H31

233 11 2
                                    

pov puk

ik knuffel michael goed, hij verdiend het nu. hij heeft iets verkeerd gedaan en heeft het goed gemaakt. dan hoor je wat terug te verdienen. we zitten nu met zijn alle bij ashton thuis. hij wil ons aan iemand voorstellen. hij was er super enthausiast over dus ik denk dat het over een meisje gaat. we zitten dus nu met zn alle in de woonkamer. er was niet genoeg plek, dus zit ik op michaels schoot. elke zit opgepropt naast calum, naast ons en luke zit op het kleine poefje. ashton loopt maar de heletijd met zijn moebiel in zijn handen, heen en weer te lopen. 'ash doe eens rustig' zeg ik kalm en leun zachtjes tegen michael aan. 'kan ik niet, kan ik niet. er komt een belangrijk iemand hier straks' zegd hij zenuwachtig en kijkt door het keukenraam naar buiten. 'kom nou even zitten joh, je bent zo opgefokt' zegd michael dan maar ashton luisterd niet. dan gaat zijn mobiel af. 'ja! stil stil!' 'jij bent de enige die praat' zeg ik lachend. 'STIL NOU!' zegd hij boos. ik kijk verbaast naar michael maar ontspan me dan weer. 'hey' hoor je ashton zeggen. iemand zegd een paar zinnen terug en ashtons gezicht ziet er heel blij uit. 'oke ik wacht wel buiten. tot zo' weer hoor je iemand terrug praten. 'ja totzo kusje' zegd hij en de jongens, elke en ik kijken elkaar verbaasd aan. 'wat!?' zegd calum. we lachen allemaal en ashton kijkt wat beledigd. hij loopt naar buiten. waarschijnlijk om op de persoon van het telefoontje te wachten. 'zullen wij ook naar buiten gaan?' zegd elke en staat al op. we knikken en we lopen naar buiten. ik pak snel uit mn jaszak een sigaret en mn aansteker. 'weeral?' vraagd michael. 'de laatste oke? voor deze week. deal?' zeg ik en steek mn hand uit. 'deal' zegd hij en slaat een arm om me heen. 'dat gaat nog lastig worden of niet?' lacht hij. ik rol met mijn ogen en steek mijn sigaret aan. hij heeft nog steeds zijn arm om me heen.

er komt iemand aan lopen en ashton rent er gelijk naartoe. 'jade' schreewd hij naar het meisje. (je spreekt het zo uit als je het schrijft vind ik). hij rent op het meisje, jade af en slauit haar in zijn armen. jade doet hetzelfde en ze wiegen hen en weer. als ze uit hun intieme momentje zijn komen ze hand in hand naar ons toe gehuppeld. ze zijn echt gek. 'jongens, elke en puk, dit is jade. mijn vriendinnetje' zegd hij en houd hun handen omhoog. jade lacht wat nerveus maar glimlacht naar ons. 'hey, ik ben puk' 'en ik ben elke' zeggen we na elkaar. ze schud onze handen. ze vond het blijkbaar een beetje eng om mijn hand te schudden. natuurlijk is dat niet raar, ik rook heb zwart haar en zie er nou niet echt super aardig uit met deze wond en make-up. meer een soort badas ookal ben ik dat totaal niet. 'ik ben michael en dit zijn calum en luke' zegd michael en schud ook haar hand. 'jij bent niet verkeerd zeg' grijnsd calum. ik geef hem een tik tegen zn arm en kijk hem boos aan. 'wat?' zegd hij onschuldig. ik rol met mijn ogen. 'gaan we naar binnen?' vraagd luke. hij heeft al lang niks gezegd. we knikken en lopen naar binnen. ik gooi mn peuk op de grond en trap hem uit en gooi hem dan in de kliko.

'oke oke, ik verveel me doooooooood' zeurt michael. ik lig naast hem op de grond in het gras. 'ik ook' zeg ik rustig. 'zullen we doen durf of de waarheid doen?' vraagd calum en we knikken instemmend. ashton geeft jade nog een klein kusje en letten dan ook op. ze zijn zo omega cute! 'wie begind?' vraag ik. 'ikke, oh pliess mag ik beginnen!?' zeurt elke. ik lach me dood om haar gedrach en knik. 'oke oke, doen durf of de waarheid aan calum' 'waarheid' 'je moet alles zowiezo 1x hebben gedaan' zeg ik snel tussen door. ze knikken en gaan dan verder. 'oke, heb jij wel eens naakt gezwommen?' iedereen moet kijhard lachen behalve calum. 'daar zie ik jou namelijk wel voor aan, of moet ik uit zeggen' giert ashton.  weer lachen we allemaal en nu ook calum. 'nee dat heb ik nog nooit gedaan maar het lijkt me wel leuk' weer ligd iedereen plat van het lachen. 'oke ik ben' zegd calum en krijgd een valse grijns op zijn gezicht als hij naar luke kijkt. 'oh nee, bro nee' zegd hij rustig.

