23| fainted

3.4K 155 2
                                    

Kepala aku pening! Aku ada terhantuk kat mana-mana ke ni?

Andrea mengelamun kemudian terus bangun terduduk bila seorang lelaki dengan selambanya masuk ke biliknya. Nak mampus ke?

Eh jap! Adryan latu! Apa dia buat dalam bilik aku ni? Kemudian Adryan berjalan mendekati Andrea. Dia duduk di birai katil yang menempatkan Andrea. Kemudian Adryan mengusap perlahan kepala Andrea dan menghadiahkan sebuah kucupan di dahi Andrea. Adryan tersenyum.

"Macam mana? Feeling better?" Adryan dengan tersenyum tak hilang lagi memandang Andrea. Andrea kerut dahi.

"Kenapa kau dengan selamba ja masuk bilik aku? Di orang tak marah ke? Kalau kena tangkap basah macam mana?" Bertalu soalan dari mulut Andrea membuatkan Adryan tersenyum dan tertawa kecil.

"Banyak nya sayang. One by one la." Adryan memegang tangan Andrea dan mengusapnya lembut. Andrea pandang Adryan tajam. Aku sembelih juga kau ni karang.

"Im your husband la. Buat apa la nak masuk bilik isteri pun kena marah? Kita dah kahwin pun tengah hari tadi, nak tangkap basah apanya sayang oi?" Adryan menggosok kepala Andrea perlahan. Serius dah macam budak-budak dah Andrea tu dilayan Adryan.

Kemudian, dengan perlahan apa yang dah jadi tengah hari tadi kembali masuk dalam minda. Oh sh*t! Im married. Muka Andrea terus merah membahang. Adryan tergelak besar. Andrea jeling Adryan.

"Pergh jelingan sayang padu! Menusuk kalbu! Hahahahahahaha." Ketawa Adryan kedengaran lagi. Andrea mencebik. Benci betullah dengan Adryan ni. Rasa nak campak pergi Madagascar je.

"Blah la! Nak keluar." Andrea menolak Adryan sehingga Adryan jatuh di atas lantai bilik. My God, kasarnya bini aku! Adryan tersenyum dan tergelak kecil. Macam-macam la bidadari kecik ni!

Andrea berjalan perlahan turun tangga. Pening tak hilang lagi ni. Kemudian Adryan berdiri di sebelah dan membantu. Lambat pulak Andrea ni. Dukung je la. Idea terlebih cerdik keluar dari otak yang well known cerdik dia. Andrea yang berjalan perlahan diangkat ala bridal style turun ke ruang tamu yang menempatkan semua kawan kawan yang belum balik lagi.

"Bersweet pulak dia. Habis bersemut mata aku!" Yaz yang memandang mereka dengan pandangan meluat. Tau la dia dah kahwin, tak payah la menunjuk. Hormat sikit orang yang single lagi ni.

"Karang kalau ada yang terlanding dekat antartika jangan tanya kenapa." Andrea dengan muka pucat memberikan amaran.

"Ish laki bini ganas. Seram nau." Wan yang tadi senyap dah terkekek bergelak. Yang lain pandang sepi. Dalam otak kata -lawak not found-.-'

"Kenapa muka you pucat?" Qallish ambil berat. Adryan pandang sepi je Qallish. Asal tak merapu dengan bini aku dah!

"Penat kut." Andrea tersenyum nipis. Qallish membulatkan mulutnya berbentuk 'o'.

"EH you kenapa pengsan tadi? You pregnant ke?" Soalan kurang cerdik dari Elly. Yang lain pandang Elly tajam.

"Aku baru kahwin kut. Tak sampai waktu malam lagi pun. Nak pregnant jadah apanya? Soalan tu biar bertaraf kau sikit. Dah kerja Engineer tu buat cara macam Engineer sikit." Adryan membebel panjang lebar. Kemudian Arisha datang dan duduk di sebelah Andrea. Tengok tu, selamba badak dia je!

