11| jodoh?

4.3K 196 2
                                    

"Kita naik kereta ni." Andrea mengeluarkan sebuah kereta. Lamborgini Aventador menjadi pilihan hati Andrea nampaknya. Adryan mengangguk. Dia ingat lagi pesanan si Arisha. Aku nak hidup lagi woi!

"Kau drive." Dari tadi suara si Andrea je yang bergema. Adryan senyap. Dia tenang bila dengan ketua mafia ni. Orang lain takut tapi dia rasa tenang dan selamat bila ada dekat sisi dia. Yes aku dah gila.

"Asal kau senyap si**. Aku bosan kut." Andrea dah berbunyi bila kereta mula memasuki highway. Adryan mengelengkan kepalanya.

"Tak de idea la nak sembang pasal apa. Tu yang aku senyap tu." Adryan berani kan diri balas apa yang dia cakap.

"Eleh dengan family aku yang lain ok je. Kenapa pulak dengan aku kau nak malu pulak? Bullsh**." Andrea mencarut lagi. Adryan senyap je. Malas nak layan.

"Dah yang lain tu sekepala dengan aku." Andrea juling kan biji matanya melihat Adryan.

"Kau nak kata aku kepala petak? Kepala tiga segi?" Andrea membalas. Adryan tergelak. Comel la crush aku ni. Eh!

"Kau ni comella. Aku tak kata pun kau kepala petak ke kepala tiga segi ke. Yang aku maksudkan ialah aku kelu nak cakap dengan kau." Ujar Adryan lembut. Andrea pandang Adryan. Pahal do ba** ni?

"Kau manusia pertama selain dari family aku yang berani puji aku. Wow congrats bro." Andrea dah mula tersenyum. Adryan pandang Andrea sekilas. Serious comel. Kalau mak ayah si Andrea ni ada, memang wajib aku hantar pasukan meminang. HAHAHAJKJK ok rombongan meminang.

"Kau asal mana sebenarnya?" Adryan bertanya. Sebenarnya dia pun blur lagi dengan adik beradik pelik tahap babun ni.

"British. Kalau nak diikutkan dulu grandmaster aku orang sini. Malaysia. So kiranya Malaysia ni pun tempat aku gak ah." Andrea tersengih. Dia dah la jarang nak buka kisah hidup dia tetiba dengan mamat ni semua aku bagi tau. Ketiberan apakah apakah?

"Ouh. Aku ni kau tak nak tanya ke?" Adryan mengangkat kening sebelah. Matanya memerhati Andrea di tepi tapi Andrea tak nampak. Dah rayban terletak elok atas batang hidung. Andrea berpikir. Perlu ke aku tau?

"Cite je la. Aku bosan gila ba** ni." Andrea melentok kepalanya ke arah Adryan tapi tak kena bahu Adryan pun. Adryan tersenyum suka.

" Aku ni kalau nak diikutkan darah mix. Sebernanya dad aku pun orang British. Mom aku je orang KL." Adryan tersenyum. Terbayang family kecil dia. Bila lah nak balik jumpa family aku.

"Buat masa ni kau tak boleh balik Adryan. Nyawa kau dalam bahaya. Kalau kau ada pilihan antara love or lost mana kau pilih?" Andrea bertanya soalan. Bukan main-main tau. Ada makna tersirat. BEGITULAH.

"Aku tengok keadaan. Tapi kalau dengan kau aku akan pilih love sebab aku tak sanggup nak lost kau." Adryan mengetatkan wajah. Ya dia serius. Dia sayang Andrea. Dia nak Andrea jadi bidadari dia.

"Ok....." Tak tahu nak balas apa. Sawan hantu mana yang rasuk dia pun aku tak tahu. Tetiba cakap macam tu. Tapi kenapa aku rasa bahagia?

"Macam mana hotel kau?" Andrea bertanya. Adryan tau Andrea nak ubah topik. Kata berani sangat. Sekali aku luah perasaan kan dah kelu. Atau adalah ini sebuah reject?

"Macam mana kau tahu pasal hotel aku?" Adryan kerut dahi. Ok ni pelik. Aku tak da langsung buka cerita pasal hotel bila dengan di orang ni tapi kenapa tetiba dia tanya. Adryan tengok Andrea blur.

"Kau tak payah nak buat muka macam tu. Satu dunia kenal kau tu anak jutawan dan dah banyak hotel kau buka dekat luar negara. Aku tembak karang naya ja." Andrea bebola matanya. Over. Jangan buat macam kau tu tak dikenali dunia boleh? Menyampah nyah aku.

"Oh Ye ke? Hotel aku ok je. Alhamdulillah everything is fine." Adryan tersenyum dan menggaru belakang tengkuknya. Aih segannya bila tau ramai yang kenal aku sebernanya.

