[ 03.06.2001 ]
Boş bahçede Burak ile birlikte otururken kendimi çok tedirgin hissediyordum.
Sınıf arkadaşım Burak, annesiyle birlikte bizi ziyarete gelmişlerdi. Elif Teyze annem ile birlikte içeride sohbet ederlerken Burak ve beni bahçeye yollamışlardı.
Ya Aybars gelseydi ve Burak'ı burada özelliklede benim yanımda görseydi ne yapardı? Tahmin etmek zor değildi.. Bu yüzden zaten tedirgin olmamakta elde değildi ki!
Bana doğru dönüp elini uzatan Burak'a baktım.
"Hadi gel oyun oynayalım."
"Bi-bilmem ki.. Aybars'ın hemen yanımızdaki evde oturduğunu biliyorsun. Bahçeye çıktığı anda hatta pencereden baksa bile bizi görebilir.. Biliyorsun en son bizi saklambaç oynarken görünce
ne yaptığını.""Hadi ama İzmir! Güven bana o bizi görmeyecek. Görse bile hem belki kızmaz?"
Kızacağına hatta mavi gözlerinden ateşler çıkacağına bile emindim. Yinede oyun oynamayı çok sevdiğimden Burak'a hayır diyememiştim.
"Ta-tamam."
Uzattığı elini tedirgin bir şekilde tutarak ayağa kalktım.
"Ne oynayacağız Burak?"
"Yakalamaca?"
Bu dediğine istemsizce gülüyorum.
"Kovalamaca olmasın o?"
O da gülerken soruyor. "Kim ebe olsun?"
"Sen ol." diyorum fısıldayarak.
Kaçmaya başladığımda benden 5 cm uzun sert bir bedene çarpıyorum.
Çarpmanın şiddetiyle ikimizinde yere kapaklanması bir oluyor.
"Aybars? N-ne işin var burada?"
"Asıl bu çocuğun ne işi var burada!" diyor normal ses tonunu 2 kat yükselterek.
Üzerinden kalkarak hafif tozlanan üzerimi silkeliyorum.
"Onunla oynamamı neden bu kadar sorun ediniyorsun! Bana artık bağırma." diyorum göz yaşlarımın üçer beşer düşmesini önemsemeyerek.
Bana iyice yaklaşarak akan gözyaşlarıma bir öpücük kondurmayı ihmal etmiyor
"Sana bağırmıyorum, Sana değer veriyorum!" derken bile çenesi titriyor.
"Bana hayatıma karışarak mı değer veriyorsun! Hiç sanmıyorum."
Kollarımdan tutarak beni kendine çekiyor.
Sırtımda hissettiğim elleriyle sakinleşmeye çalışıyorum.
"Özür dilerim, deniz kızım. Seni korumaya çalışıyorum."
Burnumu çekerek ona cevap vermeye çalışıyorum.
"Neden bana yaklaşan herkese bu kadar kötü davranıyorsun?"
"Çünkü senin tek oyun arkadaşın ben olayım istiyorum. Tek oyun arkadaşım sen ol istiyorum."
***
"Aybars!"
Gözlerimi bakmaya doyamadığım maviliklerden çekerek arkadaki kadın sesine odaklandım.
Oda benim baktığım yere bakışlarını sabitleyince duymadığımı düşünerek bir küfür mırıldandı.
"Hassiktir."