•23•

435 20 0
                                    

Försiktigt trycker jag ner det hårda handtaget, mina lungor fylls med luft några gånger sen så öppnar jag dörren. Precis när min fot är satt på stenplattan utanför så känner jag hur en varm hand läggs om min handled. En sekund senare är Ogges läppar pressade mot mina. All min ilska försvinner. Han är värd bättre än mig.

"Förlåt." Suckar jag när vi kyssts färdigt och lägger min kind mot hans starka bröst.

"Det är okej. Jag förstår dig men du måste förstå mig också." Oscars ord är som sammet. Han är så sjukt snäll. Inte alls egoistisk som så många andra.

"Jag förstår dig men jag vill inte vara svag. Framstå som hjälplös liksom." Säger jag och drar in hans trygga doft. Det luktar rester av One million parfym och Ogges kroppsdoft, jag älskar det. Hans händer stryker försiktigt över min rygg. Han förstår mig. Jag vet att han gör det.

Vi ligger i soffan. Ogge spelar FIFA men jag är för trött så jag ligger mellan hans ben med huvudet strax under Ogges nyckelben. Hans armar är runt mig och i händerna har han en kontroll till spelet. De små fotbollsspelarna springer fram och tillbaka på tv-skärmen. Jag förstår inte vem Ogge är av alla de små människorna.

Jag och Ogge har en konstig relation. Han kommer alltid tillbaka efter att jag varit svinig, sedan plötsligt är allt perfekt. Precis som nu. Kommer det fungera i längden? Mina tankar virvlar som vanligt iväg till tankar om en officiell relation med Oscar. Skulle det funka?

Helt ur ingenting börjar Ogge skratta till. Jag tittar upp på honom och ger en frågande blick.

"Vad?" Skrattar jag och snurrar i Ogges hamn för att ligga på mage. Nu kan jag se på honom bättre. Mina fingrar låter jag glida efter hans bröst.

"Nä de va inget!" Skrattar han och pausar spelet.

"Jo!" Våra läppar möts men kyssen avbryts av mitt fnissande. "Säg!"

"Ville du ha sex med mig?" Skrattar han och hela hans ansikte blir rött precis som mitt. Ja det ville jag. Är jag en slampa om jag säger ja? Nej det är jag inte. Man ska få ligga med vem man vill.

"Ja..." Flinar jag och lägger mina armar runt hans nacke så bra det går med alla kuddar i vägen. Det känns bra att vara ärlig med honom. Min kind ligger mot hans, det känns underbart igen. Denna gången ska jag inte förstöra något, tänker jag när han pussar mig på kinden. Några sekunder senare är FIFA:t igång igen. Utmattningen efter natten kommer som ett slag i magen och jag somnar där. I hans famn.

In your armsWhere stories live. Discover now