7| saidina

5.3K 203 4
                                    

"Ar, Ad, Jack." Andrea memanggil mereka yang tengah main Saidina. Boleh pulak di orang ni lepak main Saidina dekat ruang tamu ni. Dah tak de kerja ke?

"Eh ba**, tu rumah aku!" Ar menjerit ke arah Marya. Marya selamba ja buka hotel kat situ.

"Tanah aku." Marya membalas sambil menjelirkan lidah.

"We Adryan kau lalu jalan aku. Bayar cukai!" Ad sergah Adryan. Adryan kerut dahi.

"Tu tanah akulah!" Bukan tadi aku ke yang beli tanah tu? Aku nak buat hotel. Andrea mengecilkan mata memandang mereka. Ini kalau aku gantung sekor-sekor pun best ni, lagi-lagi gantung dekat kipas.

"Jack, Ar, Ad. Kau pekak ke aku panggil?!" Andrea dah melaung nama mereka dengan muka tak puas hati. Ni kalau tak dengar jugak aku tak tahu la nak kata apa.

"Masa bila kau panggil kami?" Jack dengan muka habis innocentnya bertanya. Andrea buat muka redha. Hadapla kan, kau yang panggil dia datang sini.

"Aku nak korang keluar dari rumah ni." Mereka dah bulatkan mata, serius la si Andrea ni. Gila ke? Sawan ke? Mereng ke? Saran ke? Pening ke? Op sudah. Melalut je lebih.

"Tak payah nak over sangat. Aku nak korang pergi keluar bawa Adryan tu keluar. Ada hal aku nak bincang." Andrea membalas. Poyo je lebih di orang ni.

"Lah kenapa tak biar kami duduk rumah je?" Ad pulak tanya. Andrea Juling kan matanya. Kalau dah suruh pergi jalan tu jalan je la.

"Akak tak bodoh lagi nak libatkan orang luar masuk campur urusan peperangan. Kita banyak masalah lagi sekarang ni. Kes dia tu kecik je. Ni nanti lepas ni korang keluar pergi beli baju ke apa yang patut sebab esok kita nak pergi Langkawi. This Is not a vacay guys." Baik bagitau awal-awal. Budak-budak ni bukan boleh percaya sangat. Nanti sampai sana mulalah nak melawat la apa lah. Karang tolak masuk laut apa pun tak dapat.

"Vacay!!!!! Tak sabar nya! Ar nak pergi makam Mahsuri, nak pergi Idaman suri... Nak pergi....." Andrea dah bengang. Adik siapa yang bang*** tertinggal dekat sini ni? Bukan adik aku ni.

"Bab** kita bukan pergi vacay. Ada hal dekat sana. Department kena serang dia sibuk nak pergi jalan." John yang baru turun dengan Ayden hanya membalas mendatar. Dia nampak muka Andrea nak makan orang. Dari nanti Arisha kena baham better dia yang balas.

"Ada aku kisah?" Arisha buat muka menyampah. Kami pun tengok naik menyampah. Bila Arisha ni pemikiran dia nak matang? Tak habis-habis dengan perangai 6 tahun dia tu.

"Ba** senyap. Andrea bengang tu. Set** tu tengah tengok kau." Marya di sebelah Arisha membisikkan sesuatu. Arisha angkat bahu. Mana aku nak tahu. Dah aku ni lawa sangat sampai dia suka sangat tengok aku. Nak buat macam mana kan? Biasalah hidup jelitawan macam aku ni. Minah ni kalau dah puji diri sendiri orang gila pun insecure tengok.

"Ar kalau kau nak buat perangai, memang nanti kau balik sana seorang la. Aku akan pastikan benda tu." Andrea dah pandang Arisha dengan mata tajam dia. Memang tajam. Adryan yang pandang pun kecut perut. Letak lobak pun boleh terhiris ni... Hehehehe

'Perempuan ni memang creepy semacam eh?' hati Adryan membisik. Kemudian dia tersengih dan menggelengkan kepalanya perlahan.

