2| war?

8K 341 9
                                    

Sebuah lorong gelap telah dipenuhi dengan manusia-manusia yang membawa senjata merbahaya. Nak berperang la apa lagi? Mana ada orang bawa senjata nak pergi main masak-masak kan?

"Mana bos kau ni?" Ivan, pembantu kepada Andrea bersuara setelah lima belas minit berdiri macam nak menyanyi lagu negara ja. Apa kes? Ke nak belajar berdisplin?

"Kau tu layak ke jumpa bos aku?" Raj bagi pihak musuh tersebut sinis.

"Sapa yang tak layak jumpa sapa ni? Kau sedar tak kau tengah bercakap dengan siapa? Bila-bila je aku boleh hantar kau jumpa Tuhan kau." Ivan membalas sambil tersenyum sinis.

"Dah ready ke?" Andrea yang memakai jaket hitam berhoodie dan memakai mask separuh muka menutup wajahnya. Pengubah suara juga dipasang.

"Dah. On. Anytime." Bila dapat kata-kata macam tu bermakna Ay dah bersedia dengan sniper kesayangannya dekat atas sana.

"Ad?" Risau jugak sebernanya ni. Yalah, dia tu kaki masalah bukan nak tolong sangat. Jangan dia buat masalah lagi dah la.

"Fine here." Ad hanya back up. Dia hanya berdiri di tempat tersorok. Bukan penakut tapi itulah strategi manusia bernama Andrea Collins.

"Ar?" Ni sorang lagi. Elok-elok boleh lepak dekat rumah tu, tak nak. Sibuk nak ikut jugak. Nanti apa-apa jadi macam mana? Habis dikucar-kacirkan team aku.

"Ready." Arisha yang duduk dalam kereta Alphad hanya senyap menjalankan peranannya.

"Bos dia dekat mana?" Andrea bertanya. Andrea pun tak keluar direct lagi. Selagi ketua diorang tak sampai, selagi itulah dia melepak sambil minum teh ais. Lek lek chang lu bro.

"On the way. Nak hack bagi accident or nak bagi mati campak laut terus?" Arisha bertanya dengan nada serius. Andrea hanya melepaskan nafasnya perlahan.

"Dari mana menuju ke mana?" Andrea bertanya dengan nada serius.

"Hati saya menuju ke hati awak." Arisha mengejek ketawa.

"Tak lawak anak ba**. Lawak kau hambar." Bergema suara Ay di telinga Andrea. Andrea pegang dahi. Kenapa adik aku kena macam ni?

"Aku tak buat lawak la, tu la dinamakan pick up line. Ad kau pulak belanja." Andrea hanya senyap. Nanti aku tak tembak musuh, aku tembak adik aku sendiri nanti ni.

"Dari hati awak ke hati saya? Awww patutlah rasa macam hati ni dah penuh." Bergelak sakan mereka dua orang. Andrea hanya melepaskan nafas perlahan.

"Ar, Ad, baik korang berhenti sebelum an mengamuk. Korang datang nak tolong selesaikan masalah ke datang nak tolong buat masalah? Tak habis-habis menyusahkan hidup aku." Nasib baik la Ay ada memahami, serabut nau dapat adik suka main-main ni.

" weh An, dia ada dekat area sini. Nak sampai sini dah. Ready je." Ar kembali dengan suara serius. Ni kalau dia main-main, balik ni memang arwah la dia.

"Area sini?" Andrea bertanya balik. Kenapa tak nampak apa-apa kereta pun? Nak kata dia tahu tempat aku ni, tersangat la mustahil.

"We an jangan nak buat-buat bodoh boleh?" Ar bengang dengan perangai Andrea yang suka sangat tanya balik. Buat panas hati ja.

"Masalahnya aku tak nampak diorang pun." Andrea membela diri. Bukan saja nak tanya balik banyak kali. Memang saja suka bazirkan air liur tanya benda yang tak patut.

"Aku nampak diorang." Ay menyahut.

" Diorang dekat mana? Jangan tembak lagi." Andrea memberi arahan.

