26

150 23 0
                                    

Kevin dan Hwall terkejut bila kedua-dua org tua mereka berada di tempat yg sama cuma berlainan arah.

"Ape omma buat kat sini?"tanya Hwall

"Appa? Kenapa appa ada kat sini"tanya Kevin pula.

"cari kamu lah"jawab mereka serentak.

Keadaan sekarang dah mcm slowmo gitu ha. Tn.Moon pandang Pn.Moon. Mata mereka bertatapan dan angin ii meniup lembut wajah mereka.

Hwall dan Kevin pun turut terkena rakaman slowmo. Memandang Tn dan Pn Moon silih ganti.

"Hwall.. Lari"ajak Kevin.

Maka mereka pon merangkak guna jalan bawah nak lari. Masuk celah sofa lagi pastu terus pecut masuk lif.

Yang 2 org ni pulak masih tak bersuara. Kejot ke kak abang.

..

..

..

"A--Awak buat apa kat sini?"Tn. Moon mula bersuara setelah sekian lama.

"Saya ikut Hwa--eh.. I mean Kevin.. Dia yg nak"balas Pn.Moon.

"Ouh"Tn. Moon mengangguk. Dia menggumam bibir.

Time tu mmg kekok la. Dah lama kan tak jumpa.

"kerja skrang ok?"tanya Pn.Moon pula. Tn.Moon tersenyum dan mengangguk. "and you?"

"Okay je.. Makin berkembang."

"Good..err sorry lah.. Saya naik dulu lah ye.. "kata Tn.Moon lalu terus berlalu pergi.

Senyum terukir di bibir masing ii.

🕊

Pada ptg itu, hotel sudah mula riuh. Dimana-mana sudut pun pasti ramai org.

Kevin masuk ke dalam lif. Dia nak naik balik. Lupa pulak bawak fon tadi.

Kevin pov

Ok now. Mcm mana handphone aku boleh tertinggal? Haiyaa lagi sikit je lagi nak sampai swimming pool, nak gambar terpaksa guna jari jeojang Jihoon tuh. Haha lawak tak? Oh ok tak lawak.

Butang 2 aku tekan. Pintu pun tertutup tapi tak sempat bila ada sebuah handbag menahan dari luar. Aku bukak balik la. Aku memberi senyuman yg paling manis.

Mati. Minah besi?

"oh.. Hye Hwall"sapanya dgn lagak diva gitu.

Kehkehkeh dia igt aku Hwall.. Buuuu noob!

"hye.. Besi"kataku perlahan. Dia toleh weh.

"what did u call me just now?"katanya dgn mata mencerlung tajam.

Astaga. Serupa pontianak bila tengok betol ii.

"Nothing.. I said 'baby'"kataku. Help meh, kerongkong aku dah sarat dgn roti telur hancur.

Dia tersenyum. Gedik pulak. "thanks"

Pintu lif pun terbuka. Maka keluarlaaaaaa... Pompuan besiiii. Bersama handsome boy. Ohyeah.

Keluar je dari lif, aku terus lari pergi bilik omma. Syeram.

End Kevin pov

At the same time....

Now, its Hwall pov

Ok. Cermin ni tak pernah mengecewakan. Handsomenya aku lahaihanat.

"Hwall.. Takpayah diri lama sgt kat situ. Appa lagi handsome"

Amboi appa aku ni. Pandai dia.

"HAHAHAH.. Ok Pa.. Hwall keluar dulu tau.. Nak jumpa Kevin."

Aku pun keluar. Kaki ku laju menuju ke arah lif. Dari jauh aku nampak pompuan jalan lenggang lenggok main fon. Mintak ii kau terseliuh.

Jeng jeng jeng.

"Eh.. Kau bukan kat sana ke tadi?"muka dia jelas menunjukkan yg dia terkejut. "cepat pulak tukar baju"

"Ehh.. Ingat sikit eh.. Bilik kita arah ni tau.. Manada dari sana."kataku lalu terus pergi dari situ.

End pov

[✓] My Twin [KevHwall]Where stories live. Discover now