"Kau dah kenapa?" Jack bertanya. Dia nampak apa yang dibuat Adryan tadi. Adryan tersengih. Kantoi pulak!

"Kenapa?" Adryan meliarkan matanya. Niat nak cari Andrea. Tapi dia dah hilang. Memang cepat betul ghaibnya perempuan ni.

"An gila tu dah Blah. Jom la kita jalan-jalan. An bagi kad." Arisha mengajak mereka di hadapan. Dia mencari manusia yang patut dijadikan pemandu. Dia malas nak Drive.

"Kad apa?" Adryan bertanya dengan muka blur nya. Arisha lepas nafas perlahan. Ingatkan Aaden dengan Andrea je yang suka buat perangai bo** ni. Ramai lagi rupanya.

"Kad kahwin kau dengan An sengal tu." Arisha menjeling Adryan. Menyampah aku buat muka Innocent. Kalau aku lepaskan tembakan memang parah dah.

"Eh...." Adryan kerut dahi. Kenapa pulak dengan kad kahwin? Masa bila aku nak kawin dengan ketua mafia tu? Tak pasal kena tembak dengan riffle naya ja.

"Bo** nya kau ni. Ni kad kredit. Andrea bagi. Tak payah susah nak guna duit kita dah." Arisha menerangkanya. Blur! Aku tak tahu la apa dosa aku kena hadap manusia blur ni. Seksa amat!

"Aku tahu la kad kredit. Tapi kenapa Andrea bagi? Aku ada je duit aku sendiri." Adryan rasa bersalah bila Andrea layan dia macam tu. Aku bukan sesiapa pun yang dia nak bagi sampai macam tu sekali. Lagi pun aku ada je duit aku sendiri. Duit aku pun makan 5 keturunan pun tak habis. Bak kata orang la.

"Kau jangan nak mengada boleh? Andrea tu kedekut nak mampos. Bila dia dah bagi kad suruh shopping tu pergi je pergi je la. Aku tahu kau anak jutawan. Tapi buat sementara waktu ni kau guna je lah duit Andrea tu. Tak luak pun." Jack dari tepi menepuk bahu Adryan. Kedekut?
Serius la.

"Jack. Kau drive." Arahan dari Ar hanya dibiar sepi. Masing-masing buat tak tahu je. Arisha dah bengang. Aku lah..... Banyak kena sabar dengan di orang ni. Tembok kesabaran kena kebal woih.

"Hey Bast***! Dont you hear what im talking about?" Arisha dah bengang. Arahan aku punya senang pun tak boleh nak ikut lagi? Ke nak aku bagi arahan dalam bahasa Arab? Bahasa Melayu punya senang nak paham pun tak reti-reti nak paham.

"Im hearing you bit**!" Jack menjawab. Ad angkat bahu. Adryan buat muka kosong dah tak kena sebut nama nak sibuk Buat apa kan? Sibuk kang kena pulak. Baik diam macam tak wujud.

"You the big basta**!" Arisha berjalan ke luar rumah diikuti yang lain. Berani tak nak ikut? Arisha kalau dah mengamuk, lebih kurang macam Andrea dah. Peduli apa siapa, yang penting baran tu lepas. Kena sepak ke kena tembak ke, terima je lah. Dah berani cari gaduh, berani la nak kau nak tanggung.

"Jack Drive. Aeon. Adryan kau GPS." Arisha bagi arahan. Yang lain mengangguk. Dengan arahan tu, Adryan duduk sebelah pemandu, Arisha duduk belakang dengan Aaden. Jack tenang memandu.

"Ar, lapar la." Ad di sebelah merengek. Dia tu kalau dah lapar perangai memang macam mintak kaki la. Arisha kerut dahi. Baru dia ingat yang mereka tak sempat nak jamah apa-apa pagi tadi. Asyik sangat dengan Saidina. Itulah padahnya.

"McD Please. Aku pun lapar ni." Arisha bagi arahan lagi. Jack senyap je sambil memandu. Adryan sekali-sekala bercakap bagi memudahkan pemanduan Jack.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now