Dantes Perspektiv
18/9-16 söndag
__________"Noel det är tio dagar sedan hon försvann och ingen vet vart hon är? Tänk om hon är död?!" Skrek jag på Noel. Allt jag såg kring mig där vi gick var en mörk skog med en lite läskig vibb.
"Dante jag vet att hon är här. Chilla." Sa han högt och kollade kring oss. Jag sprang ikapp han när ett lågt skri ekade över trätopparna.
"Det var hon." Sa Ludwig som svettades lite i pannan av stressen. "Till höger. Såg ni det som rörde sig där?" Noel skrek till i panik.
"Vad är det?" Sa Axel som drog upp sin pistol. Noel kollade mot en kulle längre bort. Det var en dörr som var öppen in dit. Ludwig kollade bak på oss innan han började springa dit med Noel hack i häl. Det kändes som vi var med i en film med ett klyschigt slut. Eller ett hemskt.
Jag och Axel sprang igen till dem, skogen rusade förbi, allt var som ett grönt burr. Jag hade nog aldrig sprungit så snabbt i mitt liv. Andfådd och ganska varm i kläderna kom jag fram till Noel och Ludwig som kollade in igenom dörren.
"Det är Nyman." Viskade Ludwig. Noel, idioten, tog ett steg innanför dörren. Ett högt pip ekade innanför stenväggarna.
"Låt dem komma in för i helvete." Sa en trött kvinnoröst med en fransk accent. Pipet upphörde och ut kom..
"Mr. Godeaux?" Sa Ludwig förvånat. Axel la ner sin pistol snabbt som, kanske lite fel ordval men, fan.
"Belle är inte här era idioter. Spring iväg med er." Fräste han högt till oss. Noel skakade på huvudet och klev in i betongkullen. Jag följde tätt efter.
"Får vi komma in iallafall? Vi har varit ute hela kvällen, monsieur." Sa Noel på lite halvdan franska. Man kan ju säga att han inte sa "missjö" eller hur man uttalade det. Jag har ju inte varit så närvarande på franska lektionerna på sistone.
"Låt dem få komma in." Sa Belles mamma som dök upp, hon drog in mig och Noel in. Jag kollade bak mot Ludwig och Axel som stod kvar vid hennes pappa. Jag såg Belles systrar sitta tillsammans i en soffa och snacka.
"Å Dante!" Sa hennes syster som vi var på bröllopet hos, vad hon nu hette igen var oklart men men.
"Hejhej?" Sa Noel och blinkade mot mig.
"Polisen sa att dem tror hon befinner sig på Ingarö vid Återvallsträsket i en liten stuga. Enligt personer som bor i närheten så har det varit mycket skumt som pågått där under de senaste tio dagarna. Killar och tjejer i eran ålder har sprungit in och ut med saker som verkar ha en del skumma saker på gång. Kevin Nyman har setts där med." Sa Belles mamma som stressat fixade med sin mobil, den började ringa och hon svarade direkt. Polisen. Hon började skrika och Mr. Godeaux kom inspringande. Noel flyttade sig närmare mig och började peta på min hand. Jag kollade mot han. Han log medlidsamt mot mig.Belles föräldrar snackade med den som ringde i minst en halvtimme.
"Ils l'ont trouvée est Belle." Sa hennes pappa. Renèe som hennes syster hette, började storgrina mitt framför mig och Noel. Noel och jag kollade på varandra i en snabb sekund innan Renèe sprang in i min famn och fick mig att krama om henne. Jag förstod att dem typ sa att någon hittat henne, fan jag var ju ganska bra på franska ändå om jag får säga så.
"Vart är Belle? Mår hon bra?" Frågade jag och släppte Renèe's kram. Båda föräldrarna skakade på huvudet.