pov luke

daar was ik al bang voor. nu gaat het komen hoor! ik had tegen de jongens verteld dat ik elke wel leuk vind en ze is niet verkeerd. maar calum kennende, had ik het beter niet kunnen vertellen. 'kies maar' zegd michael. ohja ik kan nog kiezen, maar toch gaat deze vraag een keer komen. 'uh, durf' zeg ik en kijk omhoog. beter gaat het niet over elke, niet over elke. 'durf jij elke uit te vragen?' oh god! 'en als je het durft mag de vragensteller weten of je het ook doet' zegd puk. neeeeee! ik zie elke rood worden. 'uhm, licht eraan hoe' 'fout antwoord!' roept michael. 'nou dan nee' zeg ik makkelijk. ik kijk snel naar elke die een beetje teleur gesteld weg kijkt? nou ja. 'nu ben ik he?' puk knikt. haha, ik weet iets wat puk niet weet. daar kan ik michael mee nakken. hij heeft ons namelijk verteld over het ziekenhuis gebeuren met puk. hij kreeg het ''warm'' vanbinnen toen ze tegen hem aanlag. dus ik denk dat dit wat gaat worden op deze manier. 'doen durf of de waarheid aan mickey' zeg ik en glimlach nep als hij mij geergerd aankijkt. 'durf' zegd hij en ik denk goed na. 'durf jij iemand op een onverwacht moment te zoenen?' zeg ik en iedereen begind te lachen. 'nee' zegd hij raar en verbaasd op een duh toontje. 'ik ben nu' zegd hij en gaat wat rechter zitten. 'doen durf of de waarheid aan jade' ze schrikt op en kijkt verlegen naar beneden. 'uh, ik uhm' ashton fluisterd iets in haar oor waarna jade weer iets in zijne terug fluisterd. 'ze kiest doen' zegd ashton en kijkt hem streng aan, zodat hij niks erg moet verzinnen. 'oke doen, ren 10 rondjes om de boom' zegd hij en ze staat op. haar gezicht lijkt opgelucht en die van ashton ook. we tellen mee als ze begind te rennen. '1.... ..2...' en ga zo maar door totdat ze bij tien is. 'klaar' zegd ze en gaat naast ashton zitten. 'ik ben duizelig!' zegd ze lachend.

pov puk

'doen durf of de waarheid aan puk' zegd jade. ik zucht en kies. 'waarheid' zeg ik en ga rechter zitten. 'heb je wel eens iets bads gedaan?' 'hoe bedoel je?' vraag ik want ik snap haar niet helemaal. 'nou bevoorbeeld spijbelen of druks gedeald ofso' 'denk je dat ik dat doe?' vraag ik lachend. 'nee maar het was de enigste vraag die ik kon bedenken' 'oke uhm, op mijn vorige school heb ik vaak gespijbeld maar dat had een rede' ik zeg dat laatste zacht. 'hoezo' fluisterd michael in mijn oor. 'vertel ik wel strak sop de fiets' zeg ik terug. hij knikt en we gaan verder. 'doen durf of de waaheid aan ashton' 'doen' kiest hij zelfverzekerd. 'zoen jade 20 seconden met tong' zeg ik en grijns. hij buigd naar haar toe en beginnen. ik tel in mn hoofd mee en weet zeker dat ze tongen. '19... 20!' zeg ik en ze stoppen. jade is een beetje rood. ashton knuffeld haar en fluisted iets in haar oor waardoor ze moet giechelen. ''ik ga even naar de plee' zeg ik en loop naar binnen.

pov michael

'oke mickey, we weten best dat je puk leuk vind' begind ashton. 'ja, je wil haar wel zoenen, dat zien we' volgd calum. 'nee! we zijn gewoon vrienden' zeg ik, maar eigenlijk hebben ze wel een beetje gelijk. 'jewel michael. je kan niet alles voor ons verbergen' zegd luke. puk komt er gelukkig alweer aan. 'oke kunnen we verder?' 'jahoor' zegd ashton blij. oh god. hij is. 'aan michael' 'waarheid' nu heb ik doen nog over, dus het zal er wel van komen. 'vind je puk leuk?' mijn ogen worden groot en kijken ash boos aan. 'nee maar wel als goede vriendin' zeg ik met een glimlach en geef puk een korte knufel.

