pov puk
*1week later*
alles staat op zn plek. alle sia verhuisd en alles is klaar. nou bijna alles. ik moet nog een nieuwe school zoeken. esther zij ''dat komt vast wel goed. je zsult wel leuke vrienden krijgen''. ja tuurlijk esther. alsof iedereen gelijk naar me toe rent en ineens vrienden zijn. zo makkelijk gaat dat niet esther!! ik kijk er eigenlijk best tegen op. morgen krijg ik een rondlijding ofso, en krijg ik mn klas te zien. als ik naar die school ga dan. hopelijk zijn er wel aardige kinderen en leraren. want ik heb geen zin om 1 week lang naar de perfecte school te zoeken.
ik zit op bed. op twitter en rook een sigaret. ik ga maar eens een nieuwe foto op twitter zetten. bijna niemand heeft mn haar nog gezien. ik maak een selfie met mn hand voor mn gezicht. vind ik leuk. ik heb een knot in en zwart rond mn ogen. ik heb mn shirt met een unicorn erop aan.
*volgende dag*
vandaag ga ik dus kijken op hopelijk mn nieuwe school. ik vind het super spannend. zullen ze me wel leuk vinden. want ik ben iet voor niks veranderd. wat zal ik is aan doen? ik trek mn donker rode skinny broek aan met een zwart t-shirt. ik pak mn zwarte vans en kam mn haar. ik laar het los hangen en spuit er een beetje haarlak in. 'puk je moet gaan!' roept mn pa. ik ren de trap af en doe mn leren jasje aan. doe mn tella in mn broekzak en open de deur. 'je weet de weg toch wel?' vraagd hij en leunt tegen de deurpost. 'ja een beetje. ik vind het wel' zeg ik en stap op mn fiets. ik fiets de tuin uit naar het grote kruispunt. ik zoek de kleine bordjes met de naam van de school waar ik ga kijken. al snel heb ik een klein rood bordje met de schoolnaam. ik fiets die kant en kom uiteindelijk aan. ik doe mn fiets opslot en loop naar de ingang. een vriendelijke groto man kont aanlopen. 'hoi, jij bent vast puk'. zegt hij aardig en we schudden de hand. 'loop maar mee'. zegt hij en loopt naar een grote witte deur. hij opent de deur en we lopen naar binnen. het is een wit kantoor met dure spullen. ik ga zitten en kijk nnog even rond. 'we zullen zo wel even rond gaan kijken, maar eerst over je nivo. wat had je op je voorige school'. begint hij. 'ik deed mavo/havo'. zeg ik zacht. 'huhm oke. haalde je goede cijfers? of moest je wat lager komend jaar?' vraagd hij en schrijft wat op een papier. 'ik haalde gemiddelde cijfers, meneer'. zeg ik wat verlegen. 'waar was je geod in en waarin niet?'. 'uhm, ik was wel goed in km, nederlands, geschiedenis en uhm. oja, gym'. zeg ik en hij knikt. 'waar was je niet goed in?' vraagd hij. wat een domme vraag! dat kan je zelf toch ook wel bedenken als ik die niet heb opgenoemd bij waar ik wel goed in ben!? 'de andere dingen' zeg ik maar als antwoord. 'hmmhmm' is zn antwoord. 'oke, ik weet genoeg' zegd hij en typt wat op de computer in.
'loop maar even mee' zegd hij. we staan op en lopen de gang weer in. het is echt een hele lange gang! 'we gaan bij de mavo klas kijken'. zegt hij en loopt naar de trap. ik loop achter hem aan de trap op. hij klopt op de deur en loopt binnen. 'hoi jongns dit is puk, ze komt waarschijnlijk bij ons op school en bij jullie in de klas'. zegt hij. hij duwt me naar voor en ik zwaai kort. ik kijk de klas rond, leuke meisjes. geen verkeerde jongens. 'zeg even allemaal hoi' zegt hij streng. 'hoi' hoor je van iedereen. behalve 1 jonge. hij laat zn gezicht niet zien. maar heeft net als de jongen van het twitter account donker blauw haar. de jongen naast hem kijkt alleen maar naar beneden. de jongen een paar tafels verder vind ineens het raam zo intressant.
we lopen het lokaal uit en lopen weer naar zn kantoor. 'vond je dat een leuke klas, puk?' vraagd hij en pakt zn papier weer. 'uhm, jahoor. ik vind ze tot nu toe wel oke'. zeg ik en ga wat onderuit zitten. 'vind je de school er goed uitzien?' vraagd hij. hoe kan ik dat nou weten? hij heeft alleen de klas waar in in zou komen laten zien. niet de hele school! 'uhm, ja wel goed' zeg ik maar als antwoord. 'zou je op deze school willen komen?' vraagd hij en schrijft wat op. 'ja. het lijkt me een goede school'. zeg ik, want zin om verder te zoeken heb ik niet. 'oke, we sturen je nog wel een mailtje en alles en dan zien we wel wanneer je je boeken kan ophalen en kan beginnen'. zegt hij en tikt wat in op zn computer. 'mag ik voor dat geval je mail?' vraagt hij waarnaar ik mn e-mail geef en eruit word gelaten.
'nog een fijne dag verder' zegt hij en zwaaid. ik loop naar mn fiets. een paar jongens zijn aan het roken. nu krijg ik er ook zin in. ik loop naar ze toe en ga bij ze staan. 'mag ik van iemand een sigaret?' vraag ik aardig. de jongens kijken elkaar aan en 1tje knikt. 'tuurlijk mooie dame'. zegt hij en geeft me een sigaret. 'wil je dat niet meer zeggen?' vraag ik als ik hem heb aan gestoken. ik heb ivan, dan is het stom als iemand met me flirt. de jonge grinnikt en wilt wat zeggen. hij heeft ed tijd niet want ik loop alweer weg naar mn fiets.
JE LEEST
the BF || ft. michael clifford ||
FanficPuk verhuisd naar Australë. Ze ontmoet Calum, Luke, Ashton en natuurlijk Michael. Puk en Michael worden hele goede vrienden, iedereen denkt dat ze zelfs een stelletje zijn. Puk zegt steeds van niet, wat Michael ergens toch wel jammer vind. Puk haar...