Oscar sitter nu i sitt rum. Jag sitter kvar i mitt. Han berättade att det stod någonting på bilden med röd text. Originellt? Nej, typ alla skrämmande hot är skrivna med röd text. Antagligen för att efterlikna blod.
"Vad... står det?" Halvstammar jag fram och lindar ett av mina gamla silverhalsband runt mitt pekfinger.
"Det står..." Han pausar. Andas in och ut en gång, två gånger, tre gånger. Det fjärde andetaget är extra tydligt sedan börjar han läsa. "Jag ser er. Jag har fler. Ni kommer inte..." Han stannar igen. Tar några andetag och börjar om på meningen som för att ta sats att orka säga allt. "Ni kommer inte undan ostraffat."
Det är morgon. Solen sipprar in genom springan mellan persiennen och fönstret.
Jag och Ogge kom igår fram till en lösning på hur vi ska kunna ses men ändå inte visa att det är något mellan oss.
Planen går ut på att jag ska vara vid studion och låtsas vara en Foooer. Jag ska alltså göra precis så som mitt liv var innan Oscar tog med mig hem efter den hemska natten för några veckor sen. Han ska utanför studion hälsa så mycket han kan utan att det ska bli överdrivet.
"Vi måste hitta en slags balans liksom." Hade han sagt. Jag hade hållit med men inte förens nu kom jag på hur svårt det kommer vara att motstå honom. Att bara få en lätt kram. Inga kyssar, inga långa omfamningar. I hans armar där jag känner mig trygg kommer jag bara vara i några små sekunder.
Mina vita converse är hårt åtsittande precis som de svarta jeansen. En svart bil åker förbi och lämnar ett dån av halvt dämpad musik efter sig. Nu ser jag alla foooers som står vid studion. Ingen av de jag känner står där men en tjej som jag följer på Twitter står tillsammans med en annan tjej. Henne går jag fram till efter att ha tvekat i någon minut.
"Saga?" Undrar jag lite nervöst och ser hur hon vänder sig mot mig. Hennes lockiga hår fladdrar lite i vinden innan det lägger sig ner och ramar in hennes ansikte.
"Hej, jag följer dig på twitter!" Säger hon med ett fint leende på läpparna. Saga kramar om mig, det är inte en stel kram. Det är en mysig kram, det känns äkta.
Jag presenterar mig för de andra tjejerna och förklarar att min favorit är Ogge. Fan. Skulle inte sagt det. Jag skulle ha sagt att det var Felix. Måste sluta tänka på Oscar Molander. Oscar... Hans fina leende, läpparna. De finaste läpparna i världen. Nej, bort från mitt huvud. Måste vara social nu.
"Vem är din favorit Saga?" Får jag fram när Oscar lämnat min näthinna.
"Heh, Felix sa jag ju.. Men Oscar också. Hm.."
"Jag tänkte på annat, oj." Ler jag och ser i ögonvrån att en viss kille jag har en crush i kommer mot oss.
"Där kommer killarna!" Hör jag Saga lyckligt säga. Kommer de andra också. De enda jag ser är Ogge. Han är så fin.