40| save

2.9K 149 31
                                    

"Mana anak aku?" Andrea berada di sebuah gudang yg sepi. Kelihatan seorang lelaki sedang duduk di atas sebuah kerusi. Sebatang rokok di tangan dihisap dan asap dihembus. Muka dah la huduh, perangai pun teruk!

"Anak kau? Aku tau kau datang dengan head hunter kau. Suruh dia turun." Lelaki bercakap dengan suara kasar. Andrea senyap sebelum memanggil Ayden turun. Cits. Dia ni guna bomoh ke apa tahu Ayden ada kat sini.

" F*** " Ayden dengan senang hati turun dengan beg sniper nya. Dapat je peluang untuk gaduh nanti dia orang pertama aku nak tembak. Tepat tengah dahi. Biar berkecai otak kat situ.

"Kau nak anak kau kan tadi? Nah ambik anak kau." Lelaki itu mengeluarkan Fal dan Faz yang khusyuk makan ais krim. Kena culik ke apa ni? Risau pulak siapa yang culik siapa ni?

"Tapi dengan gantinya kau la. Biar pemos sikit aku ni. Nak jugak jadi instafamous." Lelaki tadi ketawa mengekek. Andrea ketatkan muka. Dalam otak cakap : lawak not found. Lain kali nak buat lawak tu belajar. Kalau tak belajar kan dah jadi bodoh.

"Yang penting bagi anak aku dulu dekat head hunter aku." Andrea relakan je la diri jadi mangsa tebusan. Nak buat macam mana dah dia wanted dalam dunia mafia. Pertama wanted dalam dunia. Siapa he yang tak terkejarkan nak bunuh aku? Ganjaran besar woi. Tapi lepastu hidup pun tak tenang la.

"Nah." Pertukaran berlaku. Andrea bagi isyarat supaya Ayden membawa anaknya balik. Takut penjahat tak bertamadun ni tukar fikiran. Otak terbantut punya penjahat. Mesti tak minum susu dugro ni. Kalau minum susu dugro kan bijak sikit baru la sel otak terhubung.

"Sekarang kau dah dapat aku. Apa lagi kau nak?" Andrea bertanya dengan muka kosong. Dah nama pun Andrea mestilah muka kosong. Tak muka kosong, muka serius. Ha dua tu la ganti dia.

"Korang ikat dia dekat kerusi tu. Ikat tangan dia lepastu tutup mulut dia. Aku tak nak dia bising. Aku nak pergi makan roti canai jap." Kemudian lelaki itu keluar dari gudang tersebut. Eh jap, ada ke kedai roti canai dekat British? Penat la hidup. Nak nak lagi bila ada penculik macam ni. Takde masa lain ke nak makan? Kalau ajak aku sekali takpa la jugak ni makan sesorang.

"Puan, puan duduk diam-diam tau. Sepanjang bos saya tak da ni, saya akan layan puan dengan baik. Saya takkan ikat puan tapi puan jangan lari. Nanti dia bunuh saya pulak." Eh baik betul penolong penculik ni. Tak macam bos dia. Dah culik orang pastu sedap hati dia ja nak gi makan roti canai. Dah la tak offer nak bungkus apa-apa. Ingat aku tak lapar ke?

"Hmmm ya." Andrea duduk je la atas kerusi tu. Bosan siak!

AC

"Mana Andrea?" Adryan bertanya dengan muka risau habis la. Tadi deme ambik anok kite, ni deme ambik bini kite pulok. Kan dah keluar loghat tah apa-apa. Makin biul ye.

"Dia bertukar dengan anak-anak dia. So sekarang ni kita kena turun padang pergi serang diorang." Ayden menunujukkan reaksi serius. Fal Dan Faz hanya senyap melihat reaksi daddy dan uncle mereka.

"Sediakan orang. Malam ni kita serang."

AC

"Asal kau tak makan ha?!" Lelaki yang menculik Andrea menengkingnya. Andrea buat muka beku. Lantak aku la. Risau la tu aku tak makan. Caring y'all.

"Kau makan sekarang." Lelaki tadi duduk depan Andrea dan nak suap Andrea secara kasar. Dipegangnya kepala Andrea dan ditekan nya. Sungguh Andrea mengaku dia terseksa. Bila la di orang nak selamat kan dia.

"Agak la bro, kakak aku tu. Kau nak aku potong tangan kau bagi anjing makan ke?" Kelihatan Arisha keluar dari kawasan gelap. Andrea dan penculik tu terkejut. Weh....

"Kkau bkukkan ddah matti? Akku ddah bbunnuh kkau kkann." Tergagap penculik tu. Andrea Still lagi blur. Macam mana orang mati boleh hidup balik?

"Orang noob je mati kat tangan kau." Arisha gelak besar.

"Semua cukup kan so anak buah kau yang bodo lagi bangang tu la yg mati. Dah la naik kapal terbang orang tak reti nak bayar kan dah mati." Arisha gelak jahat.

"Kau tak naik?" Habis tu yang dia nampak perempuan tu sapa?

"Tu semua hologram je. Kau yang bodoh buta IT." Arisha kemudian gelak berdekah. Kemudian Aaden pulak muncul dari depan pintu gudang.

"Weh aku tak nak tanya?" Aaden dengan senyuman Joker berjalan masuk dengan penuh gaya. Lagi la Andrea terkejut. Rasa nak pengsan. Asal orang mati hidup balik nak selamatkan aku?

"Kau bukan dah meletup?" Penculik tu pandang jengkel ke arah Aaden. Aaden smirk.

"Memang ni aku tengah meletup. Habis kereta aku seta*. Dah la aku sayang kereta tu. Nak suruh kau ganti kau bukan ada duit pun. Dasar anj***." Aaden kemudian melihat Andrea.

"Eh kakak aku tu asal kau culik? Dah la cuba nak bunuh kami. Lepastu culik kembar anak buah kami. Bodoh tak da otak." Aaden membalas sambil smirk.

Penculik tu tak senyap tapi terus menarik rambut Andrea kuat dan melempang kuat muka Andrea. Terkesan merah we pipi dia. Bibir pun pecah sikit. Nampak la darah tu. Nak lawan tak boleh dah kena ikat.

"Kau nak lepaskan bini aku atau kau nak mati dekat tangan aku?" Pedang samurai elok terletak dekat leher penculik tadi. Terus dia senyap berdiri angkat tangan paras bahu. Eh ni bukan kumpulan Black Diamond? Ketua dia kan memang guna pedang Samurai.

"Ok aku lepas. Kau siapa?" Penculik tu pelik. Dia cari masalah dengan TCM je kenapa Black Diamond join sekali? Mafia-mafia hebat dah ada dekat sini lah.

"Adry, apa kau buat dekat sini? Bukan kau sepatutnya kumpulan lain?" Penculik cuba berbaik. Mana tau dapat masuk kumpulan di orang kan.

"MANUSIA YANG KAU CULIK TU BINI AKU!" Terkejut penculik tu. Yang lain semua tersenyum kemenangan. Ni best bila abang ipar tunjuk belang depan kami. Selama ni dia sorok je. Yang lain pun tak tahu.

"Ssseriusssllllaaa..." Terkejut Penculik tu. Andrea cuma tengok Adryan lemah. Yes Adryan ketua mafia Black Diamond. Cuma dia senyap selama ni.

"Aku tak da masa nak layan kau. Kau sementara masih hidup ni, taubat banyak-banyak sebab tak. Lama. Lagi. Kau. Akan. Mati." Adryan kemudian mendukung Andrea. Haish kesian bini aku.

"Kenapa tak bagi tau sayang?" Andrea bertanya. Adryan senyap je sambil tersenyum. Tunggu ya sayang.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now