"Tapi Suga, that was an accident appa saya bukan saja-saja nak langgar parents awak. cubalah faham maksud takdir," aku mula mengerutkan dahiku, bukan salah appa tragedy 10 tahun lepas.
"apa hak awak nak cakap pasal takdir, awak ada dekat tempat saya? I was really surprised that, your father tak bertanggungjawab langsung pasal saya. I was 10 at that moment and I don't have anyone else , what do you expect? Budak 10 tahun hidup sebatang kara, merempat tak tentu hala is that fair for me? And both of you do like nothing happens!," Suga terus menikam meja makan dengan garpu, tikaman yang kuat sekuat amarahnya.
"But appa saya masa tu cedera parah. How he supposed to be responsible on you dalam keadaan dia macam tu, 3 tahun di perlukan untuk ayah sembuh itupun bukan sepenuhnya, saya minta maaf,"entah berapa juta kali aku minta maaf pada dia berkenaan tragedi itu, Suga langsung tak memafkan.
"After that? Ada appa awak cari saya?,"soal Suga sambil memandang sinis pada aku.
"Ada. Tapi kami tak jumpa awak,"aku mempamerkan wajah sayu, aku tahu dia langsung tak kesian pada aku dan appa.
"Hahaha cari guna kepala lutut memang la tak jumpa, i don't care yang saya tahu awak dan appa awak hutang saya dua nyawa. But, I'm not that mean, like I said kalau awak pandai jaga hati saya then discount 1 nyawa. Simple as that right,"Suga tersenyum sambil menjeling aku.
Aku tahu memang perit untuk hidup tanpa sesiapa, tapi apa salah appa, bukan appa yang nak accident tu jadi semuanya takdir. Suga datang setahun lepas, dia kenal appa masa dia hampir terlanggar appa yang tengah naik motor, aku tau tu semua rancangan dia, pura-pura baik depan appa tapi sebenarnya ada muslihat lain, sampai satu masa semuanya terbongkar lepas aku selidik siapa dia sebenarnya dan end up aku di ugut macam ni.
Nak bagitau Jungkook atau sesiapa pun aku tak berani, sebab kalau bocor immediately dia akan cederakan appa aku. Aku penat hidup dalam keadaan macam ni.
Pagi itu aku bangun tanpa bantuan alarm, aku tahu kalau jadinya perkara sebegini maknanya aku dah lambat ke kelas. Semuanya pasal Suga, kami pulang nak dekat pukul 11:30 malam.
Aku balik bilik dan siapkan semua kerja aku yang tergendala, nak dekat pukul 4 baru aku tidur dan aku terlupa nak kunci jam. Siap saja semuanya, aku terus berlari menuju ke tempat menunggu bas, aku tak hiraukan apa orang nak cakap, tak jaga etika keperempuanan ke, yang penting aku sempat naik bas yang dah nak siap nak bergerak tu.
"Aduh, appoo!," tidak semena-mena, aku jatuh. Aku bangun kembali, habis luka telapak tangan aku, selamat aku pakai seluar jeans kalau tidak dengan lutut aku sekali luka.
"Sorry tak perasan," Suga yang menyandar di tiang hanya mempamerkan muka tak bersalah dia. Aku tahu dia saja buat kaki aku tersandung dengan kaki dia.
"Hmm takpe," aku terus meniup tanganku perlahan.
"Lain kali mulut tu jaga sikit, I mean pasal semalam," Suga terus menjeling tajam. Dia masih marah pasal semalam.
"Saya minta maaf kalau saya terlepas cakap semalam," aku tunduk memandang tanah, kalau aku balas pandangan dia mesti dia fikir aku mahu melawan dia.
"Meh sini tengok tangan tu, kesiannya," Suga terus menarik tangan aku kemudian dia tekan luka tadi.
"Sakitlah, awak buat apa ni?," aku menarik kembali tanganku, bukan - bukan saja Suga ni.
"Sakit? Kalau macam ni sakit tak?," Suga terus menuang cecair dettol mengenai lukaku.
"Pedih la. Cukup la," tanganku menggeletar, menahan kesakitan. Aku pandang Suga, terserlah senyuman puas hati dia dapat cederakan aku.
"Tahanla sikit, dah luka kan kena la letak Dettol," Suga mengelap saki baki dettol dengan tissue.
"Awak memang bawak dettol setiap hari ke apa?," hairan juga, rajin pulak si Suga nak bawak dettol ke hulu hilir.
"Tak la, harini je sebab rancangan dia saya nak langgar sikit awak dengan kereta, tapi awak tak muncul-muncul. Tak dapat langgar pun buat awak jatuh sikit pun boleh la dari takde la langsung kan," Yah!! kejamnya dia ni. Langsung tak berperikemanusiaan.
"Perghh pagi-pagi dah drama cintan, tak menahan betul la kau punya sweet ni Suga,"
Be continue...
Best tak ff nih. Klau best jangan lupa vote tau k lh bye. 🤗🤗🤗
YOU ARE READING
The evil i like [C] Уооинуо
Roman d'amour"Aku benci kau !!! " "Kalau awak pandai jaga hati saya, mungkin satu nyawa boleh terlepas, so be a good girl, simple as that" start:16-12-2018 End:29-12-2018 Have fun❤❤ чооинуо