20| sing

3.5K 163 12
                                    

"Sempena ni malam terakhir kita kata sini kan, kita buat nyanyian nak?" Ujar salah seorang kawan Adryan. Adryan tersenyum penuh makna. Kemudian dia memandang Andrea. Andrea perasan perubahan pandangan Adryan menjongketkan kening sebelah.

"Apa?" Jangan dia minta bukan-bukan sudah. Aku bukan hebat menyanyi ni. Sekali ribut taufan ha baru nak menyesal sebab suruh aku menyanyi.

"Sayang nyanyi." Adryan buat muka comel. Andrea menjeling menyampah. See? I know it.

"Pala hotak kau ah." Balas Andrea mendatar. Rambut dia dilepaskan. Alah saja lepas rambut.

"Alaaaaaaaaa..... Boleh la sayanggggggg.. " Adryan buat dah perangai mintak kaki dia. Andrea lepas nafas perlahan. Macam mana aku boleh suka mamat bangang terlebih ni? Siap setuju nak kahwin lagi? Bala apa tuh.

"Why me?" Andrea bertanya tanpa melihat Adryan. Adryan tersenyum. Perancangan hampir berjaya. Almost....

"Aku tak pernah dengar kau nyanyi." Fakta kuat lagi kukuh diberi. Andrea raup rambut ke belakang. Apa lagi alasan? Terima je la. Sekali tsunami datang jangan salah aku.

"Ok." Andrea meminta Adryan memetik gila sedang dia menyanyi. Andrea memilih lagu Innocent dari Avril Lavigne.

"Wake and up I see everything,
Was OK,
The First time in my Life,
And Now so quiet,

Slow and Down,
I Look round,
And im so amaze,
I think about,

The Little Thing,
That Make life great,
I wouldnt Change,
A Thing about it,

This Is the best feeling,
This Innocent,
Is brilliant,
I Hope that it would Stay,

This Moment is perfect,
Please Dont go Away,
I need you know,
And im hold on to it,

Dont you Let it,
Pass you by,
It Bliss should think you dreaming,
It a Happy Inside your feeling,

Its a Beautiful and make you wanna Cry,
It so Beautiful and make you wanna cry.
This Innocent is brilliant,
I Hope that it would Stay,

This Moment is perfect,
Please Dont go Away,
I need you know,
And I hold on to it,
Dont you Let it Pass you by.... "

Semua yang ada tepuk tangan. Siapa sangka gadis yang menyanyi merdu tu seorang ketua mafia yang digeruni ramai.

Jangan ada yang pengsan dapat tahu benda tu dah. Tapi setakat ni yang betul-betul tahu identiti Andrea cuma Adryan. Tu pun selepas berjaya Ayden pergi buka cerita. Ada dalam bab 3 tak silap.

"Sedap. Nice la. Suara sedap, tuan pun cantik. Sekali aku dapat takkan aku lepas la." Puji si kawan aka musuh rapat Adryan. Adryan terus memberi pandangan tajam kepada Faris. Faris tersenyum sinis. Saja nak sakit kan hati.

Andrea bangun. Dahaga pulak. Nak pergi ambik air dekat atas meja kawasan di orang buat bulatan dengan lagu ni. Faris pun bangun. Adryan pun ikut bangun. Bukan boleh caya si Firas ni. Kenal lama bukan sehari dua.

"Hai awak. Saya Faris Afiq." Faris menghulurkan tangannya minta disambut. Adryan mendekati Andrea dan menepis kasar tangan Faris. Faris bengang terus memegang kolar baju Adryan. Diorang dah biasa bergaduh untuk pengetahuan semua.

Faris cuba menumbuk muka Adryan. Tapi Adryan lagi tangkas la. Adryan menolak Faris sehingga jatuh. Tetiba Andrea berdiri depan Adryan. Pandangan tajam diberikan. Adryan telan air liur. Dia perasan muka tegang Andrea. Takut mati si Faris tu ha. Sisi gelap Andrea nak keluar.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now