'ik ga maar eens naar huis' zeg ik. het is onderhand al 10 voor half 6 en ik woon aan de andere kant van de stad. en ik moet om half 6 thuis zijn om eten te maken. en als ik niet optijd thuis ben, vermoord mn moeder me, letterlijk! 'ik ook, dan kunnen we samen fietsen' zegd puk en ze staat op. 'oke tot morgen!' zegd ashton en zwaaid naar ons. de rest zegd ook doei en dan gaan we. we stappen op onze fietsen en fietsen weg. 'beloof je dat je deze hele week niet zult roken?' vraag ik best wel serieus. 'jaja, we hadden een deal. en ik zal het proberen, ook als ik thuis ben' zegd ze en pakt het sigaretten pakje uit haar zak. 'ik zei toch dat ik het zou proberen?' ik knik. 'ik me wel aan de deal houden nu' ik kijk haar vragend aan. 'huh?' zeg ik en kijk haar nogsteeds raar aan. 'kijk' zegd ze en remt af. ze loopt naar een random kliko en gooit haar pakje weg. ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht. 'bedankt' zeg ik zacht en geef haar een knuffel. misschien op het verkeerde moment. 'kijk kijk, wie hebben we daar? mevrouwtje ik kan wel tegen oscar en meneertje ik ben bang voor oscar. samen?' zegd oscar en begind nep te lachen. 'dat heb je goed maar 1tje heb je er fout' zegd puk en kijkt hem gewoon normaal aan. 'haha dat jij wel tegen oscar kan heb ik zeker fout' zegd hij terug. puk rolt met haar ogen. 'nee sukkel je hebt die van michael fout! en nou oprotten kutjoch!' zegd ze sissend en pakt haar fiets. 'pff zo makkelijk kom je niet van me af' en hij duwt haar fiets weer tegen de grond. 'ik zie dat jij weleens vecht is het niet?' en hij duwd haar op de grond. 'dit is niet va-' haar zin word onderbroken door oscar die haar verder op de grond duwd. 'stop!' zegd ik maar hij luisteds niet. 'oscar je snapt het ni-' weer kan ze haar zin niet afmaken. 'auw!' schreewd ze kijhard.

pov puk

hij slaat me, hij heeft me geslachen. wat is er mis met hem. zijn grip verzwakt inenns en valt van me af. 'blijf van haar af begrepen!' roept michael die op hem zit. zo heb ik hem nog nooit gezien. 'oh en nu voor haar opkomen, jullie zijn echt zielig' zeikt hij en geeft michael een stoot met zn elleboog. michael valt opzij en oscar loopt weer drijgend op mij af. 'wij waren nog niet klaar' 'dit heeft met ivan te maken he?' vraag ik. het zou best kunnen. 'wie is dat' hij klonk geloofwaardig. 'boeie' sist hij en geeft me nog een klap. ik haal mn hand van de plek en zie dat hij mijn wond open heeft geslachen. ik krijg tranen in mijn ogen. 'stop' roept michael maar we luisteren allebij niet. als het zo gaat, doen we het zo. ik kijk hem boos aan en vanuit mijn ooghoek zie ik teddy haastig aan komen fietsen met nog wat mensen. ik hef mijn hand en sla hem zo hard als ik kan in zijn gezicht. 'tyfuswijf' sist hij en ik zie dat zijn neus bloed. hij pakt me vast en gooit me op de grond. hij gaat boven op me ziteen en houd mn handen boven mijn hoofd met 1 hand. hij slaat me en ik schop hem in zijn rug. teddy komt uitgeput aan gestrompeld en probeerd oscar van me af te halen, maar het heeft geen nut. hij is te sterk. ik gebruik mijn kracht en duw hem van me af. ik stomp hem met mijn vuist nog 1x op zijn oog. 'allebij stop!' schreed michael en tilt me op. 'gaat het?' vraagd hij waarop ik ne schud. 'wat was hier de bedoeling van?' vraagd teddy meer aan oscar dan aan mij. 'ik wouw haar terug pakken en zag die wond op haar gezicht. ze vecht dus wel vaker. ik dacht dat ze het wel aan kon' zegd hij boos. 'oscar, die wond is niet van een gevecht' mijn stem zweefd weg. 'wat' zegd hij en veegd zn bloed weg. 'dat heeft mijn uh, tante gedaan' zeg ik zacht. hij kijkt verschrikt en michaels greep versterkt. 's-sorry' zegd hij stotterend. ik zie nu ineens wie er allemaal staan. ashton, elke, jade, calum, luke, ammer en mike. ook staan er nog 2 andere meisjes bij die denk ik uit mijn klas komen. 'd-dat wist ik h-helemaal nie-et'

the BF || ft. michael clifford ||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu