42| crave

3K 146 6
                                    

"Sayang, Nah laksa." Guess what? Andrea ni sejak mengandung anak kedua ni kan, makin perangai manja dan pelik-pelik je. Semalam dia nak makan Nasi kerabu. MANA NAK CARI NASI KERABU TENGAH-TENGAH BANDAR BRITISH NI?!!!!

Tapi tu lah nasib menyebelahi Adryan bila Mrs. Adryele tahu masak nasi kerabu. Kalau tak mengidam lagi la si Andrea tu.

"Bubur badak berendam ada? Please Bae, Sayang nak yang tu." Andrea buat muka comel. Adryan tarik nafas, we orang mengandung memang macam ni ke? Baru sejam lepas dia mintak laksa, ni aku dah beli dia mintak bubur badak berendam pulak. Asal kau tak mintak bubur nasi McD je? Senang sikit kerja. Takda la susah kan?

"Mana nak cari sayang?" Adryan tetap senyum tengok Andrea. Andrea punya kandungan pun dah 8 bulan. Memboyot je dia ni. Faz dengan Fal? Dengan mummy di orang la.

"Sebenarnya kan bae, sayang nak bae buat sendiri. Ikut je internet." Andrea sengih tak bersalah. Adryan tu dah la baru balik kerja. Balik-balik kena layan perangai manja bini lagi. Hmmm nasib sayang.

"Apa nama tadi?" Adryan dah pegang fon siap-siap nak cari. Kang kalau tak cari
Ada jugak yang merajuk bawak diri pergi Disneyland. Kan dah tertukar mana Princess mana isteri. Ye la isteri lawa sangat.

"Bubur badak berendam." Andrea tersengih. Adryan geleng perlahan. Haish dah la comel bini aku ni.

"Bahan-bahan dah ada ke sayang?" Adryan tuju bilik baju. Takkan nak masak pakai kemeja kan? Alah orang perempuan masak pakai baju kelawar je apa ada hal. Perempuan multitasking ok.

"Dah ada dah. Sayang suruh Arisya beli tadi. Sayang craving sangat dah hmmmmm." Tetiba Andrea buat muka sedih. Ah sudahhhhh...

"Ni kenapa pulak sayang?" Adryan duduk sebelah Andrea dan pegang tangan Andrea. Kemudian dia mengusap pipi Andrea.

"Sorry kalau sayang menyusahkan bae." Andrea buat muka monyok. Alaihhhh tadi punya happy ni sedih balik. Perempuan memang emosi tak pernah setempat ka macam mana? Melayang-melayang dibawa perasaan. Ecehwah gitu...

"Tak de la. Bae kan sayang sayang. Kalau bae sayang, bae sanggup buat apa je untuk sayang. Sayang dont worry be happy eh." Ingat pun kat kita, ingat ke pikir craving dia je. Tapi tak pe la. Dalam perut tu anak aku jugak. Kalau bukan anak aku, pandai-pandai la kau nak hidup.

"Sekarang ni, sayang rest eh. Bae nak turun masak." Kemudian Adryan turun ke dapur. Mana putera-putera? Entah mana pulak la Arisya bawak dua orang putera tu. Semakin nakal je anak dua orang tu. Ikut habit Arisya la.

Semoga dapur tak terbakar ye bila Adryan masuk dapur. Risau ye semuanya.

Adryan sediakan semua bahan-bahan. Wah nak tanya Adryan pernah masak ke? Rasanya tak tapi tak salah mencuba. Tengah Adryan leka dengan kerja dia, Faz dan Fal masuk dapur senyap-senyap.

"Papa, what are you doing?" Faz bertanya. Senang nak kenal Faz dengan Fal ni. Faz jenis banyak cakap dan dia adik. Adik kan jadi tak berapa nak tegas sangat. Fal abang. So dia jenis beku. Jarang cakap. Tapi kalau dah berpikir tu, sampai matahari dah.

"Im cooking for your mama." Adryan berhenti dan memandang anak-anaknya. Kemudian dia tersenyum.

"Where's your mummy?" Pelik bila Arisya tak da. Selalunya mana kembar ni ada, dia ada. Ya la kan, Andrea kan mengandung. Di orang pulak banyak musuh. Arisya tak da ibaratkan pagar di orang dah hilang.

