Oscar drar snabbt ifrån mig men håller son hand kvar i min. Där står Robert, mammas kille. Han tittar på mig, sen på Ogge.
"Säg inget.." Säger jag ostadigt och trycker åt Ogges hand lite hårdare än vad som är skönt.
"Jag ska inte, det är lugnt. Jag ska bara hämta en jobbmapp. Använd kondom." Han blinkar med ena ögat och går sedan snabbt förbi Oscar och mig. Detta är första gången jag uppskattat honom, Robert.
Så fort han stänger dörren lägger jag pannan mot Ogges axel och skrattar. Han skrattar också och trycker mig närmare honom. Allt känns bra. Allt utom det faktum att jag inte vet om jag kan lita på honom. Men det tror jag. Jag släpper mig fri från honom och tittar på honom för första gången efter kyssen. Han har gråtit.
"Ogge? Vad har hänt?" Får jag ut och börjar torka hans tårar.
"Jag har saknat dig." Börjar han försiktigt. "Jag trodde att jag aldrig skulle få prata med dig igen. Jag trodde att Felix..." Mans röst blir ett mummel som tonas bort. Mina händer lägger jag på hans käkben. Pussar honom lätt på munnen och håller kvar mitt ansikte nära hans. Luften han andas ut värmer min näsa. Oscar ler lite försiktigt, leendet växer och tillslut så ser han ganska lycklig ut.
"Ditt hår är skitfint." Säger han efter några minuter av tystnad. Jag kan inte låta bli att dra ena handen igenom det korta håret. Det känns mjukt och bra.
"Tack, jag klippte det när jag var arg på dig." Skrattar jag och viftar lite med det så som dem gör i reklam för schampoo. Han skrattar och nickar.
"Jag var en skitstövel." Skrattar han och lägger en slinga av mitt hår bakom örat. Jag ryser till.
"Nej det var du inte, du låtsades." Jag tar hans hand som ligger vid mitt öra. Han ler mot mig, det varmaste leendet jag vet.
"Ja det gjorde jag. Förlåt." Han för ner våra händer från örat och börjar gunga med dem.
"En kyss till så är du förlåten." Flinar jag och höjer på ena ögonbrynet.
"Om du insisterar!" Han tar tag om min haka. Trycker försiktigt sina läppar mot mina. Jag tar tag om hans nacke, drar mig så nära jag kan och ler i kyssen. Jag tycker om honom lite extra.
KAMU SEDANG MEMBACA
In your arms
Fiksi PenggemarEn fanfiction om Hilda och Oscar Molander (the fooo)