H16.

270 18 1
                                    

Pov michael

Er word op de deur van het lokaal geklopt. de directeur komt binnen en duwt een meisje voor zich. nu pas zie ik wie het is, dat meisje van twitter en het vliegveld. ik maak een zacht fake-kuchje en gebaar naar de jongens wie er staat. ze kijken snel weg, net als ik. Ik verberg mn gezicht en het schoolplijn is opeens heel intressant. ik hoor hoe de directeur haar voor stelt. puk heet ze dus. ze zegd vriendelijk hoi. best mooie stem. michael stop! het lijkt alsof ze he stalkt en dan ga je haar leuk vinden? nee michael nee! ik hoor de deur weer dicht klappen en kijk weer voorzichtig om. de jongens doe echt precies het zelfde. haha. de les gaat weer verder en het blijft weer zo saai als het was. ik kijk daarom nog even naar buiten en zie "puk" daar dus lopen. ik weet haar naam dus is ze niet meer het "misterieuze meisje". ze loopt naar het groepje jongens bij de rokers ruimte. na mijn grote verbazing steekt ze ook een sigaret op. wat?! ze loopt al rokend weg en doet haar fiets van het slot. ze fietst weg en haar mooie donker paarse haar waaid door de wind. michael stop daarmee! niet denken dat ze aardig zal zijn! niet doen!

'Mickey?' hoor ik luke zeggen en zwaaid met zn hand voor mn ogen. 'oh srry'. zeg ik en pak mn tas. 'De bel wad allang al gegaan joh, kom we hebben pauze' zegt calum en trekt me van mn pols. 'jaja zal wel' zeg ik en loop mee. de gedachte dat puk misschien nog wel echt aardig zal zijn, blijft in mn hoofd spoken.

Als we eenmaal in de aula zitten en onze koek eten begind calum over puk. 'hadden jullie ook gezien dat ze rookte?' vraagd hij vol verbazing. 'ja had ik echt niet verwacht van puk. ieder geval niet zo iemand'. zeg luke. 'ja het verbaasde me' zeg ik en ashton komt aan lopen. 'komt ze bij jullie in klas? wat gezellig!' zegd hij. hoor je de sarcasme?! we knikken allemaal zonder enige blij heid. 'wist je ook dat ze rookt?!' roept calum. 'sshht!' roepen we in koor terug. 'sorry sorry' zegd calum en houd zn handen omhoog. ashton haald zijn schouders op als antwoord op calum zn zin. 'moet ze toch zelf weten' zegd hij en neemt een hap van zn oreo. 'ja, maar we zaten te denken dat ze michael stalkt. en als we dan vrienden worden, omdat we dachten dat ze niet erg zou zijn, steekt ze ons aan en probeerd ons druks te gandelen en...' rateld luke. 'jesus rustig, dat doet ze vast niet'. zeg ik en neem een slok drinken. 'ik vind de uitspraak van luke wel goed'. zegt calum en ze knikken allebij instemmend op elkaar. ashton zegd niks en neemt een slok van zn chocolade melk.

Pov puk

Ik klik op de mail van ester. zo ernstig kan het niet zijn, toch? ik maak me klaar op wat er komen gaat en begin met lezen.

Hey pukkie,

Ik heb wat nieuws over ivan. het is niet omdat ik hem niet mag maar dit is al de hele school rond. hij is vreemd gegaan met een van die sletten. oja, lisa heet ze.

Ik krijg tranen in mn ogen. dat kan toch niet? nou, ook weer wel, hij heeft al een week niks van zich laten horen. misschien geen goed berijk? telefoon kapot? ik lees verder want de mail is nog lang niet klaar.

sorry maar het is echt waar. ik heb tegen lisa al een heel stevig woordje gepraat. Maar ze reageerde zoals gewoonlijk.

Als je wat kwijt wild ik hoor het graag. xx esther

the BF || ft. michael clifford ||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu