19| beach ball

3.7K 162 5
                                    

"Sayang...... Sayang..... Sayang...." Andrea menjeling Adryan yang mengada lebih. Sepak nak sepak? Bakal suami sapa ni? Ambil balik cepat.

"Alaaaaaa jangan la senyap. Jom la kita main pantai. Kita buat istana pasir nak?" Andrea kerutkan dahi. Pahal do perangai si Adryan ni? Mari balik perangai tak betul dia. Andrea pandang tempat lain.

"Ala sayang, pandang la sini." Adryan tarik muncung panjang. Andrea pandang Adryan dan tergelak. Kemudian dia bangun sambil menyapu seluar. Dah duduk atas pasir pantai, kau rasa?

"Lah, kenapa bangun?" Adryan memasamkan muka. Serius Andrea rasa nak tergelak berguling tengok Adryan. Kemudian Andrea senyum nipis. Layan Adryan kalah layan budak 5 tahun.

"Kata nak main pantai. Jom la. Better cepat sebelum aku tukar fikiran." Andrea mengugut. Adryan Tarik senyum lebar. Happynya titewwwwww....

Tetiba fon Adryan berbunyi. Adryan tengok fon dia. Tenuk betul orang yang call ni. Tak tau ke aku tengah date ni? Set** apa kacau aku date?

"Jawab la dulu." Andrea berjalan dulu sambil kemudian main dengan gigi air. Seronok pulak dia. Adryan jawab call sambil mata tak lepas pandang Andrea. Bahaya.

"Woih anak haram aku tengah date ni kacau asal babun?" Adryan hamburan kemarahan. Hish kalau aku bunuh kang apa tak dapat dia ni. Kita nak date la dia nak call bagai.

"Kisah pulak. Kau tau tak diorang dekat gila dengan kau? Kau awasi minah tu betul-betul. Sesaat kau kalih pandang, kau ada kemungkinan kau kehilangan dia." Seseorang di sana bercakap. Adryan senyap beberapa saat dan berpaling melihat Andrea yang tengah kutip siput.

Tak sanggup nak kehilangan dia. Dah la ni first time aku jatuh cinta, dengan ketua mafia pulak tu. Tapi tu la, dia ja mampu usik hati aku.

"OK. Papahal rojer. Blah lu." Adryan menamatkan panggilan kemudian berjalan mendekati Andrea yang terbongkok kutip siput. Future wife sapa yang comel sangat tu?

"Wei!!!!! Jom main beach ball!!!!" Tadi aman je, tetiba muncul manusia ni. Siapa manusia tu? Dia ialah Wan. Adryan tarik nafas perlahan. Kawan-kawan perangai cam binatang haram betul. Bagi la aku nak date dengan future wife aku dulu pun.

Andrea pusing menghadap Wan. Dia tayang muka bersahaja, tapi tak senyum. Andrea kan susah nak senyum. Tu la masalahnya. Nak main beach ball tak? Nak main tapi tak pandai. Sayang nya aku tak pandai. Kalau aku tau dulu memang aku pergi la kelas sukan.

"Jom la bakal pengantin baru!!!" Andrea syak Wan ni kecil dulu tertelan mikrofon kut. Melalak macam keldai je tak habis-habis.

"Sabar la. Kau ingat aku ni macam doktor magik? Muncul sana muncul sini." Adryan merungut. Andrea pandang je. Malas nak ambik tahu. Join je la diorang main. Andrea masuk koc perempuan. Adryan masuk koc lelaki.

Diorang semua main elok je. Andrea pun siap boleh balas lagi. Dia ambik pastu surf. Memang ada yang ternganga jugak la tengok. Kemudian Andrea banyak bersembang dengan Zaf, sudahnya dia tak nampak bola datang mendekat ke arah dia. Mendekat.... Mendekat....

POK!

Pandangan Andrea semakin gelap sebelum dia jatuh. Adryan berlari mendapatkan Andrea. Ya Allah selamatkan la bakal isteri aku. Andrea tak sedarkan diri.

"Jom bawak pergi hospital!" Adryan terus mencempung Andrea yang kecik molek je ke kereta dan memandu ke Hospital.

"Hish! Waktu ni la bola nak datang. Target dah nice dekat kepala dah tadi." Seseorang sedang menyorok belakang pokok sedang membebel. Kemudian dia didatangi seorang lelaki tua.

"Waktu-waktu panas memang sedap makan dan minum kelapa." Seseorang itu garu kepala. Masa bila aku cakap pasal panas bagai ni? Dah tu sapa pulak orang tua ni?

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now