“Dushh,” satu hentakan kuat mengenai belakang aku, dada aku rasa senak, kali ini bola yang mengenai belakang aku dua kali lebih kuat. Suga datang dan ambil bola, dia buat seperti tiada apa yang berlaku.
“Bro, aku tau kau boyfriend dia, tapi tak bermakna kau boleh buat apa je dekat dia. Aku kawan baik dia kot, aku still ada dekat sini. Hormat sesama manusia tu perlu Suga, kau tak kesian ke si Jihyo ni dah nak sesak nafas?,” Jungkook terus merampas bola itu dari tangan Suga. Aku dah tak keruan, aku perlu hentikan semua ni.
“Jungkook, aku okay je. Sorry Suga, kitorang pergi dulu,” aku terus berlalu pergi dan diikuti Jungkook, aku tahu Jungkook bukan jenis yang suka bergaduh, dia kalau boleh semua benda dia nak selesaikan dengan rundingan.
“Manusia mana yang tak jealous bila milik dia lepak dengan lelaki lain, thanks Jihyo,” Suga hanya memberikan padangan sayu pada aku dan Jungkook, aku tak dapat duga apa maksud tersirat balik pandangan Suga itu. dia bukan jenis yang mudah di ramal.
Tapi, yang aku tahu kitorang kena pergi dari sini sebelum Sug bertindak bukan-bukan, aku terus berlalu meninggalkan Suga sambil diikuti Jungkook.
Minggu ini, semua pelajar yang bergiat aktif dalam sukan sibuk, aku antara pelajar yang tak terlibat sebab aku jenis yang tak kesah perihal sukan antara kolej ni .
Tak. Sebenarnya aku kesah sangat, sebab aku dulu wakil kolej dalam sukan basketball, tapi sebab hal aku dengan Suga kapten pasukan aku ambil tindakan keluarkan aku sebab prestasi aku dah menurun, aku tahu dia minat sangat dengan Suga sebab tu dia buat macam tu, tapi aku positifkan hati aku mungkin betul apa yang dia buat, kadang-kadang aku selalu skip latihan semata-mata Suga ajak jumpa, jumpa pun 5 minit, 10 minit kadang-kadang paling lama 30 minit, itupun bincangkan cerita-cerita dia, apa dia buat dekat kelas dan segala cerita pasal hidup dia, aku naik muak.
Muak sampai tahap aku rasa kalau aku ada kuasa aku dah lama bisukan dia, butakan dia dan hilangkan ingatan dia supaya dia lupakan tragedi dulu dan tak pernah teringin nak balas dendam pada aku dan appa, kalau eomma aku masih ada mungkin dengan eomma aku sekali jadi sasaran.
Hari ni hari carnival sukan, semua peserta di galakkan buat booth sendiri untuk jual atau buat apa saja yang dorang suka, kalau tak terlibat boleh datang dan cuci mata, tak kesah perempuan atau lelaki, kebanyakkan niat dorang semua ni nak cuci mata je, tapi aku tak termasuk sebab aku lebih suka tumpukan mata aku pada mascot carnival sukan kali ni, mascot ayam, setiap perilaku dia buat aku ketawa, bukan aku saja tapi semua orang yang tengok, manakan tidak, dengan costume besar tu, dia boleh buat break dance.
Dari tadi, aku sorang saja yang static berdiri dekat dekat tepi padang ni sambil tengok ayam yang tak reti malu ni menari dangdut pulak.
Tak lama kemudian, costum ayam ni datang dekat aku dan dia tarik aku ke tengah padang, nak tak nak aku kena turutkan jugak menari dengan dia, aku bukan menari sangat, dia yang beria tarik tangan aku ke sana ke mari, kemudian aku tengok budak perempuan keliling aku semua senyum dan dalam masa yang sama mengeluh macam minta dorang sepatutnya ada dekat tempat aku.
Memandangkan aku rasa macam dah ramai sangat berkumpul tengok aku menari dengan ayam ni, aku rasa elok aku pergi dulu, aku tak suka orang ramai sangat lagi-lagi aku jadi tumpuan, aku minta diri cara elok, aku terus melangkah tak lama kemudian ada sesuatu tarik tangan aku.
Ayam tu tarik tangan aku dan dia melutut bagi bunga dekat aku, aku curious, kenapa budak perempuan menjerit tak puas hati, untuk tidak membuang masa aku ambil bunga tu dan terus berjalan laju dan pergi.
“Perghhh dapat bunga. Siapa bagi?,”
Be continue...
Hhhmmm.... BYE😊😊
YOU ARE READING
The evil i like [C] Уооинуо
Roman d'amour"Aku benci kau !!! " "Kalau awak pandai jaga hati saya, mungkin satu nyawa boleh terlepas, so be a good girl, simple as that" start:16-12-2018 End:29-12-2018 Have fun❤❤ чооинуо