five ゃ Sessizlik halkası

549 75 11
                                    

"Karşı evde kim yaşıyor?"

Kahvaltı masasında sorduğum soru büyük bir sessizlik halkası oluşturmuştu. Bahçedeki yuvarlak masanın etrafında oturan herkes sessizlik içinde bekliyor ve birinin kahramanlık yaparak sorumu cevaplamasını umuyor gibiydi. Bu kahraman babam olduğunda bakışlarımı ona çevirdim.

"Bir yakınlığımız yok, kim olduğunu bilmiyoruz lakin pek tekin durmuyor."

Son kelimelerde babamın sesine yansıyan tedirginlik beni meraklandırırken bakışlarımı anneme yönelttim. Babamı onaylarcasına başını sallıyordu.

"Bugün hep beraber bir şeyler yapalım. Dışarıya çıkabiliriz, film izleyebiliriz..." Şimdi babamın tavrı çok içten ve yumuşaktı, sesi hafif bir melankoliyle derinleşmişti. Jisoo ile eksik bıraktıklarını benimle tamamlamak istiyorlardı.

"Olur." dedim gayet düz bir sesle. "Nasıl olsa yapacak hiçbir şeyim yok."

Annemle birlikte evin dış kapısının önünde babamın arabasını garajdan çıkarmasını bekliyorduk. Şoföre gelmesini istemediğini, bu gece ailecek vakit geçireceğimizi söylemişti. Annem bana Jisoo ile ilgili bir şeyler anlatırken soğuktan üşüyen ellerimi montumun ceplerine koydum.

"Jisoo en son..."

Annemin sesi gitgide boğuklaşırken bize doğru yürüyen adamı gördüm. Karşı komşumuz tam karşımda durduğunda birkaç saniye delici bakışlarıyla bana bakmış ardından evinin bahçe kapısını açarak içeriye girmişti. Bu süreçte annem onu fark etmemiş olacak ki Jisoo ile ilgili konuşmaya devam etti.

"Jisoo'nun bir sevgilisi vardı, çok pervasız birisi.."

Annemin son sözlerinin üzerine dönüp ona baktım. Annem çok şey olabilirdi ama hiç dikkatli bir insan değildi.

Homework | JenyongHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin