Varför är jag inte kapabel att lita på honom. Han offrar allt för mig. Han har fått ett hot. Han har fått ett hot, ett hot. Ett hot tack vare mig. Tänk om han är i fara?
"Du gråter Hilda!" Saga. Hennes armar tar tag om mig och plötsligt står jag i hennes famn. Hennes hår kittlar mig i ansiktet men jag bryr mig inte. "Vad är det?" Undrar hon och släpper taget om mig.
"Jag är så glad att jag fick krama honom!" Jag vill inte ljuga för henne egentligen. Men jag måste.
"Jaha åh. Är så glad för din skull." Hon ler sitt fina leende mot mig och går sedan till hennes andra kompisar. Med handleden drar jag bort den lilla droppen från min kind. Jag låter mitt huvud vändas åt höger. Min blick faller på en kille som jag känner igen väl. Felix. Han ler lite flirtigt mot mig. Jag ler tillbaka, om Ogge kramar om andra tjejer borde jag få krama om andra jag med. Så jag trippar fram mot den blonda killen och låter honom krama om mig.
"Fin du är idag." Viskar han.
"Tack, du med." Viskar jag tillbaka. Hans stora händer är pressade mot min rygg, precis som mina är mot hans. Plötsligt rör sig Felix hand ner mot mitt ryggslut. Det får mig att rysa till. Jag vet inte om det är av obehag eller välbehag men ryser gör jag, sättet hans händer rör sig. Så lätt men samtidigt passionerat. En sekund ligger hans fingrar på min svank innan de glider ner längs min rumpa in i min bakficka. Han stannar kvar där två sekunder innan han drar tillbaka handen från mig. Våra kroppar skiljs åt, jag låter våra blickar mötas. Vad ska jag känna? Delvis så är det smickrande men samtidigt äckligt. Inte alls som när Ogge rör mig, allt känns så rätt då. Felix ler och blinkar med ena ögat innan han vänder sig om och går mot taxin som ska skjutsa hem honom.
Jag känner fortfarande hans hand mot min rumpa. Hur han så lätt och sexigt rörde mig. Nej. Han är inte sexig. Nej.
"Du?" Någon pickar mig på ryggen med sitt finger för att jag ska vända mig om, så jag gör det. Där står en blond tjej med vita jeans och en ljusrosa blus. Min läppar formar ett leende för att hon ska förstå att hon ska fortsätta.
"Jag shippar er så mycket. Aldrig sett några som är så fina ihop som ni." Ler hon och pillar lite med en av hennes hårslingor.
"Med vem?" Skrattar jag och väntar på svaret.
"Du och Felix! Man ser att ni gillar varandra."