Little Note: Kapitel 4

1.8K 62 20
                                    

Kapitel 4.

Jeg vågner op, til solen der skinner ind af de store vinduer. Åhh.. nej. Hvad er klokken?

Jeg hopper ud af sengen, bogstavelig talt, og pakker mine ting sammen. Og med ting, mener jeg, at jeg finder min rygsæk. Den er nogenlunde tør. Mit tøj? Jeg kigger ned af mig selv, og ser det lyserrøde pyjamassæt, Harry havde lagt frem i går.

Jeg lister ud af gæsteværelset, der næsten er større end min gamle stue. Jeg håber virkeligt ikke, at klokken er for mange, og Harry allerede er stået op. Jeg sniger mig ind på badeværelset, hvor jeg lagde mit tøj i går. Til min overraskelse ligger det pænt foldet, på det lille bord, ved håndvasken. Jeg går over til det, og jeg kan med det samme mærke og dufte, at det ikke var som da jeg tog det af.

Duften af nyvasket tøj, er en af mine yndlingsdufte. Det er helt sikkert blevet vasket. Jeg skynder mig, at tage mit gamle, nu rene, tøj på. Jeg føler mig som en ny. Tænk hvad et varmt bad og nyvasket tøj kan gøre ved en... For nogen er det normalt, det var det også for mig engang, men nu er det helt forfriskende.

Jeg går ud til køkkenet. Han har vel ikke noget imod, hvis jeg tager et glas vand, inden jeg tager afsted. Har han? Nå, men jeg gør det alligevel. Jeg tænder for vandhanen, og tager et glas fra en af skabslågerne. Det kolde vand, sender kuldegysninger i gennem mig. Jeg stiller glasset ned i håndvasken, men får øje på et stykke papir. Jeg burde skrive en lille note. Han har givet mig så meget, så det mindste jeg kan gøre, er at sige tak.

Jeg finder en kuglepen, og begynder at skrive. Hvis jeg kunne ville jeg give ham en gave som tak. Men det her er det bedste, jeg kan gøre... I det jeg bliver færdig, høre jeg en fumlen inde fra det rum, Harry og Kimberly skændtes i, i går. Han er vågen.

Så hurtigt jeg kan, tager jeg fat i min taske, og løber over imod elevatoren. 'Ding' elevatordørene åbner, idet jeg høre en dør gå op, inde fra lejligheden.

Harry's POV:

Normalt vågner jeg ikke op så tideligt. Men jeg har gæster, så det er mit ansvar, at hun får morgenmad. Jeg drejer mit hoved over til det lille bord, ved siden af sengen. 07:31. Så tideligt...!
Jeg blev oppe efter Emma, gik i seng. Først vaskede jeg hendes tøj. Nogle ville tro jeg havde folk til det. Det har jeg også, hvis jeg bad om det. Men jeg har lært hjemmefra, at man selv skal lave de huslige pligter. Det er bare sådan det er. Efter det, prøvede jeg at ringe Kimberly op, men hun tog ikke sin telefon. Hun er så sur på mig..

Allerede da jeg spurgte ind til Emma, første gang vidste jeg den var gal. Kim er ikke som sådan en jaloux type, hun kan bare ikke lide, når andre end hende får opmærksomhed. Det er nok en af de kvaliteter hun har fra sin far..

Jeg skynder mig, at tage tøj på og gå hen imod døren. Lige inden jeg når at åbne den, høre jeg elevatoren... Fuck. Jeg åbner døren og når lige, at se det mørkebrune hår, fra Emma, forsvinde ind i elevatoren.

