Belles Perspektiv
25/8 - 2018, Fredag.
____________Min tighta, röda klänning som jag lånat från Isa som enligt henne smickrade den mina kurvor och skulle få mig att leva ikväll. Med en dyr fejkpäls jacka från Paris highfashion gator och ett par snygga Nikes var jag redo för kvällen, för vem gillar inte att glida solo i nya Nikes?
Vi satt i en bil med någon från trean ur juridik som kunde skjutsa oss. Han snackade mest med Isa. För vi var på väg mot någon som hade en fest i Huddinge och han bara råkar åka till samma fest som vi.
Dante hade inte ändrat på sig sen i Tisdags och var lika dryg som innan. Jag hade hängt med Ludwig hem från Dantes lägenhet och sovit hos han istället för att åka hem. Mamma och pappa hade varit så lacka när jag kom hem på onsdag eftermiddagen. Jag hade bara ryckt på axlarna och låtit livet flyta på. Jag umgicks mer och mer med några tjejer från natur som också skulle till Huddinge. Ludwig snackade jag mycket mer med för varje dag som gick. Då var ju Axel och Noel med oftast och sen Dante, såklart. Men han bara gick mig på nerverna hela tiden. Han var kaxig och skulle försöka hålla på med mig. Jag retades lite med han ibland mest för lite hämnd. Om man ens kan kalla det så.
Stockholm rusade förbi fönstret och snart hade killen parkerat vid på andra sidan gatan från där festen var. Jag hoppade snabbt ut och tackade för skjutsen. Illa kvickt gick jag över gatan och såg några välkända ansikten utanför huset med cigaretter i händerna.
"Jäääävlar." Sa Noel och visslade till när jag kom fram till den lilla gruppen. Jag snurrade ett varv och fnittrade lite av den lilla alkoholen jag fått i mig hemma hos Isa.
"Gärin' vet hur man klär sig?" Sa Ludwig som jag snabbt kramade om. "Synd att Dante redan lagt beslag på dig." Jag höjde på ögonbrynet. Noel skrattade till medans han tog ett bloss av sin.. joint? Spliff? Jag kan inte ordet för det, men han rökte.
"Ludwig chilla." Sa Axel och log. Jag hörde Isa ropa på mig från andra änden av gräsmattan som prydde ingången till huset. Jag vände mig om och såg henne med någon slags shot. Hon gick emot oss med en shot i var hand och gav mig båda när jag kommit fram."Tror du att du klarar dig?" Sa hon och flinade mot mig. Hon slängde en blick mot killarna innan hennes koncentration återgick till mig med shotglasen som var fyllda med någon vätska.
Jag förde ena glaset till munnen och drog det i ett svep. Det brände till i halsen och jag hostade svagt till. Jag gav Isa det innan jag drog det andra med. Hon fnissade och jag kände hur alkoholen kickade in. Ludwig kollade imponerande på mig. Isa försvann snabbt tillbaka till den där trean som skjutsade oss."Vafan hänger hon med Paul?" Fräste Noel och kollade ogillande mot dem.
"Är det någon i något gäng eller vadå?" Sa jag sarkastiskt. Axel såg oförstående på Ludwig. Han sa något med att han inte sagt något om något. Jag såg nog ut som en jubelidiot där jag stod.
"Är Dante här?" Frågade jag på impuls.
"Han är där inne." Sa Axel, han förde en cigarett till sina läppar och tog ett bloss. Jag nickade och försvann in i huset som dunkade av basen till en trap-låt.Den direkta lukten som slog mig var svettiga tonåringar vilket inte luktade rosor. Jag såg Dante direkt i ett hörn och kollade efter någon. Han pillade lite med sin mobil samtidigt medans den blonda luggen hade kommit fram i ansiktet. Jag trängde mig förbi några innan jag nådde han.
"Skamvrån? Gjort något dåligt nu Lindhe?" Retades jag med han. Han kollade upp mot mig och flinade. Mobilen hade åkt tillbaka i fickan och han stod med händerna bakom ryggen.
"Jag gör aldrig något dumt, bara softar du vet. Men, har fröken redan druckit lite eller får man bjuda på ett glas?" Frågade han lite för överdrivet artigt och lutade sig lite fram.
"Ta mig vart du vill." Sa jag. Hans välbekanta flin var på klistrat igen och höll ut sin hand. Jag tog den och han höll mig nära sig. Vi gick igenom festande tonåringar till ett rymligt kök där det stod vin och annat framme. Dante lyfte enkelt upp mig på köksbänken och fyllde två vinglas med något okänt.
"Hoppas damen gillar rött." Sa han och gav mig glaset. Jag blinkade till han och tog tacksamt emot den.
KAMU SEDANG MEMBACA
Pain Makes People Change \\ Dante Lindhe ✓
Fiksi Penggemar2016. Året du bokstavligen ramlade in i mitt liv. Historien om Belle och Dante, även kallade Stockholms största idioter. Påbörjad: 2018-08-13 Avslutad: 2019-03-08 Allt i denna fanfiction är bara fiction. Inget av detta har hänt eller är sant. Högsta...