"Jihyo kenapa ni?,"__________________________
"Takde apa, aku menguap tadi sampai berair mata. Kelas pagi sampai petang macam ni la,"aku cuba senyum tapi aku tahu Jungkook amat kenal senyuman aku sampaikan dia boleh kategorikan jenis senyuman aku sebab dia dengan aku dari kecik kawan sepermainan.
Cuma bila dah besar ni jarang kitorang jumpa tapi kami end up dapat universiti sama dan bezanya dia lebih popular dari aku.
Ye la, siapa tak kenal Jeon Jungkook, atlet tenis universiti selalu saja menyandang raket tenis dia ke mana saja.
"Tak payah tipulah Jihyo, aku kenal kau bukan seminit dua, pasal Suga?,"Jungkook meneka, pada aku tanpa meneka pun sekali imbas Jungkook akan tahu setiap apa yang meresahkan aku semuanya berpunca dari Suga.
"Hmmm aku balik dululah Jungkook, aku penat ni,"aku terus meminta diri belumpun sempat aku melangkah Jungkook mematikan langkahku dengan kata-katanya.
"Jihyo, dalam dunia ni kan, kau boleh buat pilihan sebenarnya, takde siapa boleh paksa kau untuk pilih benda yang kau tak suka. Sekalipun kau sayangkan Suga tu tak bermakna kau kena terima apa je yang dia buat pada kau, sayang tu kena bertempat Jihyo.
Aku bukan nak suruh kau break dengan Suga ke apa, tapi kalau banyak derita yang kau dapat tu je jalan yang terbaik.
Fikir baik-baik aku nasihatkan kau ni as a friend, jangan sebab dia kau hilang identiti kau sendiri.
"Annyeonghaseyo,"Jungkook terus melangkah pergi sambil menghulurkan senyuman kelatnya padaku.
Kalau ikutkan hati aku nak je bagitahu Jungkook apa sebenarnya yang terjadi, aku tak pernah sayangkan Suga jauh sekali nak berkorban apa je untuk dia, tapi aku terikat, aku terikat dengan penjara yang Suga ciptakan untuk aku, kalau melibatkan aku saja aku tak kesah tapi Suga libatkan sekali keluarga aku.
"Jihyo, bangun Jihyo. Appa kau call,"tidurku yang nyenyak di rentap oleh roommate ku, Dahyun.
Mungkin terlampau penat sehinggakan 7 panggilan masih tidak mampu untuk membangunkan ku, bukan penat fizikal tapi penat emosi, orang kata penat emosi ni lagi bahaya dari penat fizikal.
"annyeonghaseyo appa, Jihyo tertidur tadi. Mian,"aku terus mengesat mataku.
" Takpe Jihyo, appa faham kamu penat kan baru balik kelas.
Ni appa nak pesan kalau jumpa Suga, cakap dengan dia terima kasih belikan ayah ubat demam, Suga takde bagitau ke ayah demam Jihyo? Sebab baru je ni dia belikan ayah ubat demam ni.
Baik sungguh si Suga tu, sanggup drive ke rumah sebab nak belikan ayah ubat demam,"ubat demam? Kenapa dia tak bagitau aku appa demam? Apa muslihat dia kali ni? Yah!! apa lagi dia nak buat."Appa tunggu! Appa jangan makan ubat tu lagi, Jihyo balik sekarang!,"aku terus mematikan panggilan dan terus menyarung hoodie dan hanya membawa handphone dan purse aku berlari mendapatkan teksi dan pulang ke rumah, mujur hanya 30 minit saja di perlukan untuk pulang ke rumah, tapi kalau seharian Suga buat begini mau mati kepenatan aku, asyik hidup dalam keresahan.
To Be continue...
Kesian suga dapat watak jahat😭😭
Korang rasa ff ni best x eh. 🤔 k lh kalau best jangan lupa vote tau k bye. 🤗🤗
YOU ARE READING
The evil i like [C] Уооинуо
Romance"Aku benci kau !!! " "Kalau awak pandai jaga hati saya, mungkin satu nyawa boleh terlepas, so be a good girl, simple as that" start:16-12-2018 End:29-12-2018 Have fun❤❤ чооинуо