"Appa.. Mmg betol² ke nak kawin dgn Cik Soohae tu?"tanya Hwall. Dia duduk dgn Tn.Moon dkt blkang rumah. Tn.Moon mmndang ke arah anaknya.
"Ye la.. Kan Kevin kta nak omma sebelum gi camp tu?"kata Tn.Kim dan mengusap lembut rambut Hwall.
'Pfft.. Kevin hyung.. Kau biar betol nk omma bru"bisik hati Hwall dan facepalm.
"Adumakk.. Sebenarnya kevin nk tarik balik"kata Hwall dan memandang lantai. Tn.Moon hairan.
"Aikk.. Haritu kamu yg beria-ria nak omma, skrang kmu xnk."
Hwall memandang Tn.Moon dgn pndangan yg bermaksud aku-tak-nak. Di terus masuk rumah.
--•--
"Auntyyy ohh aunty"panggil Hwall. Kemudian dia dtg ke dapur.
Hana
Dul
Set
PAKK!
"Ohh kamchagiya!"latah Cik Minseo. Pahal wehh?? Hwall pi ketuk meja guna botol wain.
HAHAHHHA
"HAAAA TU LAAA.. HWALL PANGGIL XNAK DENGA"kata Hwall. Then dia perasan something. Dia membulatkan matanya.
"Aa.. Bukan.. I mean.. Kevin.. Haaa KEVIN.. Knapa aunty tak sahut tadi?"tanya Hwall dgn muka yg tak boleh ditafsir.
"Hwall?"tanya Cik Minseo. Hwall dah gelisah. Dia cuba cari alasan.
"Tak.. Tadi kevin tersasul je.. Kevin teringatkan kawan dkt camp"katanya. Cik Minseo mengendahkan kata² Hwall. Eiii rimas pulak aku tercik-cik. Panggil Minseo sdah la. K abaikan.
Minseo mendekatkan diri dgn Hwall. Dia memegang muka Hwall.
"I knew.. You're not Kevin"katanya.
'Aaah sudah dia tau'
"Err.. Sbenarnya.. Sa--.. Saya bukan Kevin"akhirnya Hwall berterus-terang. "Saya Hwall.. Adik kembar Kevin.. Kitorang jumpa kat camp dan sepakat nak tukar tempat"sambung Hwall lagi. Minseo sdah terasa hendak menangis.
"Kamu.. Ya, aunty masih igt yg Kevin ada kembar.. Aunty jaga kamu dua semasa omma kamu masih tak sedarkan diri kat hosp. Then, bangun ii je omma kamu menjerit ii dkt appa suruh tinggalkan dia. Appa kamu pun dah buntu, so.. Dia ambek Kevin balik, dan kamu diserahkan pada omma"kata Minseo panjang. Hwall menundukkan kepalanya.
"Jadi, kamu ni Hwall kan?"tanya Minseo.
"Ya"kata Hwall. Minseo terus memeluknya.
"Apa kamu dua buat tu?"tanya seseorang. Minseo terkejut lalu menangis. Apa kena pulak dgn kau ni?🤦🏻
"Huhu izinkan saya peluk dia"raungnya. Hwall pula sdah berasa awkward. "Hehe.. Aunty Minseo nangis sbb potong bawang tadi"jawab Hwall.
Tn.Moon hanya meng'oh'kan shaja. Padahal dia tak nampak pun bwg situ, ikan adala. Dia menggeleng kan kepala.
Tbc
YOU ARE READING
[✓] My Twin [KevHwall]
FanficKem musim panas yg telah menemukan dua org manusia yg tdak prnh berjumpa dan mereka ialah... cringe.