Jeg havde planlagt, at stå op før hende, lave morgenmad. Derefter give hende tilbuddet om, at blive her indtil hun var klar til, at tage af sted igen. Hvis hun så ikke tog imod tilbuddet, ville jeg give hende nogle penge. Jeg ved godt jeg ikke bør gøre det, men jeg har det svært, ved at se folk kæmpe for de mest simple ting, som f.eks mad og husly.
Med et suk, går jeg hen af mod køkkenet. Min højre hånd render igennm mit uglet hår, der er ved at blive ret langt. Kimberly siger, at jeg skal få det klippet. Men hun bestemmer alt, simpelthen alt. Jeg giver hende ikke lov til, at bestemme over hvordan jeg vil have mit hår. Så jeg lader det gro, bare for at irriterer hende.
Jeg ved godt, at det er åndsvagt. Men jeg finder tit mig selv, i at modsige Kim. Jeg elsker hende. Men på det seneste, er jeg begyndt at sige mere fra. Hvilket har hjulpet mig ret meget.

Jeg åbner køleskabet og tager en pakke æg ud. Jeg går over til den nederste skuffe og tager en af panderne ud og stiller den på komfuret. Jeg tænder for varmen, og derefter finder jeg toasteren og brød frem. Min morgenmad består af, spejlæg, toastbrød og et glas æblejuice. Da jeg er færdig og på vej over, for at vaske tingene op, ser jeg en seddel. Seddelen ligger på køkkenbordet.

Jeg tager den op i hånden og begynder læse hvad der står:

Kære Harry (og Kimberly)
Jeg kan ikke takke jer nok, fordi i lod mig overnatte. Jeg fik ikke sagt tak i går aftes, så det mindste jeg kunne gøre var, at skrive det.

Her er et godt råd til næste gang: Ik lad fremmede hjemløse mennesker overnatte hjemme ved jer. Heldigvis for jer, er jeg ikke en tyv eller morder eller andet. Men man ved aldrig med den næste ;)

Igen mange tak, jeg vil ikke glemme hvor søde I har været.

-Ozay

Ozay?? Jeg er ret sikker på hun sagde hendes navn var Emma. Gjorde hun ik? Hvordan kan jeg få Ozay til at lyde som Emma..?? Der er et eller andet galt med mig.

Jeg læser brevet om igen et par gange. Kunne hun ikke bare have blevet 10 minutter længere? Så kunne hun sige det til mig, i stedet for at skrive det ned. Og jeg kunne få en forklaring på hvorfor hun underskrev brevet med ”Ozay.” Måske er det hendes rigtige navn.. Det håber jeg næsten for hende at det er. Det ret unikt og Emma er et navn som alle hedder.

Mine tanker stoppes, da jeg høre elevator klokkens 'ding'. Ivrig efter at se om det er Emma, eller Ozay går jeg hen af imod elevatoren. Men det er ikke hende. Ind i lejligheden kommer Kimberly.
”Er hun her stadig?” spørger hun mig koldt,
”Nej, hun er taget afsted.” svare jeg hende, ret skuffet over at det ikke var Emma. Jeg havde så meget at spørge hende om.
”Har du tjekket om alle vores ting er her?”
”Kim gider du ikke stoppe? Hun er ingen tyv og hun har ikke stjålet noget.” Hvorfor bliver hun ved med det der?
Kimberly svinger hendes lange blonde hår til den ene side, og går hen imod mig. Jeg giver hende et hurtigt kys på munden, men mine tanker og spørgsmål om Emma flyver rundt i hovedet.

Forfatterens Note: Hej alle sammen! Jeg har allerede nu, fået en masse positiv respons. Tusind tak! :D Jeg har et spørgsmål til jer.. Vil i have, Harry skal være kendt? Altså Harry Styels fra One Direction? Eller vil i have at han bare er en normal person med mange penge?

Igen tusind tak. Skriv nede i kommentaren hvad i synes om Runaway Girl indtil vidre. Hvad synes i om personerne? Harry, Kimberly og Ozay? Xx Husk at stem og del den med jeres venner. Og husk at sætte denne her ind i jeres bibliotek, så i altid ved hvornår jeg har opdatéret :D Xx

Runaway GirlWhere stories live. Discover now