20

128 23 5
                                    

No one pov

Hwall mendail number abgnya. Berita gempak weh. Start nak membwg ni.

Tut tut tut tut

"Yeobosaeyo?"jawab Kevin di corong lobang tandas. HAHAHAHA.

"Aaa Hyung.. Hwall ni"

"Ouh.. Nae.. Ada apa kau call ni?"

"Hyung tau apa ii tak pasal appa?"Hwall mula utk menyawi (sawi gais). Kevin yg di dlm talian sdg memikir tentang appanya.

"Emm.. Aku tak tau apa² pula.. Wae?"ceh hampeh. Pikir lama ii tu je rupanya jawapan.

Hwall menepuk dahinya. Hwall fikir bahawa Kevin tau akan hal yg satu ini.

"Waduhh hyung.. Appa dah nak kahwin baru"kata Hwall lagi.

"Oh.. Okay--"Kevin hanya meng'oh'kan sahaja.

Kevin pov

"Waduh hyung.. Appa dah nak kahwin baru"kata Hwall dgn suara kegeramannya. Sbb apa? Sbb aku dari tadi main² je tak focus.

"Oh.. Okay--"aku berhenti cakap dan mata ku membulat. Watdefa--.

"APPA KAHWIN BARU????!!! ANDWAEEEEE!!!"jeritku.

Aku rasa suara aku ni boleh didengari oleh satu deret perumahan ni.

'YAH YAHHH!! HYUNG.. JGN LA JERIT KANG PEKAK NI HAA ADUH"kata Hwall yg berada hujung talian.

Tet..

Aku matikan suis lampu. HAHA gurau kang kena tampor The B. Aku end call.

End Kevin pov

Hwall pov

Perghhh.. Siot ah. Kalau macam ni la aku hidup dgn dia. Mau pekak aku.

Ni yg aku masih tak puas hati. Pahal dia end call? Aku baling hp tu atas katil dan merebahkan badan di atas meja belajar. Hehe.

'Kevin.. Turun jap.. Appa nak ckp something ni!!"

Ha.. Apa la yg something sgt tu. Aku jatuhkan badan dari meja.

Bamm!

"Akh! Anjay"

Astagfirullah. Menyesal gila. Senak perut aku langgar bucu bagasi. Aku perlahan-lahan bangun dan menuju ke arah pintu. Aku tengok kiri kanan. LARI! WUHUUU.

Sepantas kilat aku dah ada depan appa. "Nae appa? Wae?"

Appa mengangkat mukanya dan tersenyum. "Ha.. Kevin sini.. Duduk sebelah appa". Aku pun terus duduk la tak payah nak berbasa basi.

"Apa kata nak cakap something?"tanyaku direct.

"Something"kata appa ku. Aku pura² tersenyum.

'Ko pikir lawak?'dan aku matikan senyuman.

"Hehehe aniya.. Appa saja ja.. Ni.. Kamu cakap haritu nak omma kan?"tanya Appa. Aku tak geleng tak angguk sebaliknya membatu memandang appa. "Appa rasa kali ni appa dah cari omma yg sesuai utk kamu.. Appa panggil jap"appa aku beria crita aku syok dok korek hidung dri tadi.

"Eii pengotor nya kamu Kevin"kata auntu-ku. Belum sempat aku nak menjawab dtg la sorang pompuan ni. Hmm Not bad. Muka dia cantek. Macam terong omma Haknyeon je.

"Annyeong Kevin-ssi.. Ur future omma"kata my future taik ayam omma. Dia hulurkan tangan dan aku sambut jarinya dan tersenyum manis. Sebenarnya lebih kepada senyum kambing.

Dia nampak kekok so dia hanya tersenyum.

"Kevin dah ada apa ii nak cakap?"tanya appa. Aku angguk. Muka diorang terus bersinar.

"Kevin tak nak omma. Fullstop!Fuh.."kataku selamba dan meniup kuku.

Appa nmpk tercengang. Aku geleng lagi.

"Kevin nak omma yg lama.. Bukan omma baru.. Omma Kevin seorang yg baik hati tak mcm fake omma ni.. Baju mcm tak cukup kain.. Rambut mcm berus besi.. Kurus cam tulang.. Tak hingin la nnti mengandung nampak mcm besi kena tendang"kataku lancar dan terus berlalu pergi.

tbc

[✓] My Twin [KevHwall]Where stories live. Discover now