Author's Notebook - 100*

68 10 25
                                    

Těžké začátky


Pro zpestření putování touhle knihou se s Vámi chci podělit o mé osobní zážitky s ní spojené. Jelikož se nejedná o nahodilý příběh, ale ukotvený rovnou na dvou námětech, a to historii hudební skupiny Queen a fantasy knižní sérii Cassandry Clare (možná spíše seriálu Shadowhunters), je docela fuška už jenom tyhle dva neuvěřitelně odlišné světy skloubit.

Vylití srdce

A je to tady! Milník 100 hvězdiček! Už jsem ani nedoufala. Navíc na silvestra, kolem kterého se tahle knížka dosti točí a Vám musí být jasné, že je to jeden z mých oblíbených dnů v roce. Děkuju! Miluju Vás! Sice bych asi měla říci, že na počtu nezáleží, ale sakra, jak se jinak mám dozvědět, že se Vám to líbí?! Koneckonců Freddie měřil svůj úspěch taky podle čísel, která však zdobily jeho bankovní účet. Trošku jiná liga, no. Rozdávání hvězdiček stojí jen pár sekund Vašeho času a já z toho mám nehoráznou radost. Škoda, že nevidíte, jak skáču nadšením. A za odměnu jsem Vám něco slíbila, což nedělám často, ale když už, snažím se to plnit. Proto tu máme první speciál.

Pramen nápadů

Pokud jste četli popisek knihy, tak už dozajista víte, že mě inspiroval úsek v seriálu Shadowhunters, kdy sladoučký avšak ztrápený Magnus Bane hovoří s Dot na téma vztahy a padne jméno Freddie Mercury. Kdo si nezačal utvářet divoké představy, jak to asi mezi nimi vypadalo? Mě to zaujalo natolik, že jsem je chtěla převést co nejdetailněji na papír, spíše přesněji do počítače, v podobě zamotaného příběhu plného kolizí. Mimochodem v té době jsem začala teprve objevovat Wattpad. (Dřív jsem na něj už narazila, ale tehdy jsem neobjevila jaké skvosty a báječné autory ukrývá. Vlastně jsem se v té době od jakéhokoliv čtení strategicky distancovala.) Ale zpět k věci! Abych mohla něco sepsat, chtělo to znát oba hlavní hrdiny velmi důvěrně. Magnuse jsem měla ze seriálu už docela osobnostně zmáknutého, proto jsem si také vybrala pro způsob vyprávění jeho pohled na věc, ale o Freddiem jsem nevěděla ani popel a naivně jsem si myslela, že mi bude stačit přečíst si stručný životopis na Wikipedii a zhlédnout pár videí na YouTube. Asi Vám ani nemusím popisovat, jak se na svůj minulý pohled dívám opovržlivě. Hlavně proto, že z článku osekaného o emoce se o osobnosti člověka nedozvíte zhola nic. Proto jsem prohledala pro mě novou mystickou síť Wattpadu, jestli o něm někdo nepíše nějakou hezkou a výstižnou fanfikci (stejně jako o Malec či Adommy), pokud možno v češtině. Výsledků moc nebylo, pouze dva. Knížky od EllieElla, kde byl Freddie v páru s Adamem Lambertem. Ač jsem z toho měla zprvu trochu strach, věděla jsem z předchozích zkušeností, že styl psaní této talentované autorky mi víc než vyhovuje, postupem času jsem se rozhoupala a začala číst. A tak započala moje závislost nejen na fenomenálním zpěvákovi, ale pozvolna i na celé skupině Queen. Velice podobný proces, jako když zemřel Michael Jackson a rodiče si pouštěli pro připomenutí jeho písničky a ve mně to zažehlo touhu se o něm dozvědět víc, protože jsem o něm do té doby nijak výrazně neslyšela. (Mimochodem to mi bylo 9 let.) Není ideální se o někoho zajímat až na základě jeho televizně oznámeného úmrtí, já vím, ale bohužel jsem se nenarodila dřív, abych na to měla více času, a samotnou mě to štve. Hlavně když já projevím nezávislý zájem se o něčem či někom dozvědět víc, je to úplně o něčem jiném. Baví mě to daleko více, a tudíž to jde úplně samo. I Queen jsem měla možnost poznat o mnoho dříve, ale jsem ve výsledku ráda, že jsem se do toho zažrala až teď a pořádně, ale stále se mi v mysli vybavuje, jak jsem jako malý děcko zapáleně trsala na We Will Rock You a s tím spojenou i reklamu na vodu Evian. (Jestli jste neviděli, určitě si pusťte.) Tehdy to byla jedna z mých nejoblíbenějších písniček a spolužáci ji dokonce pouštěli na plné pecky ve škole o přestávkách. Stále ji miluju, ale dnes je mým favoritem Don't Stop Me Now.

Magnus alias fanoušek skupiny Queen (80. léta 20. st.) - MaddieKde žijí příběhy. Začni objevovat