13| yes

4K 173 24
                                    

"Serious la dy?" Andrea mengerutkan dahi. Apa kena pulak ni? Ish memain betul. Menganjing.

"Kamu jugak yang setuju kan." Mr. Ady hanya tersenyum sinis melihat Andrea kalih tak bertempat. Ha tau pun cuak.

"Bukan Adryan main-main je ke haritu?" Ya la sapa je tak cuak dengar pasal kahwin. Mafia tak mafia. Perang pun tak setakut nak kahwin.

"Dia betul nak kan kamu sayang." Kata Mrs. Adryele dengan lembut. Takut betul anak dia tu. Kepada sesiapa tak tahu siapa sebernanya Mrs. Adryele ni, dia sebernanya ketua kumpulan Black Diamond. Kumpulan kedua digeruni mafia. Kumpulan ketiga mafia digeruni ialah kumpulan Dark knight. Kumpulan ketiga ni licik. Sampai sekarang tak da sapa tahu siapa ketua mereka. Memang dia sangat licik dan seorang yang suka mendiamkan diri.

"Ouh ye ke?" Andrea bertanya dengan muka naif. Si Arisha tengok Andrea. Kata orang perangai macam ba**. Dia tu berganda ba**nya. Blur macam anji**. Si**.

"Takkan ketua mafia takut nak kahwin?" John bertanya dengan muka sinisnya. Andrea bengang. Aku tahan lama dah dengan di orang ni. Pistol dikeluarkan dan dihunus kan tepat ke John.

"Lek la girl." John tetap nampak tenang walaupun dalam hati dia je la yang rasa. Tak takut ke nak kena bunuh bila-bila masa je sekarang ni.

"Lama dah aku tahan perangai si** korang ni." Aaden yang baru turun dari atas terkejut. Marya yang baru keluar dari dapur terus berjalan ke arah Andrea dan mengambil selamba pistol Andrea. Andrea picingkan matanya. Eh ba**.

"Kau nak apa si**?" Andrea bertanya sambil mata merenung ke arah Marya. Marya selamba ja duduk sambil makan apple. Kemudian memandang Andrea sekilas.

"Lek lu An. Orang darah manis tak elok marah-marah." Memang akan ada anak ba** mati hari ni. Bengangnya la dengan anji** ni.

"Fu** you darah manis. Aku tengah bengang ni. Kau tak de kat tempat aku bolehla." Andrea menghempas badannya ke atas sofa dengan kasar. Yang lain tengok je. Tak berani masuk campur. Nanti ada yang kena nasib macam John tak naya?

"Kau kahwin je la dengan dia. Aku dapat rasa something from him. Dia macam ada Something no one know. Yeah darkside." Marya buat muka serius. Serious time. Andrea kerutkan dahi. Memang hanat.

"Eh ba** kau ingat aku nak kahwin semata-mata nak siasat siapa dia. Pergi mati si**." Andrea membalas. Dasar lu ba**.

"Kau ingat aku bodo yang tak tahu, buat sangat yang nampak sangat kau suka si Adryan tu? Dia je yang boleh buat kau ukirkan senyuman manis. Dengan orang lain bukan main sinis." Marya balas bertubi. Andrea garu kepala. Ok si kepala tiga suku ni win. Memang aku suka dia tapi dia?

"Entah-entah dia dah ada girlfriend." Andrea membalas. Marya kerut dahi. Kata orang lain anak ba**. Dia pun anak anji** si**.

"Kalau dia girlfriend apa function dia ajak kau kahwin si**? Pergi mati lu anjing." Marya menunjukkan isyarat 'jari tengah' kearah Andrea. Andrea dah merah muka.

Kemudian dia melangkah ke arah Marya. Rambut Marya ditarik. Telinga Marya dipulas. Marya menjerit mencarut merapu. Yang lain pandang sepi. Biarkan dua orang taguna tu. Malas nak layan. Lagi layan lagi menjadi.

"Dah. An pergi naik atas bersiap malam nanti mak mertua kamu nak datang." Mrs. Adryele dah keluar aura singa dia. Adryan dah balik rumah dia. Sekarang tunggu Adryan datang ja malam nanti. Ikut adat la. Apa ingat mafia tak da adab?