"Mummy standing on the top shooting birds using her gun." Jawapan lurus dari Fal mengejutkan Adryan. Haish minah tu kan pelik-pelik betul. Nasib tak bawa anak aku naik atas bumbung. Ingat rendah ke cik kak? Banglo 3 tingkat tu. Kalau jatuh tu tak mati mesti patah riuk.

"Nasib anak papa tak naik." Adryan hembus nafas lega sebelum sambung menguli. Hadoi ni semua kerja perempuan we. Arisya kan perempuan? Oh no dia tak boleh. Dia tu kalau bunuh orang pandai la. Kang nanti dia terletak racun kang tak pasal mati bini aku.

"Kita orang naik jap tadi. Lepastu Mummy suruh turun. Dia cakap kalau jatuh dia tak nak bertanggungjawab." Terhenti jap tangan Adryan. Nasib tak mati anak aku woi.

"Now where is your mummy?" Adryan cekak pinggang. Nak kena Arisya ni.

"Yow aku ada tembak satu manusia ni. Dia kata kawan kau. Aku ingatkan anjing tadi. Rupanya orang. Kau pegi balut bahu dia." Arisya masuk ke dapur sambil memusingkan pistol di tangannya. Adryan bulatkan mata. DIA. TEMBAK. KAWAN. AKU?

"Kau tercegat apa lagi? Pergi la depan. Masakan tu biar aku masak. Bubur badak berendam je pun. Dalam poket lah!" Arisya menolak Adryan, Faz dan Fal kedepan.

"So let's start cooking." Arisha di dapur dengan tugas dia manakala Adryan ke ruang tamu melihat sapa yang datang. Double F dah masuk bilik dulu. Ngadu mengantuk.

"Assalam, who are you?" Adryan mulakan salam. Entah sapa tak kenal.

"Waalaikummussalam. Hey Adryan! Im Stephan your friend." Stephan memegang bahu dia berdarah. Dah la pakai baju t shirt warna biru cair. Hmmmmm...

"Wait here I take the First Aid kit." Adryan bergegas mengambil First Aid kit dan mengubati luka Stephan.

"Sorry la Steph. Yang tembak kau tu adik ipar aku. Dia jaga rumah ni." Adryan menerangkan setelah luka Stephan diubati.

"Susah eh nak masuk rumah kau. Macam-macam cabaran." Stephan tersenyum walaupun bahu dia sakit. Padan muka. Hahahahahha...

"Nak buat macam na." Adryan tersenyum nipis. Mereka diam sebentar sebelum Adryan buka mulut nak bertanya.

"Asal kau datang jumpa aku? Selalunya kau la orang yang paling suka pangkah aku." Adryan mengerutkan dahi.

"Aku nak sign kontrak dengan kau. Sebab tu la aku datang. Kau nak tak? Lagipun kan aku baru kat sini." Stephan bawak keluar fail untuk diberikan kepada Adryan.

"Asal kau tak bagi dekat PA aku je? Hantar dekat office kan senang." Adryan pun pelik kenapa sampai nak datang rumah bagai.

"Saja la. Kan kita dah lama terpisah. Tetiba Rindu Kat kau." Stephan tersengih. Adryan kerutkan dahi. Hmmmmm ada yang tak kena dengan Mamat ni. Tapi Adryan buat muka cool lagi. Relax dulu...

"Ada je kau. Ha mai la fail tu." Adryan mengambil fail tersebut dan mula menyemak.

"Ok. Kita boleh bergabung. Selebihnya kau boleh confirm dengan pekerja aku." Adryan meyakinkan Stephan. Kemudian Arisha keluar dari dapur dan berdiri belakang Adryan, depan Stephan.

"Kalau kau nak kontrak hotel tu aku bagi. Kalau kau kacau keluarga ni, kontrak nyawa kau pun aku akan tamatkan. Ingat tu." Kemudian Arisha berjalan naik ke atas. Adryan tahu Arisha nak jaga keluarga ni. Yes, she is anonymous.

"Seram eh adik ipar kau. Aku balik dulu. Assalamualaikum." Selepas mereka bersalaman, Stephan keluar dari rumah Andrea. Seram alih duduk dalam rumah tu. Tambah lagi adik ipar dia tu.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now