"Vi ska åka dit. Kom nu, polisen hämtar oss vid vägen." Sa dem.- (Känsligt innehålla kan förekomma.) -
Efter en ganska dryg timme kom vi fram till stugan. Belle satt på en liten stubbe med en filt runt sig och såg helt fördärvad ut. Noel puttade ut mig från bilsätet när vi stannat vilket fick mig att illa kvickt ställa mig upp, jag kollade åt sidan mot Belle. Hon såg helt fördärvad ut, hennes hår var stripigt och hennes dyra kläder såg nästan ut att vara smutsiga.
"Dante Lindhe?" Sa en kvinnlig polis till mig. Jag nickade. "Jag har fått order från Belle att hon vill träffa er först." Jag nickade. Polisen gick med mig bakom till henne. Stugan vi var bredvid var precis i ett stort område med andra stugor, sämst plats att ha någon vid helt ärligt. Oroliga grannar stod i trädgårdarna och fick svar på sina frågor från poliserna runtom."Dante." Sa Belle. Jag kollade på henne och började gråta ganska direkt. Hon ställde sig upp och kramade om mig.
"Jag trodde du var död. Jag har varit så orolig." Sa jag och satte mig ner på stubben med henne.
"Jag har fått så mycket skit från han." Sa hon och började gråta. Jag hjälpte henne fixa med filten och hennes hand strök mig trött längs armen. "Kolla här, ser du märkena?" Hon visade mig sitt lår där flera små prickar prydde den. Den senaste blödde lite fortfarande.
"Hur? Va?" Sa jag och la handen på hennes lår. Hon fortsatte gråta.
"Jag vet inte vad det är, det känns som om jag kommer dö Dante." Sa hon och höll händerna för ansiktet.
"Ambulansen kommer snart." Sa jag, hon nickade och la min hand vid hennes kind. Hennes ögon hade förlorat allt glitter, kinderna som brukade vara lätt röda hade fått små märken av händer på sig och läpparna som hade en ljusrosa skimmer såg helt förstörda ut. De var alldeles torra.
"Kan jag få en sista kyss ifall jag dör?" Sa Belle. Orden skar i mig.
"Du ska inte dö. Belle det är ingen fara, du har ju inte dött innan så varför skulle du nu?" Sa jag och gav henne en kyss på pannan. Hon log svagt. Sirener hördes i bakgrunden och hennes familj kom fram.
"Mère? Père? Sierra? Renèe?" Sa hon och började gråta mer.
"Dante åker med dig så kommer vi efter, okej?" Sa Renèe och tog Belles hand. Belle nickade och la huvudet mot mitt bröst. Hon blundade för någon sekund. "Du måste vara vaken, polisen sa att de vet inte om det är farligt att sova ännu riktigt." Belle nickade och kollade upp på mig.Ambulanspersonalen kom ut med en bår precis då de kommit fram. Vägen var ju inte den bästa men efter några minuter så satt vi inne i ambulansen. Jag höll Belles hand medans den ena ambulanskillen fixade med Belles sår. Hon var inkopplade till en maskin som pep till lite då och då.
Men plötsligt löd bara ett långt pip.
-----------------------------
Okej, förra kapitlet kanske inte var världsbäst, jag är lite trött i huvudet efter skolan osådant kuligt.
Vill ni att jag ska ge er bättre beskrivningar på saker? Jag känner att jag är lite dålig på det faktiskt.
Kommentera, lämna en kommentar eller kritik. Det uppskattas!
Hoppas ni hade en God Jul ni som firar det och ifall ni inte firar det, hoppas ni hade en bra helg! Snart nytt år med? Är ni taggade? Det är jag iallafall!Gott nytt ifall vi inte hörs innan det.
//Noelflikes
ESTÁS LEYENDO
Pain Makes People Change \\ Dante Lindhe ✓
Fanfic2016. Året du bokstavligen ramlade in i mitt liv. Historien om Belle och Dante, även kallade Stockholms största idioter. Påbörjad: 2018-08-13 Avslutad: 2019-03-08 Allt i denna fanfiction är bara fiction. Inget av detta har hänt eller är sant. Högsta...