Pov puk
'Wat gaf die jongen je nou nog?' vraagd esther. ze kent ivan niet maar ik wel. jammer genoeg. we kwamen elkaar altijd tegen bij de lidle. hij sprak me dan aan met "hoi meisje" en dan vroeg die mn naam. we hebben 1 x afgesproken en daardoor ken ik kelvin ook. 'oh uhm weet ik niet'. zeg ik tereijl ik het briefje uit mn broekzak haal. het is duidelijk afgescheurt. 'zn nummer' zeg ik en leg het briefje op mn buro. 'Zet in je contacten dan!' zegt ze en knikt naar mn tella. 'oke...' ik twijfel even maar voeg hem dan toch toe op wats app.
Puk: hoi
Ivan: hey puk!
En verder reageer ik niet meer. ik pak het doosje met de haarverf en loop naar de badkamer. 'esther zullen we nu gelijk beginnen?' roep ik en hoor esther hier heen lopen. 'ja is goed'. zegd ze en ik maak het doosje open. we lezen de gebruiks aanwijzing en beginnen. als ik het in mn haat heb gesmeerd moeten we een half uur wachten. we lipen naar mn kamer en ik oak mn tella. il zie dat il een berichtje heb van ivan.
Ivan: wrm wou je een board?
Puk: ga naar australië en wil een long board
Ivan: oh nou veel plezier in aussi kan je al skate?
Puk: nee 😂
Ivan: zin om x af te spreke en skate?
Ik twijfel of ik het wel moet doen. ik weet inderhand ook dat hij rookt en slechte vrienden heeft. ik wil wel graag leren skaten en van esther kan ik het niet leren.
Puk: ja leuk wanneer?
Ivan: morge 2 uur skate park
Puk: oke tot morge moet gaan.
Ivan: ke tot morge
Ik leg mn tella weg en kijk hoelaat het is. oh, tijd om het uit te spoelen. ik ga onder de douch staan terwijl esther alvast de make-up spullen klaar zet. ik ben benieuwd hoe het eruit ziet!
Ik staponder de douch vandaan en roep esther. ik kijk expres niet in de spiegel. 'wooooohhhwww!' riept esther als ze mn haarziet. ze loopt naar mn kamer en ik loop met een gespanne gevoel achter haar aan. ik doe mn ogen dicht en ga voor mn spiegel staan. 'doe je ogen nou is open! drol'. zegt esther en geeft me een duwtje. ik doe ze voorzichtig open. 'wohw' komt er zagt uit mn mond. ik sta versteld. ik had niet verwacht dat het zoooo goed zou staan!
Ik kleed me om en ga op mn stoel zitten. ik heb mn haar gefönt en de spullen opgeruimd. 'nu is het tijd voor je make-up!' Zeg ik en kijk tussen de spulletjes. 'hier staat eerst foundation' leest esther voor. ik pak het tubetje en doe wat op mn vinger. 'dan in stipjes over je gezicht verdelen' zegt ze weer. ik doe wat ze zegt en het ziet er zo facking grappig uit. ik ben klaar en kijk esther weer aan. 'langzaam uitsmeren over je gezicht zodat je je eigen huid niet good meer ziet' legd ze uit. ik smeer het uit en de kleur is precies goed. 'dan ben je klaar met dat cremetje'. zegd ze en pakt een rols doosje. 'nu oogschaduw naar keuze' zegt ze lachend. ik open het doosje en kies de zwarte oogschaduw. 'als je de kleur hebt gekozen doe je het op je oogschaduw stokje ding' zegt ze. we moeten lachen en ik dep met het stokje op het zwarte. 'je oog dicht doen en alleen op je oog smeren'. ik doe wat ze zegt en het lukt al best goed. ik doe hetzelfde bij de andere. 'nu de oog potlood' zegt ze en geeft me een potloodje. 'het onderste van je oog naar beneden en op je waterlijn tekenen' ze wijst aan wat mn waterlijn is. ik teken het erop. 'het kriebeld!' zeg ik grinnekend. We moeten lachen en ik ben klaar. 'nu mascara maar dat is niet zo moeilijk. dat doe je altij al op'. zegd ze en ik doe de mascara op.
JE LEEST
the BF || ft. michael clifford ||
FanfictionPuk verhuisd naar Australë. Ze ontmoet Calum, Luke, Ashton en natuurlijk Michael. Puk en Michael worden hele goede vrienden, iedereen denkt dat ze zelfs een stelletje zijn. Puk zegt steeds van niet, wat Michael ergens toch wel jammer vind. Puk haar...