•9•

628 15 0
                                    

Hans varma läppar masserar mina. Mina händer trycks mot Oscars nacke. Hans läppar rör sig från mina mot nacken. Det tar emot men jag måste stoppa honom jag kan inte göra det. Han ser på mig och ler ett fundersamt leende som övergår till hans vänliga flin.

"Det är okej." Viskar han, låter sina läppar vila mot mina en sekund innan han drar upp mig från väggen in mot honom in i en hård kram. Hans värme sprider sig i hela min kropp. Jag ler, han är så underbar. Mina läppar pussar honom på kinden innan jag släpper. Våra blickar möts och fjärilarna stannar för en sekund, precis som hela världen gör varje gång våra blickar möts. Jag försöker att slita blicken men han är som en magnet. Jag dras till honom. Han får mig att må bra. Men vad är jag för honom?

"Skulle du vilja träffa mina kompisar?" Undrar Oscar och slänger lite med håret.

"Vilka kompisar, resten av the fooo?" Jag skulle så gärna vilja träffa dem, men hur ska jag kunna göra det utan att alla foooers som brukar stå vid studion ska se mig? Jag brukade stå där ibland och alla tjejerna är som hökar. De ser nästan allt. Ryktet om mig och Ogge skulle spridas som en löpeld.

"Ja, om du vill? De vill träffa dig.." Han flinar nervöst och hoppfullt.

"Har du berättat om mig?!" Skrattar jag och puttar lätt till honom. Han börjar också skratta och nickar nervöst.

"Vill du?" Hans händer som håller om mina börjar gunga. Jag fnissar till och nickar. "Kan jag bjuda hit dem?" Oscars röst är förväntansfull och han kan inte gömma hur glad han är. Det syns, hela han hoppar runt och drar runt mig.

"Mamma kommer hem typ fem.." Oscar slutar tvärt att hoppa runt. Jag ser hur han funderar.

"Men vi kan åka hem till mig? Killarna kan säkert sova över där!" Det syns tydligt hur nöjd han är med sitt förslag. Vill han att jag också ska sova över?

"Ska jag också sova över?" Jag märker hur han hajar till när jag kommer med förslaget. Han börjar le sitt största leende och frågar om jag vill. Jag nickar lätt och tar upp mobilen för att sms:a mamma.

-Jag sover över hos Emma inatt, kram<3- skicka. Oscar kollade på vad jag skrev och skrattade till.

"Din mamma är lite sträng va? När det gäller killar alltså?" Jag skrattar till och nickar. "Du kan packa så kan jag hämta dig på moppen när du är klar?" Tanken av att sitta ihopkrupen intill Oscar är verkligen lockande så jag tackar genast ja till förslaget.

Innan han går mot tunnelbanan pussar han mig lätt mot kinden. Han ska åka hem och hämta sin moppe. Det är mindre chans att nån ser oss om vi inte åker tunnelbana.

Jag duschar snabbt, sätter på mig deo och klär på mig ett par gröna shorts och ett vitt linne innan jag börjar packa ner mina saker jag ska ta med. Precis när jag är klar hör jag hur en moppe stannar utanför. Pirret i magen är tillbaka. Det känns så rätt.

In your armsOnde histórias criam vida. Descubra agora