The evil i like √9

226 45 2
                                    


"Wait, siapa bagi kau pinjam,"

____________________________

"Come on, she's my best friend. Takkan nak jealous?," Jungkook menepuk perlahan bahu Suga. Berani sangat si Jungkook ni kenapa?

"Aku just nak dia ada selalu dengan aku, aku nak dia duduk dengan aku. Tak kesah la, best friend ke apa, kalau dah nama lelaki aku takkan benarkan Jihyo dekat dengan apa-apa benda nama lelaki. She's mine," Suga terus menolak kuat tangan Jungkook.

"Okay fine. Saya duduk dengan awak. sorry Jugkook," aku terus berjalan ke arah Suga, Jungkook hanya tersenyum kelat.

"Takpe Jihyo, aku faham. Aku pergi dulu," Jungkook terus berlalu pergi meninggalkan aku dan Suga.

"Now, baru la boleh tengok dengan aman," Suga terus memandang serius ke arah Jungkook yang baru saja masuk ke dalam gelanggang.

"Awak memang suka kan tengok saya sengsara, lepas orang semua tuduh saya perempuan murahan, sekarang nak buat Jungkook benci saya," aku luahkan semua, namun mataku sayu memandang Jungkook. Aku tahu Jungkook kecewa, manakan tidak beria dia serve tempat tu untuk aku tapi senang-senang je Suga datang dan musnahkan semuanya.

"Dah tu, memang motif saya pun buat awak sengsara. Lupa ke? Hmm jom keluar. Rimas la duduk sini," Suga terus bangun. aku masih lagi duduk, aku malas nak dengar arahan dia yang bukan-bukan tu.

"Saya takkan pergi mana-mana," aku terus membekukan diri di tempat duduk itu.

"Oh kiranya, Jungkook lebih penting dari saya la," dia mula bermain kata.

"Memang. Jungkook lagi penting dari awak. awak bukan sesiapa pun bagi saya," aku geram. Rasakan, memang betul kau tak penting pun dalam hidup aku.

"Atau lebih penting dari nyawa appa awak sendiri. Kalau macam tu go on, duduk la sini sampai awak dapat panggilan telefon appa awak dah nak di kebumikan," Suga terus berlalu pergi.

aku tak mampu berbuat apa-apa akhirnya aku akur mengikutnya. Aku tahu Jungkook nampak aku keluar. Aku tahu sangat dia pasti marah. Selesai saja keluar makan dengan Suga, aku terus pulang dan telefon Jungkook. Bukan aku makan pun, takde selera langsung.

"Annyeonghaseyo," aku beri salam

"Yee," Jungkook jawab

"Kau buat apa?," aku soalnya.

"Tengok tv," Jungkook jawab acuh tak acuh.

"Menang tak?," aku soalnya lagi.

"Menang," ringkas saja jawapannya.

"Hmm tapi tak payah terkejut la, every match pun mesti kau menang kan. Jeon jungkook kan , gila tak hebat," aku pujinya dengan harapan, dia akan sambung jenaka tak lawak langsung aku ni.

"Hmm," as expected. Dia langsung tak kesah.

"Kau marah aku?," aku berterus terang.

"Takde," jawabnya lagi ringkas.

"Dari cara kau jawab soalan aku, aku tau kau marah,"aku cuba perangkap dia.

"Hmm," itu saja yang aku dengar.

"Aku minta maaf," sebenarnya aku dah hantar mesej tapi Jungkook langsung tak balas. Masuk ni, dah 3 kali aku minta maaf. Payah betul nak pujuk mamat sorang ni.

"Aku dah maafkan. Aku penat, nak tido," Jungkook balas.

"Kau merajuk la ni," aku ketawa kecil.

"Mana ada," dia jawab lagi.

"Dah tu, macam tak nak cakap dengan aku je," aku pula buat nada pasrah.

"Aku bukan apa tau Jihyo, kau best friend aku kot, aku tau kau sayang Suga and dia tu boyfriend kau tapi janganlah sampai abaikan kawan sendiri," dia dah mula luahkan semuanya.

"Aku tak bermaksud nak abaikan kau," aku jawab perlahan.

"Abestu kau tinggalkan je match tadi, before this kau tak pernah miss any match," Jungkook mula meninggikan suara.

"Hmmm sorry. Suga tiba-tiba ajak pergi makan," aku mula rasa bersalah.

"Dah tu, lepas match tak boleh nak makan? Aku tak tahu la kau ni Jihyo, aku dulu bercinta jugak pernah aku abaikan kau? Sama je aku layan kau bila aku ada girlfriend ataupun takde, tapi bila ada Suga macam sampah je kau buat aku," aku dapat rasakan Jungkook membuak-buak marah masa ni.

"Sorry, aku tersepit Jungkook," aku katakan yang benar, kalau bukan sebab Suga tak mainkan nyawa ayah dah lama aku tendang je si Suga tu.

Be continue...

Hhhmmm.... Sape teruja nak sekolah. Angkat tangan. 🖐

The evil i like [C] УооинуоWhere stories live. Discover now