Pada pagi esoknya pula, hujan pun turun dgn lebat. Anginnya bertiup kencang.
.
.
Ketika itu, Kevin sdg melekatkan poster k-idol kegemarannya, iaitu The Boyz. Nak penuh dinding bahagian dia dek byk sgt poster. Hwall yg melihat pun naik muak tngok kjap ambil selotep letak pastu ambil lagi gunting..pening aaa.Hwall pula sdg menyusun kad "fake judi". Dia kebosanan, so dia main sndiri. Mmndangkan hari hujan, dia kena terperap dlm pondok serupa banglo ni dgn sekor babun tu.
Sedang Si Kevin sronok melekat poster, angin yg kuat telah bertiup ke dlm pondok itu. Tingkap yg berdekatan dgn poster² Kevin telah menerbangkan semua poster nya.
Terbang.. Terbang.. Terbang melayang seorang~
"Ouhh..damn..Tingkap ni buat hal lah"kata Kevin dlm hati sambil cuba utk menutup tingkap itu.
Hwall yg lihat dari jauh pun rasa ingin menolong. Dia pun terus menuju ke Kevin dan cuba utk menutup tingkap itu.
"Erghhh... It stucked"kata Hwall sambil menarik tingkap itu dgn kekuatan mereka bersama. Akhirnya, tingkap itu pun berjaya ditutup.
"Fuhh..Gomawo"kata Kevin lalu terus mengutip posternya.
"Cheonma"balas Hwall.
Hwall pun menolong Kevin utk mengutip smua poster yg berterbangan tadi. Sampai ke satu gambar kecil, berkerut dahinya. Dia memberanikan diri utk bertanya kepada Kevin.
"Ermm..Kevin..sapa ni?"tanya Hwall dgn berani. Ye lah sebelum ni mereka kan suka bergaduh.
"Oh..ni appa..aku ambil gambar dia diam²"sambil menatap gambar itu.
"Ooo..Ni rumah kau ke?"tanya Hwall lagi. Amboi soalan kbat ni.
"Yup..Rumah kitorang sebelah ladang anggur. Appa kja sbgai pembuat wain"balas Kevin dgn terus mengutip poster².
Selepas semuanya bersih, mereka sambung berbual.
"Oh..So..Where is your mother?"Hwall duduk di tepi Kevin.
"Aku..xda omma..sjak lahir lagi aku tinggal ngn appa dkt Canada."kata Kevin sambil menunduk dan menatap gambar appanya.
"Oh..Mian.. Emm..napa dgn omma kau?"tanya Hwall serba salah. Byk betul la soalan lahaiii.
"Parent aku bercerai. Appa cakap omma aku skrang dekat Paris. Omma kerja sbgai wedding designer."kata Kevin terus terang.
Hwall terdiam kerana terkejut. Kevin yg perasan dgn reaksi Hwall itu pun ingin bertanya.
"Waeyo??"tanya Kevin sambil menatap wajah Hwall yg seiras dirinya.
"Cerita kau..hampir sama dgn cerita aku lah"kata Hwall lalu terus menuju ke arah katilnya. "Omma aku wedding designer, Paris. Appa aku boss syarikat wain. Diorang pun bercerai"kata Hwall sambil memikirkan sesuatu.
**author bantai je appa dia boss😂
To be continue.
YOU ARE READING
[✓] My Twin [KevHwall]
FanfictionKem musim panas yg telah menemukan dua org manusia yg tdak prnh berjumpa dan mereka ialah... cringe.