Seoul, South Korea
Kevin pov
Aku menghirup udara segar Seoul. Perghh.. Akhirnya selama berjam dlm flight boleh jugak aku klua. Bagaikan terperangkap di dlm sarang helang rasanya.
"Kevin.. Dah la tu.. Jom la, teksi dah tunggu tu"kata omma. Ceh, sejak omma tau aku Kevin dia ttiba tinggalkan kerja dia. Sumpah aku cakap laptop tu betul-betul pelanting. Nasib tak rosak je.
Aku pun masuk ke dlm teksi. Kami ingin menuju ke destinasi. Ceh, ayat bm baku.
30 minit kemudian,
"Sampai pun"
Selepas teksi pergi jauh dari situ, aku terus menarik tangan omma utk masuk. Hehe kami dtg awal, majlis tu esok. Nasib diorang adakan dkt hotel. Boleh menginap kjap.
Selepas check in tadi, omma terus membongkang atas katil. Amboi² dah mcm setahun tak jumpa katil. Aku apalagi, terus ikut jejak omma.
Hwall pov
"Appa, om-- salah.. Ahjumma.. Cepat la.. Nanti xda bilik kosong mcm mana?"desakku. Haish, lambat betul la diorang ni. Lagi ii Si Besi tu, tak senang aku nak spend time ngn appa.
Dah tu yg 2 minggu?
Eh babi 2 minggu tu aku kena hadap muka pompuan tu tau tak. Menyampah gila aku. Kata nak kena ambik hati anak dulu. Baru dapat kawin. Aku tak pernah bagi reaksi. Biaq pi la.
Akhirnya kitorang sampai jgak.
Deobi Hotel
"Sampai dah.. Appa check in la ye"kataku.
"Eh syg, jgn tinggalkan I.. Tunggu la"kata Soohae. Amboi lau tergedik-gedik dia lari ikut appa prgi kaunter. Kalau aku tua lagi dah lama aku tendang. Miang betol.
No one pov
Hari sudah bertukar ke malam. Kevin dan Hwall bertemu di lobi hotel. Nasib bilik depan² je. Hoho makin sng keja diorang.
"Mcm mana ngn pompuan tu?"tanya Kevin. Hwall memandangnya dan memberi pandangan yg jijik.
"Gedik gila.. Jijik pulak aku tngok"kata Hwall. Kevin ketawa.
"Sian kau kena layan dia 2 minggu"kata Kevin. Hwall mendengus.
"So, mcm mana rancangan kita ni?"tanya Hwall.
"Ok.. Fst kita kena jumpa pompuan tu dalam masa yg sama. Pastu kau suruh appa pergi ruang makan sana tu, omma biar aku settle.. Pompuan tu biar kita je teman."
Pada masa yg sama, Pn.Moon dan Tn.Moon sdg mencari anak mereka.
"Mana pulak Kevin ni"
"Hwall ni keluar tak bagitau la aduh payah tol carik, kat hotel pulak tu"
Pn.Moon pov
Aku pusing dari hujung ke hujung kat tingkat 2 ni. Mana pulak pergi Kevin, perangai serupa Hwall. Asyik nak hilang je kerjanya. Aku cuba call tapi hp dimatikan.
Aku turun ke ruang lobi. Guna lift ok, tak hingin aku pakai tangga. Kang kejang tido situ je la aku.
Aku jalan perlahan-lahan sambil tengok reka bentuk hotel ni. Not bad. Hitam, merah, putih, cantek.
Kemudian aku terjumpa 2 org budak lelaki tengah duduk dekat sofa yg tersedia tempat customer melepak.
"Omma/appa?"
Tn. Moon
Aku call tak angkat, mesej tak jawab. Aku buat perkara tu berkali sehingga aku perasan yg... Hp dia ada kat tangan aku sekarang. Masyallah dah tua rupanya aku ni.
"Mana pulak Hwall ni.. Kevin pun tak mcm ni"
Aku mengambil keputusan utk turun ke bawah. Lift menjadi sasaran, tangga tu minta simpang la aku nak guna. Patah tulang tua aku nanti.
Baru aku tau hotel ni cantek. Kepala aku kjp ii pusing kiri, kjp kanan. Jakun aku tengok hotel ni. Amazing.
Sampai je kat lobi tempat org lepak, aku. Terjumpa 2 budak. Baru aku nak tegur, dia tegur dulu.
"Omma/appa?"
--•--
Tbc
YOU ARE READING
[✓] My Twin [KevHwall]
FanfictionKem musim panas yg telah menemukan dua org manusia yg tdak prnh berjumpa dan mereka ialah... cringe.