"Tak boleh nak tembak. Diorang bawa orang lain. Mungkin orang tahanan diorang. Kesiannya, tangan terikat. Mulut pun kena gam." Andrea kerutkan dahi. Sejak bila pulak Ay dah pandai nak kesian dekat orang? Nak kiamat dah ke?

"Jangan tembak. Aku turun sekarang." Andrea dengan pantas melangkah ke arah mereka yang berkumpul. Kumpulan g9 dah tunggu dah seorang budak tebusan.

"Lama tak jumpa. Aku ingat kau dah mampus. Tak sangka hidup lagi. Menyusahkan aku pulak tu." Andrea dengan selambanya mengutuk Qai, ketua kumpulan g9.

"Heh, kau ingat aku akan senyap bila kau kacau bisnes aku? Aku akan lawan la bro." Qai dengan senyuman sinis kemudian menyuruh anak buahnya membawa seorang budak lelaki yang diikat tangan dan di salotipkan mulutnya. Kaki tak ikat, asal kau tak lari bijak?

"Aku ada dia. Kau tak boleh nak buat apa la." Qai menjawab dengan angkuh. Andrea hanya diam kemudian berpaling ke arah Ivan kemudian mengangguk sedikit. Ivan hanya tersenyum.

"Sapa tu? Aku tak kenal. So boleh la dia dengan kau masuk kubur sama-sama. Lagi senang tugas aku." Andrea kemudian berpusing ingin pergi dari situ.

"Hoi! Kau tak nak selamatkan lelaki ni ke?" Qai berkerut dahi. Apa lah pelik sangat dia ni. Qai bukan tak pernah dengar tentang perangai pelik musuhnya ini.

"Malas aku. Bukan sesiapa pun dengan aku. Blah lu ah. Lepak mamak lagi best. Nak tak nak? Lepak mamak?" Andrea hanya buat muka kosong. Inilah plannya.

"Kau salah culik ke? Kau kata ni anak kawan Mak bapak dia." Raj yang paling hampir terus terkena herdikan dari Qai.

Bang... Bang.... Bang... Bang.... Bang.... Bang... Bang... Bang... Bang... Bang...

Andrea tersenyum. Dah tersungkur ye? Mengantuk ke? Yes! Headshot. Ay hanya tersenyum dari atas. Macam tu la Ayden Collins.

Andrea mengangkat Thumbs up nya ke atas. Nak tunjuk ke arah Ayden la tu. Arisha hanya tersenyum. Aaden hanya senyap sambil berjalan lorong gelap tadi.

"Sekarang ni tinggal kau seorang je. Any last word?" Andrea tersenyum sinis. Qai mengeluarkan pistol belakang seluarnya.

"Aku nak bunuh budak ni. Aku tahu anak buah aku betul." Qai meneruskan niatnya dengan mengacukan pistolnya ke arah lelaki itu. Tetapi Qai macam teragak-agak.

"Kenapa? Takut neraka? Ke malaikat maut kirim Salam tadi? Cepat la tembak dia. Aku nak tengok dia mati jugak ni." Andrea tergelak sinis.

"Kau ni siapa dengan dia?" Qai menarik rambut lelaki tadi, supaya lelaki itu mendongak melihatnya. Dia hanya menggeleng.

"Bunuh la dia cepat. Bosan lah dengan drama ni." Andrea hanya bersandar di dinding konkrit itu. Nasib baik bersih.

Klik.

Picu ditarik."gila ke weh? Mati anak orang nanti." Ay hanya melepaskan keluhan lembut. Andrea memberi isyarat mata kepada Ivan supaya melakukan kerjanya. Ivan mengangguk.

Dengan sepantas yang boleh, Ivan menumbangkan Qai dengan senang. Harap je ketua tapi tak pandai berlawan. Letak jawatan la beb.

"Budak ni milik aku. Kau takkan boleh sentuh dia lepas ni. Aku lepaskan kau. Tapi kali ni je la. Jaga anak bini kau leklok." Andrea menyuruh Ivan mengangkat budak lelaki itu. Balik rumah!!!!!!

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now