3 tahun kemudian...
"Yahh.. Kevin hyung.. Nak letak mana semua makanan ni?",tanyanya sambil memegang 2 dulang yg dipenuhi dissert yg sedap ii belaka. Kevin dtg lalu menyuruhnya utk letak di setiap meja kecil.
Sekarang rumah besar diorang di Canada dan Paris telah pun dijual. Mereka menginap di Seoul. Tn.Moon hanya membuat kerjanya secara online. Moden. Pn.Moon pula sudah berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Rumah mereka di Seoul pula sudah dipenuhi kanak-kanak. Aum.
"tambah 2 org je pun",sampuk Kevin apabila author sdg berbicara.
"TEVIN TIYONG!!.. TUWAL TIYONG!!",jerit 2 org budak sambil berlari ke arah mereka berdua.
"diorang punya pelat taleh bawak bincang dho",kata Hwall.
"eo? Hyunjin? Yeji? Wae adik ii yg terchenta oleh abg kevin ni hm?",tanya Kevin lalu memandang kedua org adiknya. Hwall hanya memerhati. "Oi.. Dah lupa ke aku adik hyung jgk?",tanya Hwall lalu memeluk tubuhnya. Kevin, Hyunjin dan Yeji memandang Hwall dgn muka hairan.
"Oppa.. Jelesh ehhh?? Eii tak alu eihh.. Dah tuya(tua) pun nak majok",kata Yeji lalu mencucuk ii kaki Hwall. Alolo tomeynya dia. Hyunjin pula mendepakan tangan minta diangkat oleh Hwall. Hwall pun dgn hati yg sng mengangkat Hyunjin.
"Aigooo.. So abg Kevin kena la bahagi kasih syg sama rata camni..",kata Kevin. Ketiga² adiknya mengangguk. "kau mmg mengada Hwall",kata Kevin lalu mengetuk kepala Hwall. Budak tu hanya tersengih.
"ANAK ii.. TETAMU RAMAI DAH SAMPAI TU WOI.. PI BUKAK PINTU NGN PAGAR PASTU BAGI LA JALAN GI BELAKANG RUMAH",jerit Tn.Moon.
Kevin pun mengajak adik beradiknya membuka pintu. Mereka melayan tetamu yg ramai itu dgn ramah sekali.
"Majlis ni utk apa Appa?",tanya Hwall pada Tn.Moon yg dari tadi tak henti panggang bbq. "sempena anak ii twin",jawabnya.
Lepastu Hwall memandang semula ke arah tetamu ii yg dtg. Terbeliak dia. Rupanya ni majlis utk persatuan twin.(😂). Diorang ke ke buat party twin kat dunia ni?
Majlis dijalankan dgn lancar. Mereka semua bergembira. Anak ii sibuk membuat kawan. Ada yg pening sbb mcm nampak hantu. Yela kembar kan.
Ting tong
Majlis tersenyap tetiba akibat bunyi loceng. "ada lagi ke yg kita jemput?rasanya semua dah dtg",tanya Pn.Moon hairan. Kevin dan Hwall memandang antara satu sama lain lalu tersenyum. Mereka berlari ke arah pintu.
"Annyeong ahjumma!",tegur mereka serentak. Tn.Moon dan Pn.Moon terkejut.
"Soohae?".
"Nae. Hehe. Lama tak jumpa",kata Soohae lalu masuk bersama 3 org lagi dari belakang. Otak Tn.Moon tertanya² sapa jemput dia.
Kevin dan Hwall dgn sakainya mendukung anak² Soohae a.k.a Cik Besi. "kitorang yg jemput.. Heheh",kata Kevin lalu berlari ke laman belakang dimana tetamu lain sdg berparty. Party? Jap cane nak explain benda alah tu?
"Party budak",kata YoungK dan Han serentak.
"Eihh.. Sibuk je diorang pergi sana shuh ii"
Pn.Moon dan Tn.Moon berpandangan antara satu sama lain. Soohae bersama suaminya iaitu Ba Syukran, twin alif syukri itu menunduk hormat utk sekian kalinya.
"Alah tayah la buat muka mcm tu.. Saya dah insaf",kata Soohae kepada pasangan Moon itu. Tn.Moon tersenyum semula. 'insaf pun cakap'.
"kalau mcm tu.. Jomla join sekali.. Ramai lagi kat belakang tu",ajak Pn.Moon. Mereka ber-4 pun pergi ke halaman belakang untuk mewujudkan diri.
YOU ARE READING
[✓] My Twin [KevHwall]
FanfictionKem musim panas yg telah menemukan dua org manusia yg tdak prnh berjumpa dan mereka ialah... cringe.