maar sluit dan mijn auto helemaal af. Daarna ren ik samen met het meisje een steegje in. Daar verstoppen we ons achter een container. Ik houd haar stevig vast, ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen.

'Waarom zit hij achter jou aan?' vraag ik haar zacht. 'I-ik weet het n-niet,' zegt ze bang.

We blijven een tijdje zo zitten, en net als ik wil kijken of de kust veilig is, rent er iemand het steegje binnen. Hij slaat mij tegen mijn hoofd, waardoor ik duizelig wordt en hij het meisje vastpakt.

Ik kreun even van de pijn, waarna ik zo snel mogelijk probeer het meisje te helpen. Alleen de man heeft het mes al door haar hoofd gestoken.

De ogen van het arme meisje staan wijd open als ze op de grond valt. Ik kijk versteend naar het levenloze lichaam.

De man pakt mij vast bij mijn kraag en duwt mij tegen de muur. Hij doet mijn mouw omhoog en houdt het mes bij mijn pols.

Ik ben te bang om te reageren, iets te doen of zelfs maar adem te halen.

Hij maakt een snee over mijn pols, en dan trekt hij terug. Hij staart met zijn donkere, zwarte ogen in mijn goud-bruinkleurige. Hij heeft donkere kleding aan, en ik zie dat hij zwart haar heeft en een donkere huidskleur.

'Als jij dit aan iemand vertelt, weet ik je te vinden.'

Met een schok kom ik overeind in mijn bed. Ik voel tranen over mijn wangen rollen.

Ik veeg ze weg en stap vermoeid uit mijn bed. Het beeld kan ik maar niet uit mijn hoofd krijgen, en dat al 2 dagen lang.

2 dagen geleden is het gebeurd. Ik heb gezien hoe een man een kind heeft vermoord.

Vermoord.

Ik slaap nog slechter dan dat ik al deed en de jongens zijn bezorgd, maar vragen niet verder. Ik heb niemand wat vertelt. Ik zal gepakt worden door hem. Hij zal mij ook vermoorden.

Ik kleed me om in een zwart shirt en een zwarte broek, waarna ik naar beneden loop. Slapen zal ik toch niet meer kunnen.

'Zayn Malik!'

Verbaasd draai ik me naar de deur van de studio, waar een woedende Simon Cowell staat. Hij pakt me bij mijn arm en ik bijt op mijn lip.

Simon trekt me de gang op, een kantoor in. Daar opent hij een website.

'Lees.'

Zayn Malik vermoordt kind.

Zayn Malik is 2 dagen geleden gespot in London, tijdens het doen van boodschappen. Daarna is hij gespot terwijl hij uit een steegje liep. Een paar uur later is daar Hannah Campbell gevonden, een 10 jaar oud meisje. Ze is vermoord.

One Direction One Shots (Dutch) #Wattys2019Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu