Våra blickar möts, i en evighet som varar i en sekund så ser vi på varandra. Jag vill inte slita blicken men jag måste. Vi vet att vi måste. Inga känslor får visas. Jag är bara ett fan. Okej. Okej. Han är bara en idol. Nej det är han inte. Nej.
Hur logiskt är det att bara se en människa när man är omringad av folk?
Hur logiskt är det att jag nästan hör hur han andas?
Hur logiskt är det att jag skulle kunna gå iväg med honom, bara gå och gå?
Hur logiskt är det att jag skulle kunna offra allt för honom?
Allt jag ser är honom. Han är allt jag tänker på. Han är...
"Hilda? Ska du inte krama honom?" Sagas röst. "Du är lite borta idag, eller?" Skrattar hon och ser allmänt euforisk ut. Hennes arm är lite utsträckt till en pekning mot Ogges håll. Vad skulle en Foooer säga? Jag skulle säga...
"Jag vågar inte!" Fnissar jag. Vadå vågar inte?
"Jo, gå fram." Skrattar hon och puttar mig genom en klunga tjejer i vita jeans.
Nu står han där. En halvmeter ifrån mig. Han är så fin, allt jag vill är att pressa mina läppar mot hans som han precis fuktar dem med sin mjuka tunga. Jag vill kyssa honom. Nu.
Jag vet inte hur länge vi ser på varandra men det känns som en evighet. Jag hinner tänka på alla sekunder tillsammans med honom innan hans armar är runt mig. Hans doft fyller hela mig. Det påminner mig om tröjan jag fick låna av honom. Fan va perfekt han är.
Nu måste jag backa. Dra mig ifrån hans armar som jag mår bäst i. Han biter sig i läppen när vi ser på varandra igen. Jag vill slita blicken , men det går inte. Mina ögon ser hur han kramar om en annan tjej. Hon är mörkhårig och vacker. Såg vår kram ut sådär? Han ser så kärleksfull ut. Hur ska jag veta att jag är den enda tjejen för honom just nu? Om han håller vårat förhållande hemligt så kan han hålla fler hemliga. Bort från mitt huvud med den tanken snälla.
Bort!
Bort!
Bort!
Kan han ha fler hemliga romanser ?