Dan masa menyelamatkan keadaan. Mereka sampai di jeti tepat masa yang diikutkan. Adryan menggeliat. Penat we memandu. Ingat Langkawi dengan KL dekat?

Mereka keluarkan barang dan berjalan mendekati Arisha, Marya, Ayden, Aaden, John dan Jack. Arisha tersenyum mengejek. Pahal anak haram ni? Andrea mendengus.

"Mengumumkan ketibaan pasangan bahagia dan paling Sweet. Iaitu Andrea Collins Ady Collins dan Adryan Rayyan bin Adryan Daniel." Arisha menepukan tangannya gemuruh. Wajah Andrea kelat. Adryan pandang muka Andrea kemudian dia membisikkan sesuatu. Dan automatik Andrea tersenyum senget. Macam-macam Adryan ni.

Reader's nak tau apa yang Adryan bagi tau Andrea. Ha ni bawah ayatnya

"Senyumla. Sebab senyuman kau semanis gula, secantik bunga." Adryan menjarakkan mulutnya dari telinga Andrea dan tersenyum. Andrea melirik ke arah Adryan. Dia tersenyum. Nak ulang. TERSENYUM.

"Baldi Please!!!!!" Ha tu bahasa Rojak + Hindu paria punya bahasa. Siapa lagi kalau bukan Aaden dengan Jack. Kan aku dah kata perangai di orang cam si**.

"Mana ferry?" Andrea bertanya mendatar. Wajah dia dah kelatkan. Biarkan. Kalau di orang kacau aku tembak. Kisah pulak aku korang sapa.

"DAH SAMPAI!!!!" Kalau dekat rumah tadi John yang buat perangai sawan babi menjerit pala Hotak apa tah sekarang ni si Jack pulak yang menjerit. Sesuai sangat kalau aku nak campak masuk laut.

PUK

"Annoying la. Mampus sila?" Ayden yang baru balik dari dari beli roti mengetuk kepala Jack. Muka dia ketatkan. Roti diagihkan.

"Thanks bro." Andrea dan Adryan mengucapkannya serentak. Arisha dah menepuk suka. Andrea tengok si adik yang perangai macam anji** tu. Teringin nak tepuk jugak. Sekali dengan dahi dia aku pepuk sekali jap gi. Karang ada yang merah dahi nanti.

"Kuat jodoh korang." Marya tersenyum senget. Dia perhati lama dah di orang ni. Memang caya la Arisha dapat detect yang si Adryan tu suka dekat Andrea. Dan sebab tu dia bagi pair tadi tu. Sesuai sangat.

"Pergi matila korang." Andrea membalas mendatar. Apa kena dengan hari ni? Kenapa aku dengan Adryan semakin rapat? Adryan pun. Tak takut ke dengan aku? Aku ni ganas tau.

"Hidup lagi. Muahahahahaha." Arisha memang menguji kesabaran Andrea. Adik sapa ni? Ke mummy ada pungut dia mana-mana dulu?

"Dah Jom gerak. Perangai kau makin lama makin ba** je aku tengok, Ar." Ad yang berjalan di sebelah Ar dijeling. Sepak nak sepak? Maklum la waktu ni Aaden masih boleh di control.

"Mampus aku la set**. Kau apa tau?" Ar menjelirkan lidahnya. Ad Juling mata. Akak sapa ni woi? Kutip balik. Menyemak si** minah ni.

Mereka berjalan menaiki private yacht. Tanya ferry, naik yacht. Haha. Ok back to the story. Yacht tu Andrea punya. Memang tak la nak bersesak naik ferry. Pigi mati.

Private yacht dua tingkat tu riuh dengan suara Arisha bergaduh dengan Jack dan Aaden. John dengan Ayden tengok rasa nak bagi penyepak je.

Marya dah hilang dan tak dikenal pasti. Pergi tidur kut. Adryan pun rehat. Penat memandu. Andrea ada dekat depan yacht dengan teropong dekat tangan.

Kena selalu alert dengan apa yang jadi. Pakaian Andrea pun dah berubah. Dia pakai pakaian santai je. Rambut pun semua lepas je. Kemudian Adryan jalan dan bersandar di tepi Andrea menghadap bertentangan tepi Andrea.

"Kalau kau dengan aku dah halal kan, boleh aku peluk kau atas yacht ni." Andrea turunkan teropong nya. Dia tengok Adryan. Dah la putih, dengan pakai t-shirt hitam sleeveless nya. Dengan seluar takat betisnya. KAU INGAT KAU TAK HOT KE? HABIS MATA SUCI AKU!!!!!!

wahai angin laut. Tolong terbangkan Adryan. Tergugat iman we.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now