The Power of Love - Nouis

740 15 21
                                    

soort van valentijns one shot because liefde ofzo. joe enjoy x

Louis
Dalton en James staan klaar om een lied te zingen.

Dalton heeft gewonnen, en ik ben zo trots op hem. Zijn stem is zo krachtig en mooi.

Daarom ben ik blij dat hij samen met James dit lied heeft geschreven. Het lijkt op een ander lied, maar een beetje moderner.

Niemand behalve Harry, James en Dalton weet dat dit een heel speciaal nummer is voor mij.

Iedereen denkt dat ik een relatie heb met Harry. En Harry vindt mij ook leuk. Maar hij is de enige die weet dat ik Niall juist leuk vind.

Gelukkig is Harry er overheen gekomen en heeft hij nu een kleine crush op Mitch, hij zit in de band van Harry.

Dit nummer heb ik ooit voor Niall gezongen. Maar hij merkte niet dat het voor hem was, dat ik hem leuk vond. Hij ging gewoon door met zijn leven.

Ik merk niet dat de muziek begint, totdat ik Dalton hoor zingen.

'Dreams are like angels
They keep bad at bay
Love is the light
Scaring darkness away
I'm so in love with you
Make love your goal.

The power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on, burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal.'

'Ladies and gentlemen, mister James Arthur!' Roept Dalton, waardoor de hele zaal begint te juichen.

'I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door
When the chips are down, I'll be around
With my undying, death-defying love for you
Envy will hurt itself
Love is like an energy
Rushing in, rushing inside of me.'

'The power of love
A force from above,' zingen ze samen. Snel veeg ik een traan weg en kijk hoe ze verder zingen.

'Cleaning my soul,' zingt James.

'Flame on, burn desire
Love with tongues of fire,' zingen ze weer samen.

'Purge the soul.'

'Make love your goal.' Die zin die Dalton zingt, zorgt voor een waterval aan tranen.

'This time, we go sublime
Lovers entwined, divine, divine
Love is danger, love is pleasure.'
'Love is pure, the only treasure
I'm so in love with you.'
'Make love your goal.'

'The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping​ dove
Flame on, burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal.'

Meteen ga ik staan en klap in mijn handen. De tranen laat ik gewoon stromen.

Dalton geeft James een knuffel, en ik loop naar ze toe en kom erbij. Zo blijven we even staan.

'Doe je verhaal, maar dan onbekend,' fluistert Dalton uiteindelijk. Ik kijk hem aan en knik zacht. Hij geeft me de microfoon. Ik breng hem naar mijn mond en sluit mijn ogen.

'The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping​ dove
Flame on, burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal.'

De zaal is doodstil. Niemand had verwacht dat ik zou gaan zingen.

'Een paar jaar geleden heb ik dit gezongen voor de persoon waar ik in die tijd smoorverliefd op was, en nog steeds ben. Dit is de reden dat ik zelf ook wou dat Dalton dit zou zingen met James en de X Factor moest winnen. Zijn stem hoort bij dit lied, zijn stem hoort bij de muziekwereld.'

De zaal wordt helemaal gek. Ik glimlach en breng de microfoon weer naar mijn mond.

'Tot volgend seizoen!'

Niall 
Vandaag is de finale van de X Factor, en Liam en ik komen kijken.

Op dit moment zingt Dalton, de winnaar, samen met James Arthur een geschreven liedje wat ik goed ken. Louis heeft het ooit voor mij gezongen.

Als ik daar al aan denk word ik blij.

Op het scherm zie ik Louis heel even. Ik zie een traan over zijn wang rollen, waardoor ik bezorgd naar hem kijk.

Ligt dit lied gevoelig voor hem?

'Zag je die traan van Louis?' vraag ik aan Liam. Hij knikt.

Als het lied is afgelopen, staat Louis meteen op en loopt het podium op. Hij geeft Dalton en James een stevige knuffel, waarna hij nog even praat zonder dat we het horen.

Tot ieders grote verbazing pakt Louis de microfoon over en begint het refrein te zingen.

'The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping​ dove
Flame on, burn desire
Love with tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal.'

Het klinkt prachtig. Ik heb kippenvel op mijn armen. Echt de hele zaal valt er stil van.

'Een paar jaar geleden heb ik dit gezongen voor de persoon waar ik in die tijd smoorverliefd op was, en nog steeds ben. Dit is-.'

Mijn mond valt open.

De rest hoor ik al niet meer. Louis heeft dit voor mij gezongen. Ik weet het zeker. Louis weet volgens mij niet dat ik hier ben, waarschijnlijk mocht ik dit niet eens weten. Of hij wou dat.

Een warm gevoel verspreidt zich door mijn buik aan de gedachte dat hij mij leuk vind. Ik vond Louis altijd wel leuk, maar vind ik hem leuk leuk?

Liam moet me helpen, want ik ben radeloos. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Ik heb nog nooit een vriendin of vriendje gehad

'Liam, als je buik begint te zweven, en je de hele dag aan iemand moet denken, ben je dan verliefd?' vraag ik aan hem.

Hij kijkt me verbaasd aan, voordat hij knikt. 'Best wel. Hoezo?'

'Sinds 1 minuut weet ik dat het wederzijds is.'

'Wie? Louis?'

Ik knik. 'Hij heeft dat lied voor mij gezongen.' Liam kijkt mij stomverbaasd aan, voordat hij glimlacht.

'Volgens mij vindt Louis jou ook leuk.'

Iedereen verlaat de zaal al, dus Liam en ik staan op en lopen naar de bewakers.

Meteen als we backstage zijn, ren ik naar iemand die kan weten waar Louis is. Brendan is de eerste die ik zie.

'Brendan!' roep ik. Brendan was een goede zanger die meedeed. Ik heb hem net nog even gezien. 'Waar is Louis?!'

'Bij Dalton! Die gang in, achterste deur!' zegt hij, dus ik ren daar meteen heen. Ik hoor Liam en Brendan nog praten, maar ik moet naar Louis.

Ik ren langs alle mensen die ik zie, waar Simon, Robbie en Aya bij zitten, en kijk waar Louis is.

Wanneer ik hem dan spot, lachend bij Dalton, die nog steeds niet kan geloven dat hij heeft gewonnen, ren ik naar hem toe.

'Louis!'

Hij kijkt verbaasd op, en voordat hij kan reageren, druk ik mijn lippen op de zijne.

Meteen zoent hij terug en sluiten we onze ogen. Een bom van vlinders ontploft in mijn buik.

Als we terugtrekken, staren we elkaar aan. Louis wilt wat zeggen, maar sluit zijn mond steeds weer. Daarom open ik mijn mond.

'Sorry dat ik het nooit merkte. Ik vind je leuk, Louis.'

'Je wilt niet weten hoe lang ik hier op heb gewacht, Ni.' Louis begint te lachen, waardoor ik glimlach en mijn armen om hem heen sla.

Ik hou van hem, en dat heb ik altijd al gedaan.

kleine fluffy one shot dus voor valentijnsdag xx

Wie van jullie is er single en koopt chocola voor zichzelf net als ik?!

One Direction One Shots (Dutch) #Wattys2019Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu