The Ice Boy - Niall

545 19 13
                                    

Louis
Morgen wordt er een bijzonder museum geopend, en Zayn, Harry, Liam en ik mogen vandaag al komen kijken. Een ijsmuseum.

In het museum staan sculpturen van ijs. Het is er heel koud, zodat het niet smelt, daarom moeten we hele warme kleding aan.

Ik heb echt super veel truien aan en een paar broeken, met veel moeite. Ook heb ik een sjaal en een muts op. Het is echt bloedheet in de kamer waar we nu zijn, maar het is ijskoud bij alle beelden.

'Jullie mogen gaan. Niks aanraken en veel plezier!' zegt de begeleider. De schuifdeur gaan open en een koude lucht komt mij tegemoet. Door mijn warme kleding heb ik het al snel weer warm.

We lopen met zijn vieren door de gang, terwijl de deur achter ons wordt gesloten. We blijven hier nog even staan, voordat de andere schuifdeur open gaat.

Mijn mond valt open bij dit zicht.

Overal staan beelden van ijs. Shrek, Obama, Little Mix staat er ook al.

Ik kan niet geloven dat wij hier ook staan.

Langzaam lopen we langs alle ijsbeelden. De president, de koningin, Justin Bieber.

Er staan ook wel wat mensen die we niet kennen, maar de meeste kennen we wel. Ed Sheeran, een van onze beste vrienden, staat daar verderop.

Harry's ogen lichten op als hij de jongens van The 1975 ziet. Daar is hij heel erg fan van.

'Ik wou dat we foto's konden maken,' zeg ik tegen mijn beste vrienden.

'Same,' antwoorden ze terug.

Ik begin breed te glimlachen als ik onszelf zie op een podium. 'Damn.'

Het is niet normaal hoe gedetailleerd het is gemaakt. Ik zie zelfs sommige moedervlekjes op onze armen en gezichten.

Ik zie een bord waarop staat dat we niet op het podium mogen klimmen, maar daar heb ik schijt aan. Dus voorzichtig klim ik op het podium en ga achter mijn beeld staan. Ik doe dezelfde pose, waardoor Liam, Zayn en Harry moeten lachen.

Ik grinnik en stap naar achteren, waar de grond ineens veel gladder is. Ik verlies mijn evenwicht en val op de grond.

'Louis, you idiot!' roept Zayn. Ik lach en kom overeind, waarna ik naar beneden kijk. Mijn ogen worden groot en mijn mond valt open.

Er is een jongen. In een blok ijs.

Het is een bruinharige jongen, waarvan het blond is geverfd. Je ziet de uitgroei. Zijn huid is bleek. Zijn ogen zijn open, zijn ijsblauwe ogen zijn te zien. Hij ziet er bang uit.

'Louis, gaat het?' vraagt Liam. Ik reageer niet. Het enige wat ik kan is naar de jongen in het blok staren.

'Louis, wat zie je?' hoor ik Harry vragen. Ik hoor mijn vrienden het podium op klimmen, waardoor ik eindelijk uit mijn trans schiet.

'What the hell,' mompel ik. Ik kijk naar mijn vrienden, die in shock naar het blok kijken.

'H-hoe komt hij daar?' vraagt Harry. Ik haal mijn schouders op.

De jongen heeft zijn hand naar ons toe gericht, dus leg ik mijn hand op de zijne. Het ijs houdt contact tegen. 'Hij ziet er bang uit.'

'Hebben de mensen die hier werken dit gedaan denk je?' vraagt Zayn. Ik zucht zacht.

'Ik weet het niet.'

Ik haal mijn hand weg, en langzaam raak ik in paniek als ik het ijs zie smelten. Hoe kan het ijs nu smelten? Het is superkoud hier!

'Fuck fuck fuck,' scheld ik. Ik sta op en kijk met grote ogen naar Liam, Zayn en Harry.

We kijken toe hoe langzaam de hand uit het ijs komt en de vingers beginnen te bewegen. Het ijs begint sneller te smelten en uiteindelijk drijft de jongen in het gat in de grond.

One Direction One Shots (Dutch) #Wattys2019Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu