24| bae

3.5K 159 4
                                    

For the rest of my life,
I be with you,
I Stay by your Side,
Honest and true,
Till the end of my time,
I be there for you.
There for you.

Adryan Rayyan pov.

Aku buka mata perlahan. Penat betul dengan kenduri semalam. Buat pulak bila si kesayangan pengsan sebab tak dapat rehat yang cukup.

Satu wajah yang tenang menjadi santapan mata. Andrea tengah tidur. Dalam dakapan aku. Andrea.... Sayang. I love you.

Adryan merapatkan wajah mereka dan bibir mereka bersentuhan. Hampir 15 minit begitu baru Adryan lepaskan bibir Andrea. Adryan senyum senget. No wonder I will never let you go, you so sexy Andrea.

Kemudian telefon Adryan bergetar. Dah letak dalam mod senyap. Tak nak ganggu Andrea tidur. Telefon dicapai dan di on kan. Pukul 5 pagi call aku? Really nigga?

"Assalamualaikum. Siapa di sana?" Adryan mulakan perbualan. Malas nak tengok siapa pemanggilnya. Adryan turun katil dan bergerak ke balkoni.

"Woi jamban! Dah insaf nak mati ke? Baik gila siak kau jawab fon. Hahahahahaha." Terdengar suara Yaz di hujung sana. Adryan mengeluh, kenapa aku ditakdirkan ada kawan-kawan macam ni? Tapi nasib la susah senang sama-sama. Kalau tak dah lama aku tanam bawah jambatan.

"Nak apa Abu jar? Pukul 5 pagi call aku? Kacau aku je!" Adryan tak ambil pusing dengan apa yang dikatakan Yaz. Dah abu jar tu abu jar je parangai.

"Sorry la kacau kau buat anak, tapi aku ada benda nak bagitau. Kami semua ikut balik British. Semua dah setuju dan kau tak de hak nak bantah. K cau." Talian dimatikan serta merta. Kemudian dia berlalu ke tandas. Petang jap gi nak balik British. Haih.....

AC

Disebabkan Andrea kerap pengsan late ni, dia dijaga rapi oleh Adryan. Rimasnya macam kau tu sakit teruk sangat nak mati dah. Dari makan sampai ke pakaian dia aturkan. Luar je bukan dalam ye. Otak mohon jangan kuning sangat.

Dan sekarang ni mereka dalam perjalanan ke Lapangan terbang. Mereka balik British naik private jet milik Adryan. Susah nak tempah tiket saat akhir. Apa lagi kalau bukan enam ekor babun tu ikut sekali. Alasan? Merapu.

"Sayang ok tak ni?" Adryan memegang erat tangan Andrea tak lepas. Dari rumah tadi lagi. Andrea angguk. Macam mana agaknya Adryan bila dia tahu yang Andrea ni pembunuh terkejam. Entah tapi Adryan kan memang tahu yang Andrea tu pembunuh.

"Walaupun sayang tu pembunuh terhebat, sayang tetap seorang manusia. Tak boleh lari dari sakit. Ni sayang nak apa-apa tak? Sebelum kita sampai airport?" Adryan ni tak penat ke membebel? Andrea gelang kepala. Pandangan dihalakan ke luar tingkap.

30 minit kemudian barulah mereka sampai di lapangan terbang. Mereka tak berlengah terus masuk ke jet. Memandangkan Andrea tak berapa sihat jadi mereka lebih menjaga Andrea rapi. Alahai nasib la si Wan ni doktor.

"Andrea you kena rehat lagi. You ni tak boleh tinggal rehat dan makan you. Nanti you punya gastrik datang balik. I know about that. And you punya ubat migrain kena selalu sediakan. Nanti you sakit kan susah." Panjang lebar pesanan Wan ketika dalam jet. Adryan yang dengar bulatkan mata. Bapak banyak sakit bini aku!

"Sayang, why you dont tell me about your disease? You make me worried even more. You...." Ayat Adryan tergantung bila Andrea cium bibir dia. Eh?

"Im so tired please I just want to sleep. I dont want to hear about your word about me. I just want to hug you and sleep." Andrea memeluk Adryan yang keras macam batu. Wan cuma tersenyum sinis. Ceh kata berani sangat, sekali bini dia cium sikit ja keras terus. Tu hidup lagi tak?

C |  BAD GIRLWhere stories live. Discover now