"Kau oktak? Dah tau diri tu tak mampu nak berjaga lama tapi degil tak nak rehat. Sibuk nak gubah hantaran jugak. Kan dah kena pengsan. Riuh rendah tadi kau tau tak?" Arisha sambung bebelan Adryan. Kemudian Arisha merasa suhu badan Andrea. Kemudian dia mengangguk kan kepalanya sedikit.

"Kau ok dah. Jangan nak buat perangai degil tu sangat. Nanti kau jugak macam bangang tak sedar diri." Yang lain terkejut. Andrea tak dapatkan rehat yang cukup?

Adryan yang melihat Andrea tunduk je terus peluk bahu Andrea dan sandarkan kepala Andrea ke dadanya. Tidur sayang.

"Rehat kan diri tu. Sayang ni jangan bagi bae risau. Sayang tu tak cukup rehat. Tido. Nanti bae angkat sayang naik." Adryan dengan lembut mengucup kedua belah mata Andrea dan tak sampai seminit pun Andrea dah terlena.

"Pergi la hantar dia naik atas dulu. Nanti tak selesa." Zaf bagi cadangan. Tetapi tetiba Arisha mencelah.

"Better jangan tinggal dia seorang bila dia sakit macam sekarang ni. Nanti dia akan meraung kalau tak bau or nampak kau, Adryan. Peluk je dia. Andrea tu tak banyak songeh. I know my sister better. Blah." Kemudian Arisha berjalan naik ke biliknya. Adryan terus peluk Andrea. Kemudian dia memandang ke arah kawan-kawannya.

"Apa perkembangan terkini?" Adryan dengan muka serius bertanya.

"Serius kau nak bincang dekat sini?" Qair yang dari tadi senyap dah mula bercakap.

"Aku nak tau perkembangan je." Adryan tetap dengan pendirian yang tak berapa nak tegasnya. Tapi sekarang, hmmmm tak tahu la....

"They was here.... When your ceremony still on going. But now they had gone. Trash." Qair membalas mendatar. Yang lain mengangguk paham. Adryan terdiam sambil tangannya mengusap kepala Andrea.... Tak nak lepaskan kau. Tak sanggup hidup tanpa kau.

"Hmmmm bae.... Please dont leave me.." Andrea yang tengah tidur mengigau. Adryan memeluk Andrea kejap. Jangan la jadi apa-apa. Baru kahwin ni.

"Tak la sayang. Im here k." Andrea yang mendengar suara Adryan terus membalas pelukan Adryan kejap membuatkan Adryan tersenyum nipis. Kemudian dia memandang kawan-kawanya yang memandangnya dengan kening terangkat.

"Tak sangka kau penyayang sampai macam ni sekali. Ingatkan menganjing je dua puluh empat jam. Dah la tu, kau bawak dia naik atas. Kesian aku tengok." Yaz yang selalu menganjing pun pandai jugak tengok keadaan ye....

"OK apa-apa pun korang roger ye. Aku nak bawa dia naik atas. Kesian dah ni. Assalamualaikum." Yang lain kerut dahi.

"Pergh kenapa aku rasa syaitan tu makin alim je? Berkat jadi suami orang kut." Qair yang senyap buka mulut lagi.

"Kau tu pulak bila? Takkan dah nak mampus baru nak pikir insaf?" Pergh ayat menusuk kalbu betul si Wan. Qair menjeling Wan. Kalau kat atas tu makin alim, ni kat bawah ni makin Abu jar.

"Korang tak nak balik ke?" Zaf yang dah bangun memandang mereka seorang per seorang. Sibuk bergaduh sampai lupa ni bukan rumah dia. Haila teman-teman bangang ku....

"Rasa nak tido sini pulak." Wan menarik Qallish kuat dan mengheret ke arah pintu. Paletak Lu! Sebelum Qallish buat perangai yang akan membuatkan kami rasa nak ikat dia kemudian campak dari 150 km dari langit ke tanah. Biar hancur berkecai dengan perangai tak matang dia tu.

"SAKIT BADAK!!!!!" Bergema jeritan Qallish macam puntianak lelaki. Huuuuu seram~~~.... Sangat.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now