14

1.7K 48 22
                                    

Johannas perspektiv

"Men gud" utbrister Tuva medan hon läser messen jag har fått på min mobil. "Jag vill också läsa" säger Sandra och tar ifrån mobilen från Tuva. Messen kommer från Noel, och det är inte få han har skickat heller. Minst tjugo sms från det att jag bad honom att lämna igår tills nu. Det lär inte dröja länge innan ett nyss mess rullar in. 

"Men vad är hans problem? Han har ju sårat dig? Det är inte konstigt att du reagerar som du gör?" säger Caroline och himlar med ögonen. "Ellerhur" säger jag och rycker på mina axlar med en suck.

FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT TUSEN GÅNGER FÖRLÅT

snälla svara mig

jag ser att du har läst

jag ber dig, snälla förlåt

jag gillar dig Johanna, snälla

jag var en dick

snälla

SVARA

jag ber dig

Det är bara några av de många sms jag nyss fått av honom. Och jag tänker definitivt fortsätta med att ignorera honom. Och vem vet, det dröjer kanske inte länge innan jag till och med väljer att blocka hans nummer om han fortsätter. 

"Baby" hör jag hur någon ropar längre bort i korridoren. Jag vänder mig om och ser Oscar komma gåendes rakt mot mig med ett brett leende på sina läppar. Till svar ler jag även tillbaka. Ni kan säkert gissa vad jag svarade på hans fråga igår. Dock måste jag erkänna att jag inte riktigt vet om detta är något som jag verkligen vill för att jag känner något för honom, eller om det är så att jag gör det för att göra Noel avundsjuk. 

Han lär ju få reda på det på ett eller annat sätt. 

"Godmorgon" säger jag till Oscar när han kommit fram till mig och mina vänner. Tjejerna står lite obekväma bakom oss när han börjar krama om mig. Även killarna i hans gäng följer efter Oscar och står nu i en halvcirkel runt oss för att se på vad som händer. Det blir en smula stelt så jag backar tillbaka ett steg. Men Oscar lägger sin hand om min arm och drar mig närmre honom. 

Sedan lutar han sig fram och börjar grovhångla med mig. Hans händer åker lite överallt på min kropp. "Det- det räcker" pressar jag fram under tiden han fortsätter att hångla med mig. När han inte lyssnar på mina ord tar jag ett kliv tillbaka. Det krävs en del kraft för att komma bort från honom men jag lyckas iallafall. 

"Jag måste gå till lektionen nu" säger jag och vänder mig om mot tjejerna. Alla tre tittar på mig precis som om jag vore ett spöke och jag skakar på huvudet. Jag förstår inte hur han kunde börja hålla på sådär mitt i korridoren i skolan. Det är inte något jag föredrar och jag kommer aldrig att göra om det, det är en sak som är säker. 

"Och förresten, jag är fan heller din jävla kyssleksak" säger jag irriterat och vänder mig om igen. Killarna i hans gäng börjar skratta så de kiknar och Oscar himlar med ögonen. "Whatever, vi ses efter skolan baby" säger han och blinkar med ena ögat mot mig. Han vänder sig sedan om och går bort dit han tidigare kom ifrån. 

Det är då det slår mig. Jag har ju bestämt med honom att vi ska plugga tillsammans efter skolan. Dock vet jag inte längre hur mycket pluggande vi kommer få gjort. Men att hångla sönder och kanske ligga, det är något jag absolut inte tänker göra. Det känns inte bra av någon anledning. 

Kanske för att jag faktiskt inte är riktigt kär i honom..

//

har nyligen släppt en bok som handlar om att älska sig själv och kommer fyllas med mina tankar osv :) om ni vill får ni gärna kolla in den.
KRAM

over again ➳ noel flikeWhere stories live. Discover now