"Lu jaga anji**. Akan ku tamatkan riwayat mu anji**. Huhu." An berlalu dengan mata helangnya. Marya menggelengkan kepalanya perlahan. Serius la Adryan nak dekat budak tak cukup umur tu?

AC

"Abang! I miss you." Adryana sofya memeluk Adryan dengan erat. Tunggulah sorang lagi nak turun. Punya aku panggil sampai nak roboh rumah aku terpekik terlolong dekat atas tu di orang boleh buat tak tahu. Adik beradik bertuah.

"Yow brother. Asal balik? Aku tak rindu kau. Bukan macam budak sememe tu." Adryan Luqman menjeling ke arah Adryana. Adryana menunjukkan penumbuknya yang comel. Adryan memerhatikan adiknya.

Macam mana hidup nya nanti tanpa adik-adik nya? Keriangan mereka Adryan akan rindukan semua tu. Sapa je tak sayangkan adik? Tapi tu la. Kehendak misi membuatkan dia terpaksa.

"Kau dah kenapa berangan? We betul ke kau nak kahwin? Sampai hati kau tak cita kat aku. Aku nak merajuk dengan kau." Adryan Garu kepala. Macam-macam la Luqman ni. Macho jadah dia, sememe jadah dia. Tu merajuk apa tu set**?

"Kata orang dia pun sama. Poyo la abang Luq merajuk. Kan abang Iyan?" Memang Sofya anak bongsu. Beza umur pulak Luqman dengan Adryan ialah setahun. So tak pelik kalau di orang ni kau aku je. Adryan tersenyum nipis mendengar soalan dari Sofya. Mohon la wahai adik-adik. Nanti abang akan Rindu korang.

NUR FARRAH AS ADRYANA SOFYA

NUR FARRAH AS ADRYANA SOFYA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


SYAHFIT AS ADRYAN LUQMAN

"Kamu ni depan makanan pun nak bergaduh ke?" Tegur Datin Sri Ida dengan lembut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kamu ni depan makanan pun nak bergaduh ke?" Tegur Datin Sri Ida dengan lembut. Dato Sri Adryan Daniel tersenyum memandang ke arah anak-anaknya.

"Apa pulak. Along ni ha. Nak kahwin tak nak bagitau. Tau tau je malam ni dah pergi jumpa diorang. Adryan Luqman tarik muncung. Adryan Rayyan menjeling. Menyampah si** ada adik macam ni. Macam fu** je.

" Along, tadi kawan Achik ada call achik bagitau esok along ada reunion. Kena bawak pasangan sebagai syarat. Along bawa la bakal kak ipar achik tu." Adryana Sofya tersenyum manis. Adiknya ni memang suka tersenyum manis, bukan macam sorang lagi tu. Sinis je 24 jam. Adryan Rayyan kerutkan dahi. How? Nak ke ketua mafia tu ikut? Pandai-pandaila aku nak pujuk. Hehehehe. Tersenyum lebar Adryan Rayyan.

"Along kita ni, makin nak kahwin. Makin pelik pulak dia. Tu senyum sorang-sorang pulak. Pelik betul. Ke orang angau memang macam ni?" Adryan Luqman tersenyum sinis. Tengok tu. Sinis je senyuman dia.

"Hai, jeles ke Along dah nak kahwin, kau tu single lagi? Ke kau tak laku? Maklum la pencinta sejati la katakan." Giliran Adryan Rayyan membalas. Dia juga tersenyum sinis selalunya adik dia je yang suka senyum sinis ni.

"Tak de maknanya. Angah ni setia OK. Mana main couple dua tiga hari clash. Tu gila namanya." Adryan Luqman menegakkan kebenaran. Maklum la, satu rumah tahu yang Aqila, gadis pujaan dia tu nak sambung Study dulu. Jadinya di orang baru merisik si Aqila tu. Itu yang kata setia sangat tu ha.

"Lantak kamu la Angah. Ha Along, kamu tu benda baik tak elok lambatkan." Penuh maksud tersirat dan tersurat di dalam ayat Dato Sri Adryan Daniel.

"Sure daddy." Adryan Rayyan tersenyum. Malam ni dapat jumpa lovely girl lagi. Lovely and sweety but not smoothy. Itulah